Gå til innhold

Nokia N97 - Diskuter den her!


Anbefalte innlegg

Har en tydelig ripe i kameraglasset selv faktisk, men den er heldigvis ikke forran selve linsa. Skal være en rimelig grei reklamasjonssak om det kommer en ripe der. Er KUN pga. den idiotiske skyvemekanismen. Mulig jeg skaffer noe film å legge over, men hvor får jeg tak i det i såfall?

 

Edit: Godt det ordnet seg for deg da! :) (foreløpig ihvertfall)

Eg har kjøpt tilpassa displayet til N97 hos Protectionfilms24.com, men til å klippe ut ein så liten bit får du kjøpt på dei fleste mobilbutikkar + Teknikkmagasinet, Cl. Ohls. osv. Desse har ofte enkle ark som du kan tilpasse sjølv, eller ark som er tilpassa Iphone.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvordan tar man en "hard reset" og hva er det som skjer da? Blir den som "ny"? Har så lite plass på c: så kunne tenkt meg å begynne på nytt for å se hva som tar opp plassen.

 

Kunne ikke se at dette spørsmålet var besvart...

 

Har så mange feil og bugs i telefonen at jeg griner nesten, må ha den fabrikk ny nå......

 

Prøvde seff telfonbehandling > fabrikkinstill. men dette fikk den ikke tilbake i stenalderen..

 

Fant ut av det der...

 

Man taster inn *#7370# og får den da fabrikkny.

 

Det snodige var at den også fikk 16MB større plass på telefonminnet, fra ca. 34 til over 50 MB.

 

Alle problemer jeg har hatt, som at den låser seg, at jeg ikke får aktivert 1881 Mobilsøk, at GPS'en slutta å fungere med masse mer er borte.

 

Utrolig mye graps som må ha ligget installert på telefonminnet altså, for 16MB er jo en del.

 

Vet ikke hva det var engang, ikke noe jeg har lagt inn der...

 

Hvordan får jeg tak i låsekode?

Lenke til kommentar

Et par småting som jeg ikke helt finner ut av ettersom jeg utrolig nok har klart å rote vekk manualen til tlf :S

 

Når jeg tar bilder med mobilen virker det som om disse blir lagret i telfonens minne. Ettersom dette fylles veldig fort lurer jeg på hvor jeg kan stille inn hvor bildene lagres.

 

En annen ting jeg lurte på var hvor jeg kan gå inn og sjekke hvor mye plass jeg har ledig til enhver tid?

 

takker for svar.

Lenke til kommentar
Et par småting som jeg ikke helt finner ut av ettersom jeg utrolig nok har klart å rote vekk manualen til tlf :S

 

Når jeg tar bilder med mobilen virker det som om disse blir lagret i telfonens minne. Ettersom dette fylles veldig fort lurer jeg på hvor jeg kan stille inn hvor bildene lagres.

 

En annen ting jeg lurte på var hvor jeg kan gå inn og sjekke hvor mye plass jeg har ledig til enhver tid?

 

takker for svar.

1. Følg denne linken for å laste ned brukarhandbok: http://www.nokia.no/support-og-programvare/produktstotte/n97

 

2. Start kameraet, trykk valg - innstillinger - minne i bruk -> sett dette til E:

 

3. Plass igjen: Programmer - Kontor - Filbehandling. Der vil du få oversikt over kor mykje minne du har ledig på dei ulike lagringsplassane.

Lenke til kommentar

Det er vel ikke noen her som tilfeldigvis har kommet over noe telefonsvarerprogram som faktisk fungerer på N97.

 

Jeg har testet en del nå, og det er forskjellige ting som ikke er bra..

 

Det beste programmet jeg har testet til nå må være "Best Answering Machine for Nokia N97 version 1.00", men problemet med den er at mikrofonen på telefonen er aktiv når meldingen spilles.

 

Det gjør jo at programmet er direkte ubrukelig som telefonsvarer, selv om den tar opp beskjeder og alt det andre er bra...

 

Noen som vet hva som er feil, eller om et godt alternativ?

