Babaluba Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 Hoooaa. Kjøpte min idag, svart og fin. Men akk, så var den Telenor-brandet. Kom på hva jeg hadde lest her senest igår om bugs osv, så jeg snudde, praktisk talt i døra, leverte den tilbake og ba om å få den oppdatert til v12. Det skulle ta svimlende to timer. Så da er det bare å vente til klokka blir 15.00. Så får vi se hvor bra dette faktisk blir.... Gleder seeeeg! Lenke til kommentar
N97-user Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 A word of warning before downgrading as many have experienced the loss of their licences when doewngrading from Maps 3 to Maps 2. The only way to solve this is long calls to Nokia care. All we can hope is that the bugs will soon be ironed out soon and the N97 will regain OVI Maps 3." Er ganske ny på dette med GPS. For meg virker det idiotisk at man må betale lisens for stemmestyrt navigering. For meg var GPS en av grunnene til at jeg kjøpte telefonen, slik at jeg kunne bruke den til navigering på en og annen bilferie. Når man så har betalt 6000 kr for en vare skulle man jo tro at det var nåkk til at man kunne bruke den, men den gang ei. Hvordan er det hvis man kjøper en dedikert GPS, f.eks. Garmin eller TomTom, må man da betale lisens for stemmestyrt navigering? Jeg var en av dem som nedgraderte fra Maps 3.0 til 2.0, og dermed oppdaget at også den tre måneders gratislisensen var borte. Vil denne dukke opp igjen når man etterhvert kan oppgradere til en 3.0-versjon som virker? Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 Vel, til det eneste spm ditt, så trur jeg det er slik med vanlige GPSer, at selve stemmestyringa er inkludert, men det koster penger å oppdatere kartene... Lenke til kommentar
King_Canute Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 Hoooaa.Kjøpte min idag, svart og fin. Men akk, så var den Telenor-brandet. Kom på hva jeg hadde lest her senest igår om bugs osv, så jeg snudde, praktisk talt i døra, leverte den tilbake og ba om å få den oppdatert til v12. Det skulle ta svimlende to timer. Så da er det bare å vente til klokka blir 15.00. Så får vi se hvor bra dette faktisk blir.... Gleder seeeeg! Er det slik at etter at du har levert telefonen din inn, så er den ikke "låst", slik at det er mulig å få oppdateringer når de kommer ut? Lenke til kommentar
Babaluba Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 Er det slik at etter at du har levert telefonen din inn, så er den ikke "låst", slik at det er mulig å få oppdateringer når de kommer ut? Tja, si det. Det vet jeg jaggu ikke. Men jeg håper da det,så jeg slipper dra innom butikke hver gang det kommer en oppdatering. Kanskje det er noen andre her som vet det? Forresten, har fått de samme artighetene som enkelte andre her med at man ikke alltid får norsk æøå etter denne oppdateringa, selv om den står på norsk skrivespråk osv. Så det kan jo tyde på at den ikke lenger er "eid" av Telenor. Lenke til kommentar
EldarH Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 Jeg var en av dem som nedgraderte fra Maps 3.0 til 2.0, og dermed oppdaget at også den tre måneders gratislisensen var borte. Vil denne dukke opp igjen når man etterhvert kan oppgradere til en 3.0-versjon som virker? Ring Nokia så ordner de slik at du får lisensen din tilbake. Når jeg kjøpte meg E90 så var det en feil på den og jeg fikk ny telefon. Hadde kjøpt kart til den første telefoen men lisensen funket ikke på den nye. Jeg ringte Nokia og snakka med dem og da var de veldig hjelpsom og jeg fikk tilsendt en ny lisenskode. Det mest vanlige er vel at du betaler for kart. Mens hos Nokia får du kart gratis og betaler for stemmen. Lenke til kommentar
R@ge Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 Vel, til det eneste spm ditt, så trur jeg det er slik med vanlige GPSer, at selve stemmestyringa er inkludert, men det koster penger å oppdatere kartene... Alternativt formatere den annehver måned og ha gratis tjeneste hele tidn Lenke til kommentar
