Gå til innhold

Nokia N97 - Diskuter den her!


Anbefalte innlegg

Noen som har problemer med at tastatur oppsettet har blitt endret etter oppdatering til FW v.12?

Mitt er blitt svensk tror eg. Det resulterer i at når eg skal skrive ø og æ så får eg ö og ä i stendenfor.

 

Jau, samme skjedde med meg. Jeg leverte inn til nokia care facility i dag og dem fiksa det på 1.5 time (første n97 inne der, så det tok litt tid å laste ned greier). Prata med teknikern, han hadde forandra prodkoden til en generisk skandinavia, og installert v12. Merka ikke før en stund etterpå at jeg ikke klarer produsere hverken Æ eller Ø på telefonen, og Å er et helvete å bla seg fram til (sym+A gange åtte eller noe slikt). Funker såklart som normalt på touchpaden, men tastaturet mitt trenger en real fiks.

 

Noen peil hvordan jeg fikser slikt asap zulu?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har prøvd å bytte telefonspråk og skrivespråk flere ganger, i mange kombinasjoner, uten noen endring.

 

Føler det har mest å gjøre med at nokiamannen forandra produktkoden min til generisk skandinavisk, men må jo kunne fikses greit nok. I just dont know how :p

 

 

edit: ok greit jeg er et søppelhue, hadde på engelsk skrivespråk da jeg testa sym kombinasjonene. Får nå fram ÆØÅ med sym+A og sym+O, ganske raskt. Men enda ikke slik det skal være, skal jo være blåpil+div taster.

 

There will be a talk with my nokia technician neste gang jeg har tid.

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Eg og fekk beskjed om at det var første N97 de hadde fått inn da eg leverte den inn. Telefonen gikk i heng og var ubrukelig, hard reset fikset ikkje problemet. Telefonen ble reinstallert, men ikkje oppgradert (trur ikkje han hadde fått oppdateringen). Merka først feilen med tastaturet etter at eg selv oppdaterte til v12. Men han teknikkeren nevnte ingenting om at han endret produktkoden på telefonen.

 

Har og prøvd å endre språket frem og tilbake osv.

Lenke til kommentar
Hei.

 

Jeg vurderer STERKT å kjøpe med N97 nå, etter mye positiv omtale. Men jeg har frem til nå bare hatt små telefoner, så spørsmålet mitt er: Hvordan er denne å ha i lommen med tanke med størrelse og vekt?

 

Overraskende grei. Ligger på mange måter bedre enn min gamle n95.

Lenke til kommentar

Den er veldig grei å ha i lomma, bedre enn gammeltlf min (7610 supernova slide sak) som bare ramla rundt i lomma og la seg på tverra og greier. Denne sitter fint. Eneste er hvis du har metall på kondomlomma kan det være noe å være obs på mtp skjermen (pleier ha skjermen inn når jeg har tlf i lomma).

 

Har aldri hatt stortelefon før selv, nærmeste var vel N70, og den er ikke akkurat stor den heller. Pleasantly surprised, dritfornøyd med telefonen, blir bare bedre med tia. Oppdateringer, applications, widgets, FW osv.

Lenke til kommentar
Nå har jeg bestemt meg for å kjøpe N97. Men så er det det siste valget. Hvilken farge? Svart eller hvit? jeg synes den svarte virker litt for "kjedelig" på bilder, men er redd for at den hvite skal bli møkkete og få lettere riper. Noen som har noen synspunkter på det?

 

Synes personlig svart ser best ut. Så på den hvite i butikken, og falt ikke helt i smak hos meg iallfall :)

Lenke til kommentar
Hei.

 

Jeg vurderer STERKT å kjøpe med N97 nå, etter mye positiv omtale. Men jeg har frem til nå bare hatt små telefoner, så spørsmålet mitt er: Hvordan er denne å ha i lommen med tanke med størrelse og vekt?

Det er berre å kjøpe. Nokia oppdaterer programvare ofte og produkta vert betre og betre. Mange har rapportert om bugs, men det verkar som dette er ganske forskjellig. Eg har hatt tlf i to mnd, og har merka lite til desse. Størrelsen er ikkje eit problem, men eg hadde N82 før, som og er ein stor tlf. N97 er litt tynnare og opplevest lettare i lommen. Kjøp gjerne eit eller anna shield til skjermen. Det gjorde eg tidleg og har ikkje problem med riper. I tillegg er det lurt å ta kameraproblemet på alvor frå starten - ikkje trykk dekselet ned når du skal opne, skyv!

Lenke til kommentar

hei jeg har en med versjon 10 å jeg får ikke opp noen oppdateringer i ovi, den sier jeg har siste versjon noen som vet om det er forskjell på modellene? eller hvordan jeg kan få oppdatert min tlf.

jeg må også låse opp tlf min to ganger for å få på lyset i den noen som har opplevd dette? tips for å få det bort hadde også væer greit hvis noen kjenner til dette.

Lenke til kommentar
Er de noen som vet om et bra (freeware) kalenderprogram som lett lar se sync'e med N97. Jeg er på jakt etter et noe mer avansert kalenderprogram. F.eks hvis jeg hvil legge inn avtaler hver 6.uke eller siste fredag i hver måned.

 

Gmail / Google Kalender ;)

Funker ypperlig med sync via Nokia's egen Mfe (Mail for Exchange)

Lenke til kommentar
Har fremdeles ikke hendt meg.. Jeg har ringetonen liggende på minnekortet.. Skjer det når telefonen er kobla til pcen, eller når som helst?

Det skjer når som helst. Prlutselig kommer Nikia ringetonen igjen. Jeg har kopiert ringetonen jeg vil bruke inn på telefonminnet nå. Men det hjalp ikke i det hele tatt.

Lenke til kommentar
hei jeg har en med versjon 10 å jeg får ikke opp noen oppdateringer i ovi, den sier jeg har siste versjon noen som vet om det er forskjell på modellene? eller hvordan jeg kan få oppdatert min tlf.

jeg må også låse opp tlf min to ganger for å få på lyset i den noen som har opplevd dette? tips for å få det bort hadde også væer greit hvis noen kjenner til dette.

 

Samme problem for meg, fikk min N97 igår, og oppdaget fort at opplåsingen ikke var helt slik den bør være.

Min telefon har også firmware versjon 10. Jeg får ikke opp versjon 12 i nokia software updater. Er ikke den firmwaren kommet ut til norske telefoner?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...