Gå til innhold

Nokia N97 - Diskuter den her!


Anbefalte innlegg

hei jeg har en med versjon 10 å jeg får ikke opp noen oppdateringer i ovi, den sier jeg har siste versjon noen som vet om det er forskjell på modellene? eller hvordan jeg kan få oppdatert min tlf.

jeg må også låse opp tlf min to ganger for å få på lyset i den noen som har opplevd dette? tips for å få det bort hadde også væer greit hvis noen kjenner til dette.

 

Samme problem for meg, fikk min N97 igår, og oppdaget fort at opplåsingen ikke var helt slik den bør være.

Min telefon har også firmware versjon 10. Jeg får ikke opp versjon 12 i nokia software updater. Er ikke den firmwaren kommet ut til norske telefoner?

 

Joda :) Har hatt v12 siden dagen den kom ut. Spørs vel kanskje på hvilken operatør man har om når man får fw :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hei jeg har en med versjon 10 å jeg får ikke opp noen oppdateringer i ovi, den sier jeg har siste versjon noen som vet om det er forskjell på modellene? eller hvordan jeg kan få oppdatert min tlf.

jeg må også låse opp tlf min to ganger for å få på lyset i den noen som har opplevd dette? tips for å få det bort hadde også væer greit hvis noen kjenner til dette.

 

Samme problem for meg, fikk min N97 igår, og oppdaget fort at opplåsingen ikke var helt slik den bør være.

Min telefon har også firmware versjon 10. Jeg får ikke opp versjon 12 i nokia software updater. Er ikke den firmwaren kommet ut til norske telefoner?

 

Joda :) Har hatt v12 siden dagen den kom ut. Spørs vel kanskje på hvilken operatør man har om når man får fw :)

 

Jeg har Telenor.

Lenke til kommentar

Jeg har nå lagt på ny folie for å beskytte skjermen, kjøpte denne gang fra Clarivue:

http://www.clarivue.com/detailx.asp?key=Sc...Phone_Nokia_N97

Er foreløpig veldig fornøyd med resultatet, lettere å sette på enn InvisibleShield/Zagg.com sine også.

Jeg kjøpte både den blanke og matte typen, men har den blanke på nå.

Har lagt ved et bilde, du kan se folien der hvor den har litt avstand rundt menyknappen og åpningen ved høyttaleren.

post-72783-1250957210_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Jeg har nå lagt på ny folie for å beskytte skjermen, kjøpte denne gang fra Clarivue:

http://www.clarivue.com/detailx.asp?key=Sc...Phone_Nokia_N97

Er foreløpig veldig fornøyd med resultatet, lettere å sette på enn InvisibleShield/Zagg.com sine også.

Jeg kjøpte både den blanke og matte typen, men har den blanke på nå.

Har lagt ved et bilde, du kan se folien der hvor den har litt avstand rundt menyknappen og åpningen ved høyttaleren.

 

Tenkte jeg skulle kjøpe denne jeg også.

 

men hvilken kjøpe du ? Ultra-Clear eller Anti-Glare ? Veit du hva som er forskjellen på disse ?

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte både Ultra-Clear og Anti-Glare, har satt på Ultra-Clear nå. Ultra-Clear er blank tilsvarende slik telefonen er fra før. Anti-Glare ser ut til å være mere matt overflate (det ligger en beskyttelses film på den, får ikke sett 100% hvordan den er uten å rive den av).

Endret av Spectre
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte både Ultra-Clear og Anti-Glare, har satt på Ultra-Clear nå. Ultra-Clear er blank tilsvarende slik telefonen er fra før. Anti-Glare ser ut til å være mere matt overflate (det ligger en beskyttelses film på den, får ikke sett 100% hvordan den er uten å rive den av).

[/quote

 

Virker det som Ultra-Clear er god nok som beskyttelse ? Er den like bra som InvibleShild fra Zagg.

Lenke til kommentar

Telefoner med norsk programkode (står under batteriet på hvitlappen, type 0586706), er det som avgjør hvorvidt telefonen er klar for oppdatering eller ei. Dette bestemmer Telenor osv, mener jeg huske.