aanseth Skrevet 28. august 2009 Del Skrevet 28. august 2009 A word of warning before downgrading as many have experienced the loss of their licences when doewngrading from Maps 3 to Maps 2. The only way to solve this is long calls to Nokia care. All we can hope is that the bugs will soon be ironed out soon and the N97 will regain OVI Maps 3." Er ganske ny på dette med GPS. For meg virker det idiotisk at man må betale lisens for stemmestyrt navigering. For meg var GPS en av grunnene til at jeg kjøpte telefonen, slik at jeg kunne bruke den til navigering på en og annen bilferie. Når man så har betalt 6000 kr for en vare skulle man jo tro at det var nåkk til at man kunne bruke den, men den gang ei. Hvordan er det hvis man kjøper en dedikert GPS, f.eks. Garmin eller TomTom, må man da betale lisens for stemmestyrt navigering? Jeg var en av dem som nedgraderte fra Maps 3.0 til 2.0, og dermed oppdaget at også den tre måneders gratislisensen var borte. Vil denne dukke opp igjen når man etterhvert kan oppgradere til en 3.0-versjon som virker? Hvordan går du frem for å nedgradere Maps?? Lenke til kommentar
Sindra Skrevet 28. august 2009 Del Skrevet 28. august 2009 For de som likte Warcraft 2 porten og vil ha mer. Her er en port av Transport Tycoon! Dette er et must for alle N97 eiere. Last ned! Installering: 1. Installer openttd.sisx på Internminne (E:\) 2. Kopier innholdet i openttd mappen til E:\openttd 3. Start spillet og gå til Advanced Settings > Interface > Interaction > Left-click scrolling, og skru denne PÅ. 4. Bygg ditt eget transport imperium! Dersom spillet mot formodning ikke skulle starte må du installere ssl.SIS og stdcpp.sis. PIPS er så vidt jeg vet allerede installert på alle N97'er Dessverre fungerer ikke qwerty keyboardet, men det fungerer ypperlig med touch og virtuelt tastatur. Litt knotete å trykke på de små ikonene (spesielt når man prøver å lukker vinduer) så anbefaler å bruke stylus. Lyden er ganske høy, men den kan dempes på vanlig måte i Sound/Music innstillingene. Noen andre enn meg som ikke klarer å installere dette spillet? gjorde som du skrev, installerte først openttd.sisx, deretter kopierte jeg innholdet fra den zippede mappen inn i mappen der openttd.sisx ble installert. Da det fortsatt ikke gikk, prøvde jeg å installere de to programmene i bunnen av zip-mappen. når jeg starter openttd programmet, starter det, eller ivertfall en slags loading, før mobilen plutselig hopper ut av det. Kan dette ha noe med at jeg har oppdatert fw til siste versjon? For de som likte Warcraft 2 porten og vil ha mer. Her er en port av Transport Tycoon! Dette er et must for alle N97 eiere. Last ned! Installering: 1. Installer openttd.sisx på Internminne (E:\) 2. Kopier innholdet i openttd mappen til E:\openttd 3. Start spillet og gå til Advanced Settings > Interface > Interaction > Left-click scrolling, og skru denne PÅ. 4. Bygg ditt eget transport imperium! Dersom spillet mot formodning ikke skulle starte må du installere ssl.SIS og stdcpp.sis. PIPS er så vidt jeg vet allerede installert på alle N97'er Dessverre fungerer ikke qwerty keyboardet, men det fungerer ypperlig med touch og virtuelt tastatur. Litt knotete å trykke på de små ikonene (spesielt når man prøver å lukker vinduer) så anbefaler å bruke stylus. Lyden er ganske høy, men den kan dempes på vanlig måte i Sound/Music innstillingene. Noen andre enn meg som ikke klarer å installere dette spillet? gjorde som du skrev, installerte først openttd.sisx, deretter kopierte jeg innholdet fra den zippede mappen inn i mappen der openttd.sisx ble installert. Da det fortsatt ikke gikk, prøvde jeg å installere de to programmene i bunnen av zip-mappen. når jeg starter openttd programmet, starter det, eller ivertfall en slags loading, før mobilen plutselig hopper ut av det. Kan dette ha noe med at jeg har oppdatert fw til siste versjon? Lenke til kommentar
Sindra Skrevet 28. august 2009 Del Skrevet 28. august 2009 For de som likte Warcraft 2 porten og vil ha mer. Her er en port av Transport Tycoon! Dette er et must for alle N97 eiere. Last ned! Installering: 1. Installer openttd.sisx på Internminne (E:\) 2. Kopier innholdet i openttd mappen til E:\openttd 3. Start spillet og gå til Advanced Settings > Interface > Interaction > Left-click scrolling, og skru denne PÅ. 4. Bygg ditt eget transport imperium! Dersom spillet mot formodning ikke skulle starte må du installere ssl.SIS og stdcpp.sis. PIPS er så vidt jeg vet allerede installert på alle N97'er Dessverre fungerer ikke qwerty keyboardet, men det fungerer ypperlig med touch og virtuelt tastatur. Litt knotete å trykke på de små ikonene (spesielt når man prøver å lukker vinduer) så anbefaler å bruke stylus. Lyden er ganske høy, men den kan dempes på vanlig måte i Sound/Music innstillingene. Noen andre enn meg som ikke klarer å installere dette spillet? gjorde som du skrev, installerte først openttd.sisx, deretter kopierte jeg innholdet fra den zippede mappen inn i mappen der openttd.sisx ble installert. Da det fortsatt ikke gikk, prøvde jeg å installere de to programmene i bunnen av zip-mappen. når jeg starter openttd programmet, starter det, eller ivertfall en slags loading, før mobilen plutselig hopper ut av det. Kan dette ha noe med at jeg har oppdatert fw til siste versjon? Lenke til kommentar