Lenke til kommentar
Red Alert har jeg ikke fått til, siden det ikke finnes i DOS versjon. Har på en annen side fått til Command and conquer og Monkey Island. Men har støtt på noen minneproblemer mellom Dosbox og telefonen. Så jeg venter litt til det har kommet noen bedre porter osv :)

Får ikke warcraft til å fungere.. under installasjonen kom det " programmet er ikke kompantibelt ( vet ikke hvordan det skrives) med telefonen. Jeg trykket fortsett og det ble installert, men når jeg trykker på spillet så skjer det ingenting.. noen ide? :)

 

Red Alert har jeg ikke fått til, siden det ikke finnes i DOS versjon. Har på en annen side fått til Command and conquer og Monkey Island. Men har støtt på noen minneproblemer mellom Dosbox og telefonen. Så jeg venter litt til det har kommet noen bedre porter osv :)

Får ikke warcraft til å fungere.. under installasjonen kom det " programmet er ikke kompantibelt ( vet ikke hvordan det skrives) med telefonen. Jeg trykket fortsett og det ble installert, men når jeg trykker på spillet så skjer det ingenting.. noen ide? :)

oi!! svarte i feil!!! unskyld

 

Når vi snakker om retrogaming: Warcraft 2 fungerer ganske bra og kan lastes ned her: http://www.embeddev.se/agroot/stratagus_s60v3.zip

 

Trodde først det ikke fungerte i landskapsmodus med tastaturet men fant en løsning. Start programmet med telefonen i portrett-modus. Du vil da se hele bildet, men snudd feil vei. Trykk ctrl+p på det virtuelle tastaturet for å snu til riktig vei igjen. Deretter kan du skyve ut tastaturet og spille med full qwerty, piltaster og touch :D

Får ikke warcraft til å fungere.. under installasjonen kom det " programmet er ikke kompantibelt ( vet ikke hvordan det skrives) med telefonen. Jeg trykket fortsett og det ble installert, men når jeg trykker på spillet så skjer det ingenting.. noen ide

Lenke til kommentar

Låsekode til Series60 er 12345 (til posten over).

 

N97'en min har begynt å gå på nett av seg selv i det siste, litt iriterende da jeg er i tyskland. Ikke mange megabytene ennå, men lar den ikke ligge alene alt for lenge uten å sjekke heller.

 

Dubbedittene på standbyskjermen er offline og vises ikke. Email sjekkes kun over wlan.

 

Den er satt til å spørre før den kobler til via pakkedata, men dette ser ut tilå bli glemt. Eneste programmet som kjører er Facebook, dette får jeg ikke skrudd av. Muligens synderen?

Lenke til kommentar
Red Alert har jeg ikke fått til, siden det ikke finnes i DOS versjon. Har på en annen side fått til Command and conquer og Monkey Island. Men har støtt på noen minneproblemer mellom Dosbox og telefonen. Så jeg venter litt til det har kommet noen bedre porter osv :)

Får ikke warcraft til å fungere.. under installasjonen kom det " programmet er ikke kompantibelt ( vet ikke hvordan det skrives) med telefonen. Jeg trykket fortsett og det ble installert, men når jeg trykker på spillet så skjer det ingenting.. noen ide? :)

 

Red Alert har jeg ikke fått til, siden det ikke finnes i DOS versjon. Har på en annen side fått til Command and conquer og Monkey Island. Men har støtt på noen minneproblemer mellom Dosbox og telefonen. Så jeg venter litt til det har kommet noen bedre porter osv :)

Får ikke warcraft til å fungere.. under installasjonen kom det " programmet er ikke kompantibelt ( vet ikke hvordan det skrives) med telefonen. Jeg trykket fortsett og det ble installert, men når jeg trykker på spillet så skjer det ingenting.. noen ide? :)

oi!! svarte i feil!!! unskyld

 

Når vi snakker om retrogaming: Warcraft 2 fungerer ganske bra og kan lastes ned her: <a href="http://www.embeddev.se/agroot/stratagus_s60v3.zip" target="_blank" rel="nofollow">http://www.embeddev.se/agroot/stratagus_s60v3.zip</a>

 

Trodde først det ikke fungerte i landskapsmodus med tastaturet men fant en løsning. Start programmet med telefonen i portrett-modus. Du vil da se hele bildet, men snudd feil vei. Trykk ctrl+p på det virtuelle tastaturet for å snu til riktig vei igjen. Deretter kan du skyve ut tastaturet og spille med full qwerty, piltaster og touch :D

Får ikke warcraft til å fungere.. under installasjonen kom det " programmet er ikke kompantibelt ( vet ikke hvordan det skrives) med telefonen. Jeg trykket fortsett og det ble installert, men når jeg trykker på spillet så skjer det ingenting.. noen ide

 

Dere kan trykke CTRL 2 for å snu skjermen. Men er det noen som vet hvordan man slår av onscreen keyboardet`?

