Gå til innhold

Nokia N97 - Diskuter den her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå sliter jeg plutselig med at telefonen aldri blir ferdig med å lade. Jeg satte den på lading i går og jeg ble på et tidspunkt litt overrasket over at den ikke var ferdig ennå. Flere timer senere nappet jeg ut laderen uten å se om den var ferdig eller ikke. I dag morges var batterinivået igjen på samme nivå som den var før jeg ladet den opp i går. Dvs ca 4 streker. Den har stått på lading siden i morges, og den er ennå ikke fulladet…

 

Edit: Hmm, jeg slo av telefonen og tok ut batteriet noen sekunder. Slo på telefonen igjen og i løpet av ti minutter var den ferdigladet.

Endret av Bradbury
Lenke til kommentar

Hei har kjøpt meg denne tlf idag,sitter og lurer på ett par ting.hva slags abbonement bruker dere på denne tlf,for det må jo koste mye når alle programmene surrer og går hele tiden.

Hvordan kan man enklest finne ut hvilke programmer som er på nett.og hvordan avslutte dem.

Jeg vil gjere bruke wlan her hjemme,men når jeg har logget meg på hjemmenettet mitt tar det ca 2 min før den logger seg va igjen,hvordan kan jeg forbli pålogget?

Lenke til kommentar

Lurte på et par ting:

 

Jeg får noen ganger en litt merkelig pipelyd når jeg trykker på touchskjermen på min nokia N97. Det er nærmest umulig og beskrive denne lyden, men den er ikke normal og kommer ikke fra høytaleren. Det er en slags skjærende mekanisk pipe/knirke lyd som opptår ved scrolling og trykking på skjermen? Noe andre som har opplevd noe lignende eller har noen erfaringer?

 

En annen ting er at når jeg skriver en tekstmelding eller surfer på nettet så kommer det opp en firkant i høyre hjørne når jeg trykker ned (pil)tasten nederst til høyre. I denne står det at jeg velger mellom f.eks bokstaver/tegn/tall osv. En Blå firkant som det står iFnkeystate = EFnkeyNone osv. Noen vet hva dette er og hvordan det kan fjernes. ufattelig irriterende.....

 

En siste ting er det minnet på C: Har omdirigert alle mulige programmer og mapper (sms,bilder,musikk osv) alt har jeg lagt på E: og alt som lastes ned legges på E: men allikvel forsvinner det pokker meg plass fra C: for hver gang jeg sjekker. Starta på 40mb. Nå er det bare 25,7 igjen eller. har ikke hensiktsmessig lagt noen ting inn i C: fatter ikke dette :( hva kan det være? Cookies, mail, logger elns?

 

Når dette er sagt så er jeg fryktelig fornøyd med mobilen. Helt fantastisk i bruk og Maps 3.1 fungerer storartet på min. Er også positivt overrasket over både ovi store (som fungerer fint) og Ovi suite. Har dog den Ovi suite 1.1 og ikke 2.0 fordi jeg likte ikke den nye i det hele tatt. uoversiktlig og knotete etter min mening.

 

Btw: Et program jeg vil anbefale på det varmeste til mobilen:

http://store.ovi.com/content/6A173A7C0E032...ea=applications

 

Musikk søkeprogram, slik som de du finner i sony ericsson mobiler. Har testet dette på uttalige sanger og det funker hver eneste gang. du kan faktisk synge sangen selv inn i mobilen og den finner sangen som oftest. riktig nok ikke like høy treffprosent på den da :p

Lenke til kommentar
Lurte på et par ting:

 

Jeg får noen ganger en litt merkelig pipelyd når jeg trykker på touchskjermen på min nokia N97. Det er nærmest umulig og beskrive denne lyden, men den er ikke normal og kommer ikke fra høytaleren. Det er en slags skjærende mekanisk pipe/knirke lyd som opptår ved scrolling og trykking på skjermen? Noe andre som har opplevd noe lignende eller har noen erfaringer?

