Gå til innhold

Nokia N97 - Diskuter den her!


Anbefalte innlegg

@ R@ge

 

Iogforseg har du et poeng mtp humor, men jeg ønsker ikke å dra denne videre her.

 

For å oppklare det du refererer til som mine "0.19 poster i måneden" skyldes rett og slett at jeg ikke har vært innmeldt her før for etpar uker siden, da jeg fant ut at jeg veeeeldig gjerne ville ha denne telefonen, men først ville vite hva den går for. Og for da å kunne få emnet rett hjem i postkassa, så må man melde seg inn. Si?

 

Har vel lest stort sett hver eneste post her minst fnørten ganger jeg og, så hvorvidt jeg leser i stillhet eller poster i vildens sky er vel forsåvidt knakende likegyldig,eller?

 

Sidestep done.

 

Nuh, angående denne vidunderlige telefonen, burde jeg faktisk kjøpe den? Dvs, burde jeg la jobben kjøpe den til meg? Kjenner at gjerdet som jeg har sittet og dingla på de siste par ukene begynner å knake i sømmene, så det er vel på tide å ta en beslutning.

 

Vente på ny firmware og se da? Eller bare kaste seg i det? Hva sier man?

Trur du trygt kan kjøpe denne telefonen. Eg har hatt den i 6-7 veker og er veldig godt fornøgd. Alternativet er vel kanskje Samsung Omnia HD, men heller ikkje den er feilfri om ein skal tolke foruma for den telefonen. Nokia er kanskje flinkare til å oppgradere programvara til telefonane også. Som jobbtelefon har eg eit ankepunkt - at den ikkje kan synkronisere med Lotus Notes. Men, det er vel meir arbeidsgjevar sin feil, som ikkje har gått bort frå Notes.

Endret av Aksor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

VIKTIG MELDING UNDER

Og til dere som syns maps er treg.

Sjekk om assistert gps er på og at lokaliseringsserver adresse er supl.nokia.com

Som Vighan skriver her så bør alle som sliter med treg GPS endre dette.

 

Jeg har hele tiden slitt med opptil 15, 20 og 30 +++ minutter før jeg fikk GPS lock.

Nå får jeg GPS lock på stort sett rundt 30-60 sekunder.

 

En liten ting som dere i tillegg bør skru av er noe svineri Nokia har sneket inn som de kaller "kartforbedring" og som du da finner i Kart programmet under: "Verktøy -> Innstillinger -> Navigering"

 

TUUUUUUUUUUUUUUSEN TAKK til Vighan for et av århundrets beste tips!!!

Endret av R@ge
Lenke til kommentar

HACK: FÅ BEDRE GPS SIGNAL

 

 

slika1.jpgslika2.jpgslika3.jpgslika4.jpg

 

Hva du kan gjøre er å løsne litt av teipen/beskyttelsen på GPS antennen.

ta av så mye av kontakten kommer til syne, eller det som du ser er av metall under der.

 

Du bør være litt forsiktig når du løsner denne så du ikke river opp GPS kontakten i prosessen...

 

Fjern lim rester ol. på enden av metallet slik at du får et lite stykke på et par millimeter eller noe som er helt rent. Du kan bruke en eller annen spritbasert tynner eller noe slik som til eksempel aceton.

 

legg så en enkel tynn kobbertråd oppå metallet der du har rengjort og legg over beskyttelsen igjen.

 

Den lille kobbertråden (se filmen) ligger inni telefonen og skal ikke stikke ut noen steder :p

 

Vipps, så har du mye kraftigere antenne...

 

(bRkiX er fikk kobbertråden fra en gammel lader...)

 

PS: er usikker på ha som skjer med garantien på telefonen om du tar dette stuntet

 

Kilde + mer info: www.symbian-freak.com og www.nokiausers.net forum

Endret av R@ge
Lenke til kommentar
Hvordan tar man en "hard reset" og hva er det som skjer da? Blir den som "ny"? Har så lite plass på c: så kunne tenkt meg å begynne på nytt for å se hva som tar opp plassen.

 

Kunne ikke se at dette spørsmålet var besvart...

 

Har så mange feil og bugs i telefonen at jeg griner nesten, må ha den fabrikk ny nå......

 

Prøvde seff telfonbehandling > fabrikkinstill. men dette fikk den ikke tilbake i stenalderen..

 

Fant ut av det der...

 

Man taster inn *#7370# og får den da fabrikkny.

 

Det snodige var at den også fikk 16MB større plass på telefonminnet, fra ca. 34 til over 50 MB.

 

Alle problemer jeg har hatt, som at den låser seg, at jeg ikke får aktivert 1881 Mobilsøk, at GPS'en slutta å fungere med masse mer er borte.

 

Utrolig mye graps som må ha ligget installert på telefonminnet altså, for 16MB er jo en del.

 

Vet ikke hva det var engang, ikke noe jeg har lagt inn der...

 

Hvordan får jeg tak i låsekode?

 

Hva skjer hvis jeg gjør dette`? Forsvinner ALT av programmer på tlf da?

Lenke til kommentar
Hva skjer hvis jeg gjør dette`? Forsvinner ALT av programmer på tlf da?

 

Ja, da forsvinner alt og den er 100% rensket for alt som er installert og alle instillinger er slik de var da den ble pakket inn på fabrikken.

 

Filer du måtta ha på minnekortet slik som bilde, videoer, ringetoner, programfiler osv vil ikke forsvinne, men det må installeres på nytt.

 

For å fjerne dette kan du formatere minnekortet også.

 

Strålende, klart man skal frem med skrutrekker og kobbertråd når man handler telefon til snaue 6000 kroner...:-o

 

Ja det er egentlig litt komisk, men det er dog litt viktig å huske at ikke alle sliter med dette problemet.

 

Jeg personlig hadde større problemer med at telefonen brukte 30-40 minutter på å få GPS lock, enn at den spretter litt hit og dit av og til...

 

Synes det dog er pussig at ikke slike fikser som løste dette GPS lock problemet ikke kommer bedre frem i bruksanvisninger osv... Det var jo en enkel fix, men man må jo vite det

Lenke til kommentar

Ser litt brutalt ut ja.....

 

Er det forskjellige oppsett for lokaliseringsserver, alt etter kva mobilselskap ein har kjøpt telefonen frå? Eg kjøpte min uten abb. og denne har har rett server heile tida, og GPS'n locker fort og har god kontakt. Har bytta ut min Garmin i bilen med telefonen. Telefonen finn betre ruter og er kjappere.

Endret av Aksor
Lenke til kommentar
Er det fler enn meg som har problemer med FM-radioen på N97? Når jeg lytter på NRK kræsjer eller rebooter telefonen som regel etter et par minutter eller mindre. Muligens en feil i implementasjon av RDS. Har også samme problem med ubrukelig GPS navigasjon som det rapporteres om her:

 

http://discussions.europe.nokia.com/discus...thread.id=11585

 

Er ellers fornøyd med telefonen, men synes det er uholdbart at to så viktige funksjoner ikke kan brukes. Håper det kan fikses i neste fw.

 

Er det noen som har samme problem som meg med FM-radioen? Vil gjerne vite om det er en software feil eller om det er en hardware feil på min telefon.

Lenke til kommentar

Plutselig dukket opp et rart problem. Når jeg kjører programvareoppdateringer og telefonen skal oppdatere lista - så får jeg bare at oppdatering mislykkes - etter at den har søkt en liten stund. Dette uansett om jeg er på wlan eller via mobilnettet. Er det nokia som sliter med oppdateringsserverne eller er det min telefon?

Lenke til kommentar
Plutselig dukket opp et rart problem. Når jeg kjører programvareoppdateringer og telefonen skal oppdatere lista - så får jeg bare at oppdatering mislykkes - etter at den har søkt en liten stund. Dette uansett om jeg er på wlan eller via mobilnettet. Er det nokia som sliter med oppdateringsserverne eller er det min telefon?

 

 

Samme her! Forsøkte via mobilnettet idag

Lenke til kommentar
Plutselig dukket opp et rart problem. Når jeg kjører programvareoppdateringer og telefonen skal oppdatere lista - så får jeg bare at oppdatering mislykkes - etter at den har søkt en liten stund. Dette uansett om jeg er på wlan eller via mobilnettet. Er det nokia som sliter med oppdateringsserverne eller er det min telefon?