Endret av Kiseijuu
Lenke til kommentar
Låsekode til Series60 er 12345 (til posten over).

 

N97'en min har begynt å gå på nett av seg selv i det siste, litt iriterende da jeg er i tyskland. Ikke mange megabytene ennå, men lar den ikke ligge alene alt for lenge uten å sjekke heller.

 

Dubbedittene på standbyskjermen er offline og vises ikke. Email sjekkes kun over wlan.

 

Den er satt til å spørre før den kobler til via pakkedata, men dette ser ut tilå bli glemt. Eneste programmet som kjører er Facebook, dette får jeg ikke skrudd av. Muligens synderen?

 

Fjern alle programma som bruker Internett fra startskjermen. Dama hadde samme "problemet" no når vi dro til utlandet. Fjerna værgreia og facebook. Problemet borte. Da forsvinner også valget med å kjøre Standbyskjermen i offline. Jeg har ikke opplevd dette, men bruker ikke facebook. Fjerna værgreia for sikkerhets skyld jeg også.

Lenke til kommentar
Jeg tenkte at jeg skulle konvertere noen filmer til N97'en,hvilken innstilling er best som video oppløsning?

 

Jeg bruker prog Any Video Converter, mp4.

 

Takk for hjelp :)

 

 

Noen som veit ? ^

|

Like intressant er også lyd- og videobitrate.

Hvis du velger oppløsning på 480x204 for widescreen, Videobitrate på 384 kb, Lydbitrate på 128 kb stereo 48000 hz, ender du opp med en filstørrelse på 350-400 mb for en vanlig film. Da er kvaliteten strålende.

Lenke til kommentar

Hei hei.

 

Mens jeg ventet på min N97 (som jeg fikk for 2 dager siden) leste jeg igjenom hele dette forumet, men kan ikke huske det stod noe særlig om det jeg lurer på. Så dere får unnskylde hvis det jeg lurer på allerde er diskurtert.

 

Jeg er veldig fornøyd med telefonen bortsett fra en ting som irriterer veldig og det er musikkoverføringen/synkroniseringen mellom PC og mobil. Prøvde først Ovi 2 (beta) men det krasjet da programme skulle lese sangene jeg ville føre over.

 

Prøvde så Nokia Music som fulgte med mobilen men det er kanskje det dårligste og mest uoversiktlige programmet jeg har vært borti. Programmet ser ikke ut til å ha kontakt med filene og musikken på PCen i det hele tatt. Over 1000 sanger blir lagt i en mappe kalt ukjent artist, som ikke er ukjent i det hele tatt.

 

Jeg finner også Ovi Suite som fulgte med CDen uoversiktlig og der sliter jeg med å velge ut spesifikke mapper den skal overføre musikk fra. Det ser ut til at den til en hver tid vil overføre musikk fra hele min datamaskin og ikke ÈN mappe jeg velger (iTunes Music). Jeg bruker iTunes hvor jeg har ca 4200 sanger men Ovi mener den finner 4500 sanger. Vil veldig gjerne få ført over de sangene jeg har i iTunes, som ligger i en mappe (iTunes Music). Noen som har en enkel løsning på dette? Er det bare jeg som syns dette er veldig kronglete?

 

savner min ødelagte iPod nå merker jeg ;)

Lenke til kommentar

Vel, du har jo muligheten som jeg bruker. Kobler til telefonen i Filoverføringsmodus, går til min datamaskin og ser at en ny stasjon. Så går du inn der og Sounds files for eksempel og legger alle filene der. Så åpner du musikkspilleren når du har koblet fra telefonen, velger Valg og Oppdaterer musikkbibliokteket.

Sånn jeg gjør det, er det greieste synes jeg. Har ikke prøvd noen av de andre programmene du prater om :)

Lenke til kommentar

Jeg har hatt n97 svart i noen uker nå og har problemet med alarmen går av for sent. Den ligger alltid 3 min etter.

 

Jeg bare lurte på om denne bugen kan ha sammenheng med at jeg stilte klokka på telefonen to ganger da jeg fikk den. Første gangen jeg stilte den så var jeg ikke så nøye med å få den nøyktig fordi jeg var jo ivrig på å komme i gang. Så justerte jeg klokka etterpå, og det kan hende det der var snakk om 3 min.

 

Noen som har noen tanker om det? Hvis dette er riktig så er det lett å unngå alarmproblemet med å stille klokka nøyaktig første gang man starter opp telefonen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...