 

En annen ting er at når jeg skriver en tekstmelding eller surfer på nettet så kommer det opp en firkant i høyre hjørne når jeg trykker ned (pil)tasten nederst til høyre. I denne står det at jeg velger mellom f.eks bokstaver/tegn/tall osv. En Blå firkant som det står iFnkeystate = EFnkeyNone osv. Noen vet hva dette er og hvordan det kan fjernes. ufattelig irriterende.....

 

En siste ting er det minnet på C: Har omdirigert alle mulige programmer og mapper (sms,bilder,musikk osv) alt har jeg lagt på E: og alt som lastes ned legges på E: men allikvel forsvinner det pokker meg plass fra C: for hver gang jeg sjekker. Starta på 40mb. Nå er det bare 25,7 igjen eller. har ikke hensiktsmessig lagt noen ting inn i C: fatter ikke dette :( hva kan det være? Cookies, mail, logger elns?

 

Når dette er sagt så er jeg fryktelig fornøyd med mobilen. Helt fantastisk i bruk og Maps 3.1 fungerer storartet på min. Er også positivt overrasket over både ovi store (som fungerer fint) og Ovi suite. Har dog den Ovi suite 1.1 og ikke 2.0 fordi jeg likte ikke den nye i det hele tatt. uoversiktlig og knotete etter min mening.

 

Btw: Et program jeg vil anbefale på det varmeste til mobilen:

http://store.ovi.com/content/6A173A7C0E032...ea=applications

 

Musikk søkeprogram, slik som de du finner i sony ericsson mobiler. Har testet dette på uttalige sanger og det funker hver eneste gang. du kan faktisk synge sangen selv inn i mobilen og den finner sangen som oftest. riktig nok ikke like høy treffprosent på den da :p

Ang den mekaninske pipelyden. denne får jeg også når jeg har lavt batteri.. så det er nok et slags varsel på lavt batteri;)

Lenke til kommentar
Lurte på et par ting:

 

Jeg får noen ganger en litt merkelig pipelyd når jeg trykker på touchskjermen på min nokia N97. Det er nærmest umulig og beskrive denne lyden, men den er ikke normal og kommer ikke fra høytaleren. Det er en slags skjærende mekanisk pipe/knirke lyd som opptår ved scrolling og trykking på skjermen? Noe andre som har opplevd noe lignende eller har noen erfaringer?

 

En annen ting er at når jeg skriver en tekstmelding eller surfer på nettet så kommer det opp en firkant i høyre hjørne når jeg trykker ned (pil)tasten nederst til høyre. I denne står det at jeg velger mellom f.eks bokstaver/tegn/tall osv. En Blå firkant som det står iFnkeystate = EFnkeyNone osv. Noen vet hva dette er og hvordan det kan fjernes. ufattelig irriterende.....

 

En siste ting er det minnet på C: Har omdirigert alle mulige programmer og mapper (sms,bilder,musikk osv) alt har jeg lagt på E: og alt som lastes ned legges på E: men allikvel forsvinner det pokker meg plass fra C: for hver gang jeg sjekker. Starta på 40mb. Nå er det bare 25,7 igjen eller. har ikke hensiktsmessig lagt noen ting inn i C: fatter ikke dette :( hva kan det være? Cookies, mail, logger elns?

 

Når dette er sagt så er jeg fryktelig fornøyd med mobilen. Helt fantastisk i bruk og Maps 3.1 fungerer storartet på min. Er også positivt overrasket over både ovi store (som fungerer fint) og Ovi suite. Har dog den Ovi suite 1.1 og ikke 2.0 fordi jeg likte ikke den nye i det hele tatt. uoversiktlig og knotete etter min mening.

 

Btw: Et program jeg vil anbefale på det varmeste til mobilen:

http://store.ovi.com/content/6A173A7C0E032...ea=applications

 

Musikk søkeprogram, slik som de du finner i sony ericsson mobiler. Har testet dette på uttalige sanger og det funker hver eneste gang. du kan faktisk synge sangen selv inn i mobilen og den finner sangen som oftest. riktig nok ikke like høy treffprosent på den da :p

 

Fjern personlig data i nettleseren, tar enormt mye av c:/ diskplassen om du har en del historie osv!