Jeg hadde også dette problemet, men etter at jeg tok en "hard reset" så funket det. Det som plager meg mest nå er Gpsn som ikke helt vet hvem vei jeg er på og størrelsen på c:

Lenke til kommentar

Annet rart problem som kanskje noen vet svaret på. Hvis jeg går inn på en tilfeldig kontakt og skal endre ringetone for den kontakten - så får jeg opp en del mapper - hvis jeg går inn på musikkmappen så er det bare et lite antall sanger - artister - etc fra hele biblioteket mitt. kanskje bare 100 låter av innlagte 470. I musikkbiblioteket ligger de 470 låtene og jeg får spilt av dem alle. Der kan jeg også velge om sangen skal legges til en kontakt, så det går den veien, men skjønner ikke hvorfor jeg ikke får opp alt på den andre måten. Noen som vet?

Lenke til kommentar

Jeg har et lite problem med min n97 som jeg ikke har hatt før.

 

jeg bruker mine widgets titt og ofte, da facebook og vær-widgeten. Stort sett når jeg er i nærheten av mitt private lan or so, men det hender seg at jeg bruker pakkedata også(edge,3G).

 

Etter at jeg flytta kom det problemer, jeg oppretta nytt tilgangspunkt og det fungerer fint, men når jeg er utenfor wlan området og vil sjekke facern or so og skal koble til så dukker bare "kobler til "wlanet mitt"" og sånn surrer det og går og jeg får "finner ikke wlan", også prøvern på nytt. Der hadde jeg før, vil du koble deg til nwn internett, men det går ikke mer.

 

Har ikke sletta noe,men irriterer meg grønn over det. Jeg kan dog koble meg til internett utenfor området mitt også f.eks surfe på amobil, det er bare widgetsene som blodnekter og koble seg til noe annet enn KUN det her wlanet!

 

Sånn har det forresten blitt med andre wlan og. Jeg dro hjem til mine foreldre hvor jeg bodde før og jeg hadde allerede det wlanet lagret, men det kom kun at den skulle koble til det andre wlanet.

 

_Irriterende_!

 

Noen som har tips?

Lenke til kommentar

Sliter litt.

 

Formaterte pcn i går, og la inn Ovi Suite osv på nytt, installerte også Microsoft Framework NET 3,5 elns i samme slengen, og når jeg kobler til tlf nå for f.eks å legge inn ny themes, o.l. får jeg blåskjerm. Har kun testet Application Installer eller hva det het, men allikevel dritt om det skal skje hver gang. Har ikke fått lagt inn SP3 til XP ennå, så det kan jo være problemet :)

 

Noen som har opplevd det samme?

Lenke til kommentar
Lurer på om noen kan si meg hvordan jeg formaterer C: Minnet på telefonen? får det plutselig ikke til. Klarer bare å formatere E: :S

 

Det er vel kun en hard reset som gjør:

 

sett telefonen i frakoblet modus eller ta ut sim kort

 

tast inn *#7370#

 

Genialt tips, takker R@ge!!! Løste mine problemer med GPSen (uten mekking av antennen :thumbup: ).

 

Kjørte langt tidligere i sommer og hadde bare problemer med den. Etter reseten sist torsdag så har gpsen fungert helt fortreffelig for meg, kobler seg på etter tunneler og er presis i posisjoner.

Lenke til kommentar
Hva skjer hvis jeg gjør dette`? Forsvinner ALT av programmer på tlf da?

 

Ja, da forsvinner alt og den er 100% rensket for alt som er installert og alle instillinger er slik de var da den ble pakket inn på fabrikken.

 

Filer du måtta ha på minnekortet slik som bilde, videoer, ringetoner, programfiler osv vil ikke forsvinne, men det må installeres på nytt.

 

For å fjerne dette kan du formatere minnekortet også.

 

Hei

Tenkt å ta en slik reset på grunn av plassmangel på c:\

Mén du sier den blir slik telefonen ble levert, betyr det at forhånds innst programmer som facebook travler og værgreia vil være på telefonen etter en slik reset selv om de ligger på c:\?

Lenke til kommentar

De forsvant ikke hos meg med 7370, men da jeg tok den andre hard reset forsvant de.(hold knapper inn og slå på). De kan jo bare lastes ned fra ovi og installeres på E på nytt. Så sparer du telefon minne. Jeg har nå over 40MB tilgode på C. Og ryktene går om en snarlig ny oppdatering av firmware.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...