Gå til innhold

Nokia N97 - Diskuter den her!

Anbefalte innlegg

Telefoner med norsk programkode (står under batteriet på hvitlappen, type 0586706), er det som avgjør hvorvidt telefonen er klar for oppdatering eller ei. Dette bestemmer Telenor osv, mener jeg huske.

Jeg hadde den forestående produktkoden på min telefon. Du kan endre produktkode til en oppdaterbar produktkode med NSS, men da går garantien til helvete og du KAN teoretisk sett fucke telefonen med det.

Alternativ B:

Dra til nærmeste nokia care center og be dem oppgradere telefonen. I min nærmeste tok det enten 1 uke, da var oppdateringa gratis. Eller 350,- for at de fiksa det på 30 min.

Det de gjør her er rett og slett å kjøre NSS eller noe i den duren og forandre produktkoden din til en standard skandinavisk produktkode som er oppdaterbar.

Ellers må du bare vente til norske operatører godkjenner de siste oppdateringene, noe det ikke er helt sikkert at de faktisk kommer til å gjøre.

Selv kjøpte jeg min fra Komplett, og min har produktkode 0576353. Den har ihvertfall gitt meg oppdateringer på strak arm :)

Kjøpte da uten binding til noen eller noe.

Jeg har samme produktkode (0576353) og har heller ingen problemer med oppdateringer.

Det er tydelig at det ikke har kommet noen oppdatering for GPS'en eller kartverket. Jeg prøvde navigasjonen i dag og den ville flere ganger ha meg til å kjøre offroad. Den hadde ikke peilig på hvor jeg var eller skulle. I tillegg mistet den GPS-signalet hele tiden. Er det noen som vet om en oppdatering er nær forstående for dette? Skal snart ut å reise og da hadde det jo vært fint men en navigasjon som man kunne stole på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har samme produktkode (0576353) og har heller ingen problemer med oppdateringer.

Det er tydelig at det ikke har kommet noen oppdatering for GPS'en eller kartverket. Jeg prøvde navigasjonen i dag og den ville flere ganger ha meg til å kjøre offroad. Den hadde ikke peilig på hvor jeg var eller skulle. I tillegg mistet den GPS-signalet hele tiden. Er det noen som vet om en oppdatering er nær forstående for dette? Skal snart ut å reise og da hadde det jo vært fint men en navigasjon som man kunne stole på.

Vil det være mulig å avhjelpe problemene med navigering når det er antennen som er for dårlig, jf. tidligere poster her? Jeg vurderer å be om å få hevet kjøpet av denne telfonen dersom det ikke er mulig å få rettet problemene med navigeringen. For meg var det en vesentlig grunn til at jeg valgte denne telefonen. Noen andre som vurderer dette, evt. har forsøkt?

Lenke til kommentar

Telenor Black 3mo Navi Mobil Telefon står det på mi eske også, kjøpt fra Elkjøps nettbutikk.

Kjøpt uten noen form for binding, men det er tydeligvis læl telenor sitt skjønn hvorvidt de tar inn oppdateringen eller ei, tror jeg.

Produktkoden din er sikkert 0586706 som min gamle var. Sjekk hvitlappen under batteriet i mobilen for å finne det ut.

In which case du bare kan vente på oppdatering eller stikke på nokia care center og få dem til å fikse det, eeeeeeeeeller du kan forandre produktkoden din selv og blåse garantien til fjells.

Lenke til kommentar
Noen som vet når vi kan vente oss oppdatering med synlige forandrnger og ikke bare bugg fiks?

"There's also kinetic scrolling throughout the interface, much like the newly released Nokia 5530 XpressMusic and the latest firmware of the Nokia 5800 XpressMusic.

The good news about the Nokia N97 users is that they will also be receiving kinetic scrolling as an update soon. The new firmware sporting it will be released in mid-September."

http://www.gsmarena.com/nokia_n97_mini_pre...s-news-1088.php

Lenke til kommentar
Noen som vet når vi kan vente oss oppdatering med synlige forandrnger og ikke bare bugg fiks?

"There's also kinetic scrolling throughout the interface, much like the newly released Nokia 5530 XpressMusic and the latest firmware of the Nokia 5800 XpressMusic.

The good news about the Nokia N97 users is that they will also be receiving kinetic scrolling as an update soon. The new firmware sporting it will be released in mid-September."

http://www.gsmarena.com/nokia_n97_mini_pre...s-news-1088.php

Jeg håper det kommer NOE som gjør at det går an å bruke gps'n snart jeg. Slik den er nå er det helt håpløst. :(

Lenke til kommentar

http://www.n97geeks.com/General/mbrett.html

"You may or may not have noticed that yesterday the N97 disappeared from the download list over at Nokia Maps. Well today it has re-appeared, but with Nokia Maps 2 instead of OVI Maps 3.

This is probably due the large number of N97 users that have been cursed with loss of map data and poor GPS connection among other things since upgrading to OVI Maps 3.

A word of warning before downgrading as many have experienced the loss of their licences when doewngrading from Maps 3 to Maps 2. The only way to solve this is long calls to Nokia care.

All we can hope is that the bugs will soon be ironed out soon and the N97 will regain OVI Maps 3."

Endret av Elithion
Lenke til kommentar
This is probably due the large number of N97 users that have been cursed with loss of map data and poor GPS connection among other things since upgrading to OVI Maps 3.