Symbian_Pro Skrevet 28. august 2009 Forfatter Del Skrevet 28. august 2009 Tror kanskje du har lagt filene på feil sted. Da vil den nemlig stoppe under loadingen. Ligger 'openttd' mappen din på E:\? Skal se slik ut: E:\openttd\data\ E:\openttd\gm\ E:\openttd\instruments\ osv.... Lenke til kommentar
Sindra Skrevet 28. august 2009 Del Skrevet 28. august 2009 beklager trippelpost . Nokia nettleseren er noe herk, henger seg stadig opp... Anyway, Genser, hvor får man tak i spillet du la ut en youtubevideo av? Er superfett! Lenke til kommentar
N97-user Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 Hvordan går du frem for å nedgradere Maps?? Kjørte en "hard reset", beskrevet her: http://mynokiablog.com/2009/07/18/how-to-h...your-nokia-n97/ Lenke til kommentar
Abnorm Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 Hvordan oppfatter dere telefonens dekning? Vet ikke om det er noe feil på min, men så fort jeg tar en samtale blir dekningen tilsynelatende dårligere. Jeg har enda ikke hatt en samtale hvor lyden ikke faller ut i perioder, slik at det hele blir hakkete og det er vanskelig å føre en samtale. Hva må til for at noe slik skal fikses? Kjøpte min telefon på MPX. Lenke til kommentar
Vighan Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 Link til å laste ned boom shine, som er spillet i you tube klippet ovenfor. http://www.symbian-freak.com/downloads/fre...sire_to_win.htm Lenke til kommentar
Trilithion Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 Kjøpte min n97 white fra mpx, uten abn. Er v10 på den, men får ikke oppgradert. Software update finner ikke noe og koden sier at 10 er nyeste versjon. Irriterer meg noe jævlig. Selv om tlf ikke var med abn så var det telenor klistremerke på den. "Konfigurert for bruk med Telenor" Noen som har lignende problem? Lenke til kommentar
aanseth Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 Kjøpte min n97 white fra mpx, uten abn. Er v10 på den, men får ikke oppgradert. Software update finner ikke noe og koden sier at 10 er nyeste versjon. Irriterer meg noe jævlig. Selv om tlf ikke var med abn så var det telenor klistremerke på den. "Konfigurert for bruk med Telenor" Noen som har lignende problem? Jeg å kjøpte min hos mpx, husker ikke om det var noe telenor merke på esken, men har fått oppdatert den begge gangene det har kommet oppdatering. Lenke til kommentar
R@ge Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 Kjørte en "hard reset", beskrevet her: http://mynokiablog.com/2009/07/18/how-to-h...your-nokia-n97/ Vet ikke om andre har notert seg dette fenomenet, men jeg har flere ganger formatert telefonen ved å benytte meg av koden *#7370# og sitter da igjen med en C: partisjon på rundt 55 MB. Det snodige er at når jeg formaterer telefonen med den andre metoden som du lenker til ble det "mye" mer plass. Har faktisk nå 62.1MB på system partisjonen. Altså, for de som ikke gidder å klikke på lenken over.. mens telefonen er asvslått: Trykk inn "venstre Shift" så "Spacebar" så "backspace" så "power knappen" og holdt så disse 4 tastene inne til lyset kommer i displayet. Dette kalles altså så fint for "4 key hard reset" Forklaring.. anyone?? Lenke til kommentar
chevyz28 Skrevet 30. august 2009 Del Skrevet 30. august 2009 Hvordan oppfatter dere telefonens dekning? Vet ikke om det er noe feil på min, men så fort jeg tar en samtale blir dekningen tilsynelatende dårligere. Jeg har enda ikke hatt en samtale hvor lyden ikke faller ut i perioder, slik at det hele blir hakkete og det er vanskelig å føre en samtale. Hva må til for at noe slik skal fikses? Kjøpte min telefon på MPX. Vet ikke, men det kan kanskje lønne seg å sette nettverk til enten gsm, eller umts, og ikke dobbeltmodus. Det kan være at telefonen bytter mellom disse og kan skape hakking. Når jeg ikke bruker data, så har jeg alltid koblet inn gsm nettverk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå