Gå til innhold

Nokia N97 - Diskuter den her!


Anbefalte innlegg

Jeg bytter ut min N95 med N97 i morgen, og etter å ha lest gjennom tråden her må jeg si jeg gleder meg. Har imidlertid noen spørsmål som jeg håper noen kan svare på:

 

1) Blitz-problemet: Gjelder dette for samtlige N97? Er det altså slik at man ikke kan ta bilder med blitz når det er mørkt??

2) Lading: Jeg er avhengig av å lade både hjemme og på jobb. På jobb kan jeg gjerne lade via PC. Må jeg da kjøpe et ekstre adapter? Noen som vet hva dette koster?

3) MSN: Jeg kommer til å bruke MSN vha HW-tastaturet. Hvilken versjon er best å bruke da?

4) E-post via Exchange: Hvilken klient er best å bruke for dette?

5) Størrelse: Hvor stor ER egentlig telefonen? Funker det greit å ha den i lomma når man er på byn f.eks?

 

 

1) Regner med at det gjelder alle så langt ja. Man kan fint ta bilder. det er ikke sånn at bildene blir ødelagt, men det kommer et lite "lysere" område i venstre hjørne. Personlig synes jeg ikke dette er altfor ille i den store sammenhengen, men noe irriterende er det jo da

 

2) Det følger med vanlig (220V) til hjemme bruk og PC overføringskabelen fungerer også som USB lader.

 

3) Nimbuzz

 

4)Vet ikke tbh. Bruker vanlig hotmail jeg. fungerer overraskende bra :)

 

5) Fungerer mer enn nok i lommen på en bukse. Den ser faktisk større ut på bilder enn den er i virkeligheten. Anbafaler i tilfelle å stikke innom en butikk som har mobiler utstilt og tafse litt før evt kjøp. Helt patent str. :)

 

EDIT: 5) Jeg byttet også fra N95, og N97en passer bedre i lommen, ettersom den er lengre og ikke så liten og klumpete..

Kan du forklare meg hvordan nibuzz hvirker? er det ikke msn eller er det et annet chatte program?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg liker at skjermen (og telefonen generelt)tåler en trøkk. Umulig å få skraper i den jo :p

Jeg har fått skrape/merke i skjermen, vet ikke når/hvordan det skjedde. Kan jeg klage på den?

Pluss noen riper på linseglasset på kameraet, tipper telefonen ikke er designet med tanke på å være med på stranden.

(Glad det er jobben som har betalt denne, ellers så hadde jeg vært litt deppa for å ha brukt så mye penger på noe som ikke tåler mer. På den andre siden hadde jeg da kanskje vært mer forsiktig med den:)

Lenke til kommentar

Jeg har en sort n97 RM-505 som IKKE er operatøtlåst.

 

Jeg får ikke oppgardert firmware på den og dette mildt sagt frustrerende.

 

I tillegg fungerer ikke tåstelås-utløseren særlig bra (2-5 "trykk" før den låser seg opp), jeg har også problemer med alarmene (5min snooze blir til ca 10min) og GPS/kompasset har jeg klart å få til å fungere EN gang og da først etter 10-15min med venting.

 

Not happy.

 

Noen som vet hvordan jeg kan få oppgradert FW, eller hvor lenge vi må vente på RM-505 oppdateringen i Norge? Den har kommet i England...

Lenke til kommentar

Kan du forklare meg hvordan nibuzz hvirker? er det ikke msn eller er det et annet chatte program?

 

Jeg har lastet ned og installert Nimbuzz nå. Det er laget av en tredjepartsutvikler. Du må gi programmet brukernavnet og passordet til f.eks MSN eller Skype, så henter det kontaktene dine. Har bare så vidt testet det, og det virker greit så langt. Fordelen er at du kan ha både Skype- og MSN-kontaktene i samme "liste". Tror ikke MSN Messenger er kompatibel med MSN Messengerapplikasjonen enda(?).

 

Noen som har tips noen noen andre kule applikasjoner?

Lenke til kommentar
Når jeg åpner et Adobe-dokument, får jeg beskjed om at prøvelisensen utløper om noen dager. Følger ikke Adobe Reader med gratis?

(Det gjorde det på min N95, og det er jo gratis til alle PC-er.)

Nå er prøvelisensen utløpt og de vil ha 93,50 for ny lisens!