Lenke til kommentar
Når dette er sagt så er jeg fryktelig fornøyd med mobilen. Helt fantastisk i bruk og Maps 3.1 fungerer storartet på min. Er også positivt overrasket over både ovi store (som fungerer fint) og Ovi suite. Har dog den Ovi suite 1.1 og ikke 2.0 fordi jeg likte ikke den nye i det hele tatt. uoversiktlig og knotete etter min mening.

Forstår ikke hvorfor det er så stor forskjell på erfaringene jeg, jeg er i hvert fall ikke fornøyd med Maps. Når jeg bruker den så er den på bærtur stadig vekk. Håper virkelig det kommer noe som fikser dette snart. Er håpløst å bruke den som den er i dag i hvert fall.

Lenke til kommentar

Jeg bytter ut min N95 med N97 i morgen, og etter å ha lest gjennom tråden her må jeg si jeg gleder meg. Har imidlertid noen spørsmål som jeg håper noen kan svare på:

 

1) Blitz-problemet: Gjelder dette for samtlige N97? Er det altså slik at man ikke kan ta bilder med blitz når det er mørkt??

2) Lading: Jeg er avhengig av å lade både hjemme og på jobb. På jobb kan jeg gjerne lade via PC. Må jeg da kjøpe et ekstre adapter? Noen som vet hva dette koster?

3) MSN: Jeg kommer til å bruke MSN vha HW-tastaturet. Hvilken versjon er best å bruke da?

4) E-post via Exchange: Hvilken klient er best å bruke for dette?

5) Størrelse: Hvor stor ER egentlig telefonen? Funker det greit å ha den i lomma når man er på byn f.eks?

Lenke til kommentar
Jeg bytter ut min N95 med N97 i morgen, og etter å ha lest gjennom tråden her må jeg si jeg gleder meg. Har imidlertid noen spørsmål som jeg håper noen kan svare på:

 

1) Blitz-problemet: Gjelder dette for samtlige N97? Er det altså slik at man ikke kan ta bilder med blitz når det er mørkt??

2) Lading: Jeg er avhengig av å lade både hjemme og på jobb. På jobb kan jeg gjerne lade via PC. Må jeg da kjøpe et ekstre adapter? Noen som vet hva dette koster?

3) MSN: Jeg kommer til å bruke MSN vha HW-tastaturet. Hvilken versjon er best å bruke da?

4) E-post via Exchange: Hvilken klient er best å bruke for dette?

5) Størrelse: Hvor stor ER egentlig telefonen? Funker det greit å ha den i lomma når man er på byn f.eks?

 

 

1) Regner med at det gjelder alle så langt ja. Man kan fint ta bilder. det er ikke sånn at bildene blir ødelagt, men det kommer et lite "lysere" område i venstre hjørne. Personlig synes jeg ikke dette er altfor ille i den store sammenhengen, men noe irriterende er det jo da

 

2) Det følger med vanlig (220V) til hjemme bruk og PC overføringskabelen fungerer også som USB lader.

 

3) Nimbuzz

 

4)Vet ikke tbh. Bruker vanlig hotmail jeg. fungerer overraskende bra :)

 

5) Fungerer mer enn nok i lommen på en bukse. Den ser faktisk større ut på bilder enn den er i virkeligheten. Anbafaler i tilfelle å stikke innom en butikk som har mobiler utstilt og tafse litt før evt kjøp. Helt patent str. :)

 

EDIT: 5) Jeg byttet også fra N95, og N97en passer bedre i lommen, ettersom den er lengre og ikke så liten og klumpete..

Endret av NokiaN97
Lenke til kommentar
Jeg bytter ut min N95 med N97 i morgen, og etter å ha lest gjennom tråden her må jeg si jeg gleder meg. Har imidlertid noen spørsmål som jeg håper noen kan svare på:

 

1) Blitz-problemet: Gjelder dette for samtlige N97? Er det altså slik at man ikke kan ta bilder med blitz når det er mørkt??