 

Jeg hadde den forestående produktkoden på min telefon. Du kan endre produktkode til en oppdaterbar produktkode med NSS, men da går garantien til helvete og du KAN teoretisk sett fucke telefonen med det.

 

Alternativ B:

 

Dra til nærmeste nokia care center og be dem oppgradere telefonen. I min nærmeste tok det enten 1 uke, da var oppdateringa gratis. Eller 350,- for at de fiksa det på 30 min.

 

Det de gjør her er rett og slett å kjøre NSS eller noe i den duren og forandre produktkoden din til en standard skandinavisk produktkode som er oppdaterbar.

 

Ellers må du bare vente til norske operatører godkjenner de siste oppdateringene, noe det ikke er helt sikkert at de faktisk kommer til å gjøre.

Lenke til kommentar
Hva gjorde den siste oppdateringen? Jeg merker ingen forandringer...

 

Partial change log for yall

* Following cases have been corrected and/or improved

- Fix for browser cache consuming more than specified in C drive

- Battery indictor showing wrong status (2-3bars) when charging completes

- Firmware over the air (FOTA) setting correction

- User interaction to device while FOTA may cause need for user to power on/off

- Fix for calendar entry lost

- Fix for mail that may get duplicated

- Fix to resolve GPRS access point selection even if WLAN access point is available

- Fix to not to ask user to do new profile while there is already one available

- Fix to display messaging application correctly when theme effect is set to ON

- Fix for Ovi store client may not properly installed if user has a client already installed earlier version

* Applications changes

- Ovi store application is now updated

 

Det var tydeligvis også en bluetoothoppdatering, ettersom jeg har sett.

Lenke til kommentar
Telefoner med norsk programkode (står under batteriet på hvitlappen, type 0586706), er det som avgjør hvorvidt telefonen er klar for oppdatering eller ei. Dette bestemmer Telenor osv, mener jeg huske.

 

Jeg hadde den forestående produktkoden på min telefon. Du kan endre produktkode til en oppdaterbar produktkode med NSS, men da går garantien til helvete og du KAN teoretisk sett fucke telefonen med det.

 

Alternativ B:

 

Dra til nærmeste nokia care center og be dem oppgradere telefonen. I min nærmeste tok det enten 1 uke, da var oppdateringa gratis. Eller 350,- for at de fiksa det på 30 min.

 

Det de gjør her er rett og slett å kjøre NSS eller noe i den duren og forandre produktkoden din til en standard skandinavisk produktkode som er oppdaterbar.

 

Ellers må du bare vente til norske operatører godkjenner de siste oppdateringene, noe det ikke er helt sikkert at de faktisk kommer til å gjøre.

Selv kjøpte jeg min fra Komplett, og min har produktkode 0576353. Den har ihvertfall gitt meg oppdateringer på strak arm :)

 

 

Kjøpte da uten binding til noen eller noe.

Lenke til kommentar
Telefoner med norsk programkode (står under batteriet på hvitlappen, type 0586706), er det som avgjør hvorvidt telefonen er klar for oppdatering eller ei. Dette bestemmer Telenor osv, mener jeg huske.

 

Jeg hadde den forestående produktkoden på min telefon. Du kan endre produktkode til en oppdaterbar produktkode med NSS, men da går garantien til helvete og du KAN teoretisk sett fucke telefonen med det.

 

Alternativ B:

 

Dra til nærmeste nokia care center og be dem oppgradere telefonen. I min nærmeste tok det enten 1 uke, da var oppdateringa gratis. Eller 350,- for at de fiksa det på 30 min.

 

Det de gjør her er rett og slett å kjøre NSS eller noe i den duren og forandre produktkoden din til en standard skandinavisk produktkode som er oppdaterbar.

 

Ellers må du bare vente til norske operatører godkjenner de siste oppdateringene, noe det ikke er helt sikkert at de faktisk kommer til å gjøre.

Selv kjøpte jeg min fra Komplett, og min har produktkode 0576353. Den har ihvertfall gitt meg oppdateringer på strak arm :)

 

 

Kjøpte da uten binding til noen eller noe.

 

Hva står det på klister merke oppe til høyre på esken der hvor du finner IMEI nummeret etc? Hos meg står det: Telenor Black 3mo Navi Mobil Telefon

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...