Aaaah, så det er dette som har skjedd. Jeg gikk inn på GPS her om dagen og undret veldig over de store datamengdene som ble lastet ned. Jeg tenkte kanskje at kartdata hadde blitt slettet under en oppdatering eller noe slikt.

Lenke til kommentar

Nokia N97 eller N86?

Hjelp ... eg skal ha ny mobiltelefon, og etter mykje grubling heller eg mot Nokia N97 eller N86. MEN, vil eg sakna vanleg numerisk tastatur, dedikerte musikkknappar og kameraeigenskapene dersom eg går for N97 .... eller burde eg misunne dei med stor og trykksensitiv skjerm, større batterikapasitet, og qwerty-tastatur dersom eg velger N86???

Er det nokon som har meiner dei har gode argument for kva som er det "beste" valet?

Lenke til kommentar
Telenor Black 3mo Navi Mobil Telefon står det på mi eske også, kjøpt fra Elkjøps nettbutikk.

Kjøpt uten noen form for binding, men det er tydeligvis læl telenor sitt skjønn hvorvidt de tar inn oppdateringen eller ei, tror jeg.

Produktkoden din er sikkert 0586706 som min gamle var. Sjekk hvitlappen under batteriet i mobilen for å finne det ut.

In which case du bare kan vente på oppdatering eller stikke på nokia care center og få dem til å fikse det, eeeeeeeeeller du kan forandre produktkoden din selv og blåse garantien til fjells.

Har du klart å oppgradere til firmware versjon 12?

Jeg har produktkode 0587692, og har ikke mulighet til å oppgradere til versjon 12. Har sjekket produktkoden mot nokia sine sider og der kommer det bare opp versjon 10. På min eske står det også Telenor Black 3mo Navi Mobil Telefon.

Endret av ICS-FD
Lenke til kommentar

Jeg klarer ikke å finne noen grunn til at firmware oppdatering er operatør bestemt, det virker for meg som det er produktkoden som er avgjørende.

Det er veldig plagsomt at noen får oppdatere, mens andre ikke får. Det burde da være mulig for oss med versjon 10 til å oppgradere til versjon 11, og om en stund få versjon 12.

Endret av ICS-FD
Lenke til kommentar
Det er dessverre straffen man får for å kjøpe en "brandet" telefon. Liker du oppdateringer bør du aldri kjøpe telefon gjennom opperatøren.

Men som sagt er det mulig å endre produktkoden til en standard skandinavisk versjon.

Jeg hadde ikke noe valg, da min er firma telefon. Skal ta kontakt med Telehuset som selger telefoner til oss og høre hva som eventuelt må gjøres.

Hvis jeg endrer produkt koden vil garantien forsvinne?

Eller er det mulig å skifte produktkode til standad skandinavisk for så å oppdatere telefonen og så gå tilbake til den opprinnelige koden?

Endret av ICS-FD
Lenke til kommentar
Har du klart å oppgradere til firmware versjon 12?

Jeg har produktkode 0587692, og har ikke mulighet til å oppgradere til versjon 12. Har sjekket produktkoden mot nokia sine sider og der kommer det bare opp versjon 10. På min eske står det også Telenor Black 3mo Navi Mobil Telefon.

Ja, men jeg endret produktkoden fra 0586706 til en standard skandinavisk versjon ved å dra innom Nokia Care Center og be dem oppdatere telefonen min. Det var gratis dersom jeg ville legge igjen telefonen min til teknikeren hadde tid, eller jeg kunne kjøpe en time av hans tid for 350kr og få det fikset ASAP.

Jeg valgte ASAP, og teknikern forandra produktkode til generisk skandinavisk versjon og oppdaterte til v12.

Jeg klarer ikke å finne noen grunn til at firmware oppdatering er operatør bestemt, det virker for meg som det er produktkoden som er avgjørende.

Det er veldig plagsomt at noen får oppdatere, mens andre ikke får. Det burde da være mulig for oss med versjon 10 til å oppgradere til versjon 11, og om en stund få versjon 12.

Jeg kjøpte en telefon uten bindingstid fra Elkjøp netthandel. På eska til mobilen står det Telenor Black 3Mo Navi. Tydeligvis har Telenor noe med min produktkode å gjøre.

Er veldig mulig at selskaper kjøper visse produktkoder for å sensurere/redigere FW oppdateringene, selv om du kjøper telefonen "ulåst". Makes sense.

Det er dessverre straffen man får for å kjøpe en "brandet" telefon. Liker du oppdateringer bør du aldri kjøpe telefon gjennom opperatøren.

Men som sagt er det mulig å endre produktkoden til en standard skandinavisk versjon.

Hadde ikke trodd Elkjøp Netthandel som sporter flere mobiloperatører ville falle under "brandet" telefon når jeg kjøpte saken, da den var totalt uten abbonement og vilkår.

Hvis jeg endrer produkt koden vil garantien forsvinne?

Eller er det mulig å skifte produktkode til standad skandinavisk for så å oppdatere telefonen og så gå tilbake til den opprinnelige koden?

Garantien forsvinner dersom du endrer produktkoden selv. Hvis Nokia Care Center gjør det holder garantien videre.

Hvorvidt du kan gå tilbake til den originale produktkoden... jeg vet ikke om NSU kanskje kicker litt, eller OTA oppdateringene klikker vinkel hvis du har en produktkode som ikke matcher FW versjon... For alt jeg vet bricker du hele telefonen, men jeg har 0 peil på slike ting.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...