Endret av koda
Lenke til kommentar

Angrer som pesten på at jeg kjøpte denne telefonen. I dag mottok den ikke SMS før jeg restartet den. Veldig dumt siden barnehagen hadde sendt meg en melding ang henting av datteren min. Har sett at andre har opplevd dette også, så da kan det jo ikke være telefonen min det er noe spesielt med.

 

Får også stadig meldinger om "Ugyldig passord". Hadde vært fint hvis jeg kunne fått noe info om HVILKET passord som er ugyldig. Bruker Facebook, men denne fungerer, samme med mailkontoen min. Skjønner ikke hva den maser etter.

 

I tillegg har det kommet støv under skjermen, dette etter bare 2 dager. I tillegg er jo Symbian S60 fullt av bugs og møkk som vanlig. Mitt S60/Nokia-"hat" blir ikke akkurat mindre etter dette, men jeg kan takke meg selv og disse "smarte" impulskjøpene mine.

 

Har oppgradert til siste FW forresten.

Lenke til kommentar
Jeg har fått skrape/merke i skjermen, vet ikke når/hvordan det skjedde. Kan jeg klage på den?

 

Er nok ikke saa mye du kan gj0re med skrapen i skjermen desverre, men angaaende linsen saa BURDE det jo veare en reklamasjonssak. Jeg har en liten skrape ved siden av selve linsehullet, og det er helt og holdent det usmarte designet sin feil.

 

Edit: Vil forresten anbefale et program kalt nUnlock :) Slipper den bugga unlockknappen. Gj0r meg seri0st gal snart. Dra fingeren over skjermen for aa unlocke. Visste ikke hva jeg gikk glipp av iPhone der :p

Endret av M@R7!N
Lenke til kommentar

Testet akkurat et morsomt program, Joikuspot, som ligger under "programmer" på N97. Her setter man N97 på en enkel måte opp som et WiFi-tilgangspunkt, og kan dermed koble til f.eks en laptop for å bruke mobilt bredbånd. Dette må være den enkleste måten å bruke mobilt bredbånd via mobilen på. Jeg har imidlertid et lite problem; jeg får time out på noen websider (f.eks itavisen.no, digi.no), mens andre (vg.no, db.no) fungerer helt fint. Telefonen kobler til med HSPA-forbindelse.

 

Noen som har noen tips?

Lenke til kommentar
Angrer som pesten på at jeg kjøpte denne telefonen. I dag mottok den ikke SMS før jeg restartet den. Veldig dumt siden barnehagen hadde sendt meg en melding ang henting av datteren min. Har sett at andre har opplevd dette også, så da kan det jo ikke være telefonen min det er noe spesielt med.

 

Får også stadig meldinger om "Ugyldig passord". Hadde vært fint hvis jeg kunne fått noe info om HVILKET passord som er ugyldig. Bruker Facebook, men denne fungerer, samme med mailkontoen min. Skjønner ikke hva den maser etter.

 

I tillegg har det kommet støv under skjermen, dette etter bare 2 dager. I tillegg er jo Symbian S60 fullt av bugs og møkk som vanlig. Mitt S60/Nokia-"hat" blir ikke akkurat mindre etter dette, men jeg kan takke meg selv og disse "smarte" impulskjøpene mine.

 

Har oppgradert til siste FW forresten.

Ja, og då er det vel berre å kvitte seg med telefonen? Har hatt telefonen i seks veker no og veldig godt fornøgd. Har ikkje hatt problem med noko av det du skriv om. Nesten ufatteleg at du har fått støv under skjermen... At telefonen varslar om ugyldig passord, må vel vere relatert til noko som du har feilinstallert i frå starten?

 

Skulle ønske at det blei slutt på det her tullet om Symbian. Samsung Omnia køyrer nøyaktig samme operativsystem og vert skrytt opp i skyene, mens Nokia får juling for det på sine telefonar.

 

Eg har hatt mange telefonar og N97 er den absolutt beste av alle. Den har eit hav av muligheiter, kanskje for mange og for mykje for mange. I tillegg er det rett og slett ein knallgod telefon.

 

Når eg stilte meg på venteliste for å få telefonen tidleg, var eg fullt klar over at eg ikkje får eit eit heilt ferdig produkt. Heldigvis er Nokia, i motsetning til ein del andre produsentar, flink til å oppdatere programvara til sine telefonar. Det betyr at du har eit produkt i hendene som absolutt ikkje er ferdig utvikla, men vil bli stadig betre.