2) Lading: Jeg er avhengig av å lade både hjemme og på jobb. På jobb kan jeg gjerne lade via PC. Må jeg da kjøpe et ekstre adapter? Noen som vet hva dette koster?

3) MSN: Jeg kommer til å bruke MSN vha HW-tastaturet. Hvilken versjon er best å bruke da?

4) E-post via Exchange: Hvilken klient er best å bruke for dette?

5) Størrelse: Hvor stor ER egentlig telefonen? Funker det greit å ha den i lomma når man er på byn f.eks?

 

 

1) Regner med at det gjelder alle så langt ja. Man kan fint ta bilder. det er ikke sånn at bildene blir ødelagt, men det kommer et lite "lysere" område i venstre hjørne. Personlig synes jeg ikke dette er altfor ille i den store sammenhengen, men noe irriterende er det jo da

 

2) Det følger med vanlig (220V) til hjemme bruk og PC overføringskabelen fungerer også som USB lader.

 

3) Nimbuzz

 

4)Vet ikke tbh. Bruker vanlig hotmail jeg. fungerer overraskende bra :)

 

5) Fungerer mer enn nok i lommen på en bukse. Den ser faktisk større ut på bilder enn den er i virkeligheten. Anbafaler i tilfelle å stikke innom en butikk som har mobiler utstilt og tafse litt før evt kjøp. Helt patent str. :)

 

EDIT: 5) Jeg byttet også fra N95, og N97en passer bedre i lommen, ettersom den er lengre og ikke så liten og klumpete..

 

Tusen takk for gode svar. Når det gjelder blitz-problemet; er det slik at dette løses ved å kjøpe en beskyttelsesfilm som man taper på linsen? Er dette da noe man bør gjøre med en gang, før denne "ripen" kommer? Vil ikke denne beskyttelsestapen være til hinder når man skal åpne/lukke linsen? Noen som vet hvor i Oslo man får kjøpt noe slikt?

Lenke til kommentar
Tusen takk for gode svar. Når det gjelder blitz-problemet; er det slik at dette løses ved å kjøpe en beskyttelsesfilm som man taper på linsen? Er dette da noe man bør gjøre med en gang, før denne "ripen" kommer? Vil ikke denne beskyttelsestapen være til hinder når man skal åpne/lukke linsen? Noen som vet hvor i Oslo man får kjøpt noe slikt?

Blitzproblemet og ripe-problemet er to forskjellige problemer som ikke har noe med hverandre å gjøre. Blitzen er rett og slett for sterk og for nær linsa. Ripene som kommer kan bli et problem etterhvert, om ripene går over linsa feks.

 

Edit: Her er det forresten en tråd ang. ripeproblemet: http://discussions.europe.nokia.com/discus...ding&page=8

Endret av zyrex
Lenke til kommentar
Når det gjelder blitz-problemet, så trodde jeg ikke at det gjaldt min telefon. Det trodde jeg helt til et par dager siden hvor jeg skulle ta bilde av et gammelt TV-bord jeg skulle gi bort.

 

Dette er jo rett og slett helt ufattelig. Bildene blir jo helt ubrukelige, verre enn mobilkamera anno 2005. Dette betyr jo i praksis at man kun kan ta bilder i dagslys. Dette vil vel neppe kunne løses ved ny FW heller?? I`m in shock.

Lenke til kommentar
Når det gjelder blitz-problemet, så trodde jeg ikke at det gjaldt min telefon. Det trodde jeg helt til et par dager siden hvor jeg skulle ta bilde av et gammelt TV-bord jeg skulle gi bort.

 

Gjelder dette alle telefoner? Vet min var slik, men kan ikke huske og ha lest om dette i noen av testene av telefonen? Burde ivertfall vært nevnt syns jeg, da dette totalt ødelegger en del bruksområder med kameraet.

Lenke til kommentar

Vet ikke om det vil hjelpe, men det kan være verdt et forsøk: I undervannsfotosammenheng så bruker vi diffusere av halvgjennomsiktig hvit plast (eller noe så enkelt som vanlig matt papirteip) for å spre blitslyset mer. Det går evt an å teipe på en liten teipbit med matt teip og som det hjelper.

