Gå til innhold

Nokia N97 - Diskuter den her!


Anbefalte innlegg

Skulle jeg også likt å vite :p La inn Transport Tycoon i går, men herregud for en høy lyd! Nå oppdaget jeg akkurat at programmet ligger og kjører i bakgrunnen, men jeg kan ikke avslutte det, for da hører alle i bygget (er på jobb) den SYKE musikken :D

 

Edit: Forresten, hva syntes folket om kameraet? Syntes det tar javla gode bilder jeg faktisk, endel bedre enn hva G900en min tok, enda de var ganske greie de også.

Endret av M@R7!N
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
En ting som har irritert meg grenseløst er den merkelige måten de har lagt opp søkefunksjonen i kontaktlisten.

Jeg liker det litt siden denne funksjonen fjerner de bokstavene som gir null treff. Likevel synes jeg godt at de kunne lagt til muligheten for å bytte til den mer klassiske måten å søke opp kontakter på.

 

M@R7!N, du vet at du kan avsluttet spillet (og andre program) via Åpne Programmer? Med qwerty-tastaturet, så markerer du programmet du vil avslutte og trykker på backspace. Uten qwerty holder du fingeren inne på programmet du vil lukke. Du får da opp en liten meny hvor du kan velge mellom Åpne og Avslutte.

Endret av Bradbury
Lenke til kommentar

Vet ikke om det er en stor nyhet dette her, men jeg oppdaget i dag at dt var lansert en ny versjon av navigasjonsløsningen.

 

Siste versjon er v3.01 09wk26 b02

Map version: 0.1.22.103 OpenBitLM 6.21.4

 

Denne versjonen av var heller ikke kompatibel med tidligere lagrede kart og hadde også fått en litt annet grafisk uttrykk...

 

Jeg er spent på om denne oppdateringn løser de problemene mange erfarer med treg og unøyaktig GPS da..

 

EDIT: Annbefaler IKKE å oppgradre til siste versjon!!

 

- Maploader klarer ikke lagre kart på mobilen slik at den påfører deg trafikk kostnader.

- Telefonens programoppdaterin maser hle iden om at du må oppgradere, selv om du har gjort det flere ganger.

- Løser ikke problemet med treg GPS

 

Jeg har dog funnet en annen versjon som fungerer og du kan laste ned versjon 3.01(08) her.

 

er usikker på hvor mye eldre denne er, men den gjør jobben i hvert fall og kart blir installert på telefonen slik de skal...

Endret av R@ge
Lenke til kommentar

Et annet tips jeg har kommet over som skal forbedre stabiliteten til GPS'en er følgende:

 

Skru av "Kartforbedring" som du finner i Kart programmet under:"Verktøy -> Innstillinger -> Navigering"

 

Kan ikke huske at dette var et valg i den forrige versjonen, men det er jeg ikke sikker på.

 

Det er en slags tjenesteforbedring som sender informasjon til nokia med gjevne mellomrom mens du kjører.

 

Hva i alle dager er det for noe svineri å ha aktivert som default uten at jeg egentlig har skjønt hva jeg har akseptert da....

 

En annen ting jeg tror kom med den nye vesjonen er Fotoboksvarsling, noe jeg har savnet og håper fungerer..

Lenke til kommentar

Jeg har ingen problemer med det nyeste kartprogrammet. Funker helt fint, får loc med en gang - og har lagt merke til at denne gps'en er hakket kraftigere enn den som satt i n95 8 gb'en. Her (inne) som jeg sitter nå får jeg lett signaler, det fikk jeg ikke med n95'en.

 

 

 

Edit: Men ja, jeg måtte legge inn kart på nytt. Det jeg gjorde var å kjøre en hard reset etter å ha oppdatert til siste fw. Så formaterte jeg internminnet og installerte nyeste kartprogrammet - deretter åpnet jeg dette en gang - avsluttet det, og la så inn kart fra maploader 3.0. Går så det suser

Endret av bowardsen
Lenke til kommentar
Min hvite N97 har produkt kode 0576428.

 

og du har fått oppdatert til nyeste, og din er norsk?

Men jeg synes jeg leste at den nye fw gjorde at man kan sende melding ved å trykke grønn ringetast og at man fikk ovi store på mobilen, for dette har jeg nemlig på min...

 

og din er ikke låst?

 

Ja, den er oppdatert til V11 og er norsk (kjøpt hos Lefdal, Alnabru, Oslo i det første partiet som kom i juni). Den er heller ikke låst.

 

Produkt kode liste:

0586706: N97 Norway (NO) CV B V1

0586707: N97 Norway (NO) CV W V1

0576352: RM-505_EMEA_SCAND_QW1 Black

0576425: RM-505_EMEA_SCAND_QW1 White

0576353: RM-505_EMEA_SCAND_QW2 Black

0576428: RM-505_EMEA_SCAND_QW2 White

 

http://www.nokiausers.net/forum/nokia-n97/...duct-codes.html

Endret av Spectre
Lenke til kommentar
Heihei:) Noen som kan forklare meg hvorfor jeg ikke kan sende email når jeg ikke er koblet opp mot wifi? Jeg kan lixom kun sende når jeg eg koblet opp mot wifi.. Takker for svar :)

Har hatt same problem med ein av mine epostkontoar, både på N73, N82 og no N97. Problemet er ikkje telefonane, men epostverten. Kan kanskje vere noko med timeoutfunksjon på server? Gmail, hotmail osv går fint.

Lenke til kommentar

Om et er noen av dere som er lei av å signere filer i ett sett, eller får sertifikatfeil av ymse slag så kan jeg forresten anbefale helloox2 på det varmeste.

 

Om du vi ha en signert utave må du donere 5 USD, men det er det virkelig verd også..

 

Er vel ingen lov som sier at jeg ikke får lov til å hacke min egen telefon, men du får selv avgjøre hva du vil bruke den til når du først har muligheten :p

Endret av R@ge
Lenke til kommentar
En ting som har irritert meg grenseløst er den merkelige måten de har lagt opp søkefunksjonen i kontaktlisten.

 

post-42880-1248910976_thumb.jpg

 

For det første så er ikke alle bokstavene tilgjengelig på første "side" og så synes jeg det er utrolig mye trykking for å komme frem til rett kontakt.

 

Slik det er i dag får du opp alle kontakter som til eksempel begynner på A ved å tykke på A, noe som selvfølgelig er logisk :p

 

Men det er nå jeg blir oppgitt, for det de kunne gjort var rett og slett å ha tre bokstaver på de tastene og jeg kunne da normalt sett sluppt unna med to taster uansett. Nå må det jo mange flere til...

 

post-42880-1248911282_thumb.jpg

 

Hadde de brukt slike taster som dette ville inntasting vært mye mer naturlig...

 

Skulle jeg ha en kontakt som var lagret som Atle, ville jeg kun trenger å taste 2 og 8.

 

Jeg får opp alle bokstavene samtidig.

Lenke til kommentar

Dere som har tatt hard reset på telefonen. Jeg vet at "alt" forsvinner fra C:/ men hva er det som forsvinner av de programma som fulgte med telefonen? Forsvinner alle program som facebook Youtube AccuWeather Podcasting Traveler og de andre programmene som fulgte med telefonen? Eller er det bare programmene som er innstalert etter man fikk telefonen?

Lenke til kommentar

Hei, nå er vel dette forumet til for å løse problemer først og fremst, men er det noen som har noen positive erfaringer å dele? Har egentlig bestemt meg for å kjøpe N97 litt senere i høst men kjenner jeg trenger et spark i rævva når jeg leser om alle problemene folk har.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...