 

Mitt råd til deg vert å klage på støvet under skjermen (skjønar ikkje korleis du har fått det til), og lese bruksanvisningen til telefonen nøye+ litt tålmodigheit.

Lenke til kommentar

Hva må jeg gjøre når denne telefonen tilstadighet spør "om jeg vil tilkoble startskjermen for oppdatering? Jeg kan videre deaktivere dette i valg".

 

Det jeg ønsker er at den kan være tilkoblet når jeg er på WLAN, men gidder ikke at den skal være tilkoblet gjennom 3G/Edge...

 

Hvilke innstillinger er det for dette?

Lenke til kommentar
Angrer som pesten på at jeg kjøpte denne telefonen. I dag mottok den ikke SMS før jeg restartet den. Veldig dumt siden barnehagen hadde sendt meg en melding ang henting av datteren min. Har sett at andre har opplevd dette også, så da kan det jo ikke være telefonen min det er noe spesielt med.

 

Får også stadig meldinger om "Ugyldig passord". Hadde vært fint hvis jeg kunne fått noe info om HVILKET passord som er ugyldig. Bruker Facebook, men denne fungerer, samme med mailkontoen min. Skjønner ikke hva den maser etter.

 

I tillegg har det kommet støv under skjermen, dette etter bare 2 dager. I tillegg er jo Symbian S60 fullt av bugs og møkk som vanlig. Mitt S60/Nokia-"hat" blir ikke akkurat mindre etter dette, men jeg kan takke meg selv og disse "smarte" impulskjøpene mine.

 

Har oppgradert til siste FW forresten.

Ja, og då er det vel berre å kvitte seg med telefonen? Har hatt telefonen i seks veker no og veldig godt fornøgd. Har ikkje hatt problem med noko av det du skriv om. Nesten ufatteleg at du har fått støv under skjermen... At telefonen varslar om ugyldig passord, må vel vere relatert til noko som du har feilinstallert i frå starten?

 

Skulle ønske at det blei slutt på det her tullet om Symbian. Samsung Omnia køyrer nøyaktig samme operativsystem og vert skrytt opp i skyene, mens Nokia får juling for det på sine telefonar.

 

Eg har hatt mange telefonar og N97 er den absolutt beste av alle. Den har eit hav av muligheiter, kanskje for mange og for mykje for mange. I tillegg er det rett og slett ein knallgod telefon.

 

Når eg stilte meg på venteliste for å få telefonen tidleg, var eg fullt klar over at eg ikkje får eit eit heilt ferdig produkt. Heldigvis er Nokia, i motsetning til ein del andre produsentar, flink til å oppdatere programvara til sine telefonar. Det betyr at du har eit produkt i hendene som absolutt ikkje er ferdig utvikla, men vil bli stadig betre.

 

Mitt råd til deg vert å klage på støvet under skjermen (skjønar ikkje korleis du har fått det til), og lese bruksanvisningen til telefonen nøye+ litt tålmodigheit.

 

Jeg har hatt samtlige telefoner på det norske markedet de siste 10 årene, så jeg "får ikke til" bare å få støv under skjermen. Jeg behandler alle telefonene mine eksepsjonelt bra, og jeg har aldri opplevd dette tidligere. Jeg har også hatt ALT av Symbian-telefoner, så jeg VET hva jeg prater om. Jeg er fullstendig klar over at de aller fleste telefoner har noen bugs her og der, men noe så graverende som å ikke få tekstmeldinger er utilgivelig. Når det gjelder bruksanvisning så kjenner jeg alt av menysystemer ut og inn, derfor er det kanskje lettere for meg å oppdage dårlig layout og klønete navigering lettere enn deg? ;)

 

Men, nå skal jeg ikke fornærme dere fanboys noe mer, for jeg solgte telefonen i går kveld, så i dag kan jeg gjøre et nytt (dumt) impulskjøp. Hehe.

Lenke til kommentar

K750i: Selv bruker jeg Opera Mini.

 

kraftpapir: Synd å høre. Jeg har ikke hatt noen av problemene du nevner, og skjermen er støvfri. Hadde dog en gang hvor den hang seg etter en samtale, etter det oppdaterte jeg FW og har ikke hatt det skje igjen. Du kan kalle meg "fanboi", men alt i alt så er den helt super og problemene er få :)

Lenke til kommentar
Angrer som pesten på at jeg kjøpte denne telefonen. I dag mottok den ikke SMS før jeg restartet den. Veldig dumt siden barnehagen hadde sendt meg en melding ang henting av datteren min. Har sett at andre har opplevd dette også, så da kan det jo ikke være telefonen min det er noe spesielt med.