Lenke til kommentar
Tusen takk for gode svar. Når det gjelder blitz-problemet; er det slik at dette løses ved å kjøpe en beskyttelsesfilm som man taper på linsen? Er dette da noe man bør gjøre med en gang, før denne "ripen" kommer? Vil ikke denne beskyttelsestapen være til hinder når man skal åpne/lukke linsen? Noen som vet hvor i Oslo man får kjøpt noe slikt?

Blitzproblemet og ripe-problemet er to forskjellige problemer som ikke har noe med hverandre å gjøre. Blitzen er rett og slett for sterk og for nær linsa. Ripene som kommer kan bli et problem etterhvert, om ripene går over linsa feks.

 

Edit: Her er det forresten en tråd ang. ripeproblemet: http://discussions.europe.nokia.com/discus...ding&page=8

 

Er ikkje sikker på om det er to forskjellige problem. Min telefon har ikkje lysproblemaikken. Ser at det kom ein del riper i starten, og reknar med at om det kjem fleire vil eg og få problem med lyset. Det er naturleg sidan eit ripa glas vil bryte lyset på ein annan måte enn eit blankt glas. Trur det viktigaste rådet er er å ikkje trykke dekselet ned når ein skal opne, men bruke neglene og skyve, og elles halde telefonen rein. Har brøvd med beskyttelsesfilm, men denne er verre å halde rein enn glaset, noko som gjekk utover bildekvaliteten.

Lenke til kommentar
Lurte på et par ting:

 

Jeg får noen ganger en litt merkelig pipelyd når jeg trykker på touchskjermen på min nokia N97. Det er nærmest umulig og beskrive denne lyden, men den er ikke normal og kommer ikke fra høytaleren. Det er en slags skjærende mekanisk pipe/knirke lyd som opptår ved scrolling og trykking på skjermen? Noe andre som har opplevd noe lignende eller har noen erfaringer?

 

En annen ting er at når jeg skriver en tekstmelding eller surfer på nettet så kommer det opp en firkant i høyre hjørne når jeg trykker ned (pil)tasten nederst til høyre. I denne står det at jeg velger mellom f.eks bokstaver/tegn/tall osv. En Blå firkant som det står iFnkeystate = EFnkeyNone osv. Noen vet hva dette er og hvordan det kan fjernes. ufattelig irriterende.....

 

En siste ting er det minnet på C: Har omdirigert alle mulige programmer og mapper (sms,bilder,musikk osv) alt har jeg lagt på E: og alt som lastes ned legges på E: men allikvel forsvinner det pokker meg plass fra C: for hver gang jeg sjekker. Starta på 40mb. Nå er det bare 25,7 igjen eller. har ikke hensiktsmessig lagt noen ting inn i C: fatter ikke dette :( hva kan det være? Cookies, mail, logger elns?

 

Når dette er sagt så er jeg fryktelig fornøyd med mobilen. Helt fantastisk i bruk og Maps 3.1 fungerer storartet på min. Er også positivt overrasket over både ovi store (som fungerer fint) og Ovi suite. Har dog den Ovi suite 1.1 og ikke 2.0 fordi jeg likte ikke den nye i det hele tatt. uoversiktlig og knotete etter min mening.

 

Btw: Et program jeg vil anbefale på det varmeste til mobilen:

http://store.ovi.com/content/6A173A7C0E032...ea=applications

 

Musikk søkeprogram, slik som de du finner i sony ericsson mobiler. Har testet dette på uttalige sanger og det funker hver eneste gang. du kan faktisk synge sangen selv inn i mobilen og den finner sangen som oftest. riktig nok ikke like høy treffprosent på den da :p

Er godt fornøgd med mobilen, men har same problem med kodane som kjem opp når eg skriv med tastaturet. Det kjem og opp kodar ved bildevising, men då som tal. Dette begynte for omlag ei veke sidan, og eg lurer på om det har samband med oppdateringa av C-minnet, men er ikkje sikker - litt irriterande, men ikkje meir :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...