Gå til innhold

Nokia N97 - Diskuter den her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da har jeg oppdatert.

Første inntrykk: Finner ingen synlige endringer. Virker som om det er en bug-fix/stabilitetsoppdatering.

Poster hvis jeg finner noe.

 

 

Startet å bruke Ovi Suite 2.0 idag og har testet noen få funksjoner:

-Jeg oppgraderte firmware smertefritt via Ovi Suite 2.0 og fikk meg en stor overraskelse etterpå...absolutt alle telefoninnstillinger var tatt vare på (kontakter, meldinger, epost, wlan-, programmer, nettverks- og operatørinnstillinger osv). Nais!

Er det flere som har flasha med OS 2.0 med samme erfaring eller?

Krysser fingra for "Flash & go" :thumbs:

...samme erfaring denne gangen :thumbup:

Lenke til kommentar

Sitter å innstallerer den nå.. :)

 

Lurer samtidig på om noen har fått Geotagging til å virke? Jeg har tatt flere bilder nå hvor satelittstatusen viser "OK", men når jeg sjekker filene er det ikke noe å hente der.. Kanskje denne FW'en fikser det.

 

Edit: Jaaaa, der ser Geo-tagging ut til å fungere for meg! Funka ikke før update, så kanskje det ikke har funka.. Hadde vært fint om noen med gammel FW hadde testa og :)

Endret av zyrex
Lenke til kommentar
Sitter å innstallerer den nå.. :)

 

Lurer samtidig på om noen har fått Geotagging til å virke? Jeg har tatt flere bilder nå hvor satelittstatusen viser "OK", men når jeg sjekker filene er det ikke noe å hente der.. Kanskje denne FW'en fikser det.

 

Edit: Jaaaa, der ser Geo-tagging ut til å fungere for meg! Funka ikke før update, så kanskje det ikke har funka.. Hadde vært fint om noen med gammel FW hadde testa og :)

 

Hos meg har dette fungert hele tiden...

Lenke til kommentar
De forsvant ikke hos meg med 7370, men da jeg tok den andre hard reset forsvant de.(hold knapper inn og slå på). De kan jo bare lastes ned fra ovi og installeres på E på nytt. Så sparer du telefon minne. Jeg har nå over 40MB tilgode på C. Og ryktene går om en snarlig ny oppdatering av firmware.

 

Ok men hvordan er denne holde ned knapper kombinasjonen. Like greit å få det skikkelig når man først gjør d lissom.

 

Er det slik at denne holde ned knapper gjør en litt mer grundig jobb enn 7370?

Lenke til kommentar

Noen positive inntrykk etter litt bruk med ny fw:

-GSM/3G signalstyrken er klart bedre og mere stabilt hos meg nå enn tidligere.

-Har et inntrykk av at tlf generellt er litt kjappere, mere stabil og responderer bedre - spesielt ved multitasking.

Endret av JaNeiJo
Lenke til kommentar
De forsvant ikke hos meg med 7370, men da jeg tok den andre hard reset forsvant de.(hold knapper inn og slå på). De kan jo bare lastes ned fra ovi og installeres på E på nytt. Så sparer du telefon minne. Jeg har nå over 40MB tilgode på C. Og ryktene går om en snarlig ny oppdatering av firmware.

 

Ok men hvordan er denne holde ned knapper kombinasjonen. Like greit å få det skikkelig når man først gjør d lissom.

 

Er det slik at denne holde ned knapper gjør en litt mer grundig jobb enn 7370?

Hard reset: slå av telefon. Hold inne 4 knapper. (Begge shift, space og tilbake knappen) Slå på telefonen, mens du fortsatt holder inne disse 4 knappene. Og hold dem inne til telefonen spør etter land. Da jeg tok denne reseten hadde telefonen over 60mb ledig på telefonminne.

Lenke til kommentar

hmmm,spesielt. Trodde det var akkurat det samme som å taste 7370 jeg.. Men der får jeg bare 53mb ledig... Har ikke prøvd din hardwaremetoden, men siden du fikk over 60 mb ledig så kan det jo være den metoden gjør det grundigere... Etter du har koblet til pc suite og installert støtte for pcsuite - har du da også over 60 mb ledig?

 

 

Edit: jeg har 55,8 ledig på telefonminnet.

Endret av bowardsen
Lenke til kommentar
hmmm,spesielt. Trodde det var akkurat det samme som å taste 7370 jeg.. Men der får jeg bare 53mb ledig... Har ikke prøvd din hardwaremetoden, men siden du fikk over 60 mb ledig så kan det jo være den metoden gjør det grundigere... Etter du har koblet til pc suite og installert støtte for pcsuite - har du da også over 60 mb ledig?

Prøvde aldri det. Installerte en oppgavebehandler og sjekket ram og c. Er nå nede i 43mb, men har noen essensielle programm installert på c. Når jeg syns c blir for lav sjekker jeg c og sletter unna det som ikke er nødvendig. Bruker x-plore til å sjekke ut c.

Lenke til kommentar

Er heilt klart raskare etter fw-oppdatering.

 

Ser at mange klarer å få lagt ein del program på E: som ikkje eg har fått til. Ein del av desse programma installerer seg på C: uten forespørsel om installasjonssted; facebook, nokia messageing osv. Korleis overstyrer de dette?

 

Har installert kartet for Europa for tredje gang no. Har mista det to gonger uten at det har vore gjort noko med telefonen. Tips?

 

Nokon som veit noko om synking mot Lotus Notes?

Lenke til kommentar

Jeg begynner å bli mektig lei av at det ikke kommer ny FW til n97 RM-505! Hva er problemet? Prøvd å oppdatere både med telefonen og med NSU. :-(

 

(Code 0586706, er det Netcom som sleper føttene sine her eller er det noe anna som ligger bak? Burde jeg hacke telefonen og fortelle den at den har en annen kode?)

Endret av Alech
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...