 

Får også stadig meldinger om "Ugyldig passord". Hadde vært fint hvis jeg kunne fått noe info om HVILKET passord som er ugyldig. Bruker Facebook, men denne fungerer, samme med mailkontoen min. Skjønner ikke hva den maser etter.

 

I tillegg har det kommet støv under skjermen, dette etter bare 2 dager. I tillegg er jo Symbian S60 fullt av bugs og møkk som vanlig. Mitt S60/Nokia-"hat" blir ikke akkurat mindre etter dette, men jeg kan takke meg selv og disse "smarte" impulskjøpene mine.

 

Har oppgradert til siste FW forresten.

 

Stakkars liten!

Lenke til kommentar
Jeg har hatt samtlige telefoner på det norske markedet de siste 10 årene, så jeg "får ikke til" bare å få støv under skjermen. Jeg behandler alle telefonene mine eksepsjonelt bra, og jeg har aldri opplevd dette tidligere. Jeg har også hatt ALT av Symbian-telefoner, så jeg VET hva jeg prater om. Jeg er fullstendig klar over at de aller fleste telefoner har noen bugs her og der, men noe så graverende som å ikke få tekstmeldinger er utilgivelig. Når det gjelder bruksanvisning så kjenner jeg alt av menysystemer ut og inn, derfor er det kanskje lettere for meg å oppdage dårlig layout og klønete navigering lettere enn deg? ;)

 

Men, nå skal jeg ikke fornærme dere fanboys noe mer, for jeg solgte telefonen i går kveld, så i dag kan jeg gjøre et nytt (dumt) impulskjøp. Hehe.

 

Før byttet jeg også telefoner flere ganger i måneden, rakk jo aldri å bli kjent med en telefon før det skulle prøves noe nytt. Har hatt veldig mange telefoner de siste årene. Men hvordan er det mulig å hatt samtlige telefoner på det norske markedet? Det må da være kjedelig å gå fra å ha en avansert telefon med alt av finesser til en Doro bestemorstelefon og andre billig telefoner.

 

Jeg holdt meg til toppmodellene når jeg drev å skriftet. Det er jo mye ferre av disse.

 

Uansett hatt vedldig mange telefoner de siste 10 årene. Men dette er den beste telefonen jeg har hatt. Uten tvil. Men kan virke som noe har vært veldig uheldig med telefonen sin. Det er jo veldig synd.

Lenke til kommentar

Er det fler enn meg som har problemer med FM-radioen på N97? Når jeg lytter på NRK kræsjer eller rebooter telefonen som regel etter et par minutter eller mindre. Muligens en feil i implementasjon av RDS. Har også samme problem med ubrukelig GPS navigasjon som det rapporteres om her:

 

http://discussions.europe.nokia.com/discus...thread.id=11585

 

Er ellers fornøyd med telefonen, men synes det er uholdbart at to så viktige funksjoner ikke kan brukes. Håper det kan fikses i neste fw.

Lenke til kommentar
Jeg har fått skrape/merke i skjermen, vet ikke når/hvordan det skjedde. Kan jeg klage på den?

 

Er nok ikke saa mye du kan gj0re med skrapen i skjermen desverre, men angaaende linsen saa BURDE det jo veare en reklamasjonssak. Jeg har en liten skrape ved siden av selve linsehullet, og det er helt og holdent det usmarte designet sin feil.

 

Edit: Vil forresten anbefale et program kalt nUnlock :) Slipper den bugga unlockknappen. Gj0r meg seri0st gal snart. Dra fingeren over skjermen for aa unlocke. Visste ikke hva jeg gikk glipp av iPhone der :p

 

Virker som et ganske så genialt prog. Har du kjøpt det, eller har du fått "fiksa" det ? Fant en side hvor man kunne laste det ned, men det fungerer ikke pga man må først legge inn en "fiksa" version som er beregna til Nokia 5800, 0g deretter legge inn en nyere version. Så skal det fungere.

 

Men det fungerer ikke å legge inn program versionen som er beregna til 5800 inn på N97. Så da får jeg ikke den fulle versionen.

 

Hvordan har du gjort det? Hvis du ikke har betalt, hvilken side fikk du den ifra ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...