Gå til innhold

Nokia N97 - Diskuter den her!


Anbefalte innlegg

Enkleste signeringsmetode er å gå til symbian signed og taste inn imei og laste opp sis filen. Men det blir man fort lei av, og dessuten er det ikke alt som de tillater å signere heller. For å hacke eller signere selv må du ha sertifikat. Og det er en liten prosess å få tak i om dagen. Kinesiske nettsteder distribuerer dem. Men det er stor pågang nå om dagen. Her er adressen til symbian signed.

https://www.symbiansigned.com/app/page/publ...SignedOnline.do

 

Ok takk for hjelpa :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Wifi funker ikke :( Jeg kobla meg opp på routeren min og mange andre routere da spesielt rundt omkring på hoteller i europa. Men den bruker 3g funksjonen hver gang. Noe som resulterte i 2000 kr i data kostnader. Ja den sa ifra at den var kobla opp mot wifien og sjekka internetten. Jævla dritt telefon.

Endret av Bloodwake
Lenke til kommentar
Nyeste firmware 11.0.021

Det står også i 1.post på 1.side.

Kommer ann på hvilken N97 har, for min 1 1/2 måned gamle svarte N97 stemmer dette, for damas hvite 1 uker gamle stemmer ikke dette. Her er det V 10.0.012 som er nyeste.

 

Sjekka dette på nokia sin sider også, og det stemmer vist.

Lenke til kommentar
Nyeste firmware 11.0.021

Det står også i 1.post på 1.side.

Kommer ann på hvilken N97 har, for min 1 1/2 måned gamle svarte N97 stemmer dette, for damas hvite 1 uker gamle stemmer ikke dette. Her er det V 10.0.012 som er nyeste.

 

Sjekka dette på nokia sin sider også, og det stemmer vist.

 

Jepp, akkurat det som sto på min også. derfor jeg ble litt i tvil. Takk for svar :) Men den nye fw'en som kom i midten av Juni er den forhåndsinstalert på de nyeste da eller? Fordi det står at fw'en min er fra mai en vei og får ikke oppgradert telefonen.

Lenke til kommentar
Wifi funker ikke :( Jeg kobla meg opp på routeren min og mange andre routere da spesielt rundt omkring på hoteller i europa. Men den bruker 3g funksjonen hver gang. Noe som resulterte i 2000 kr i data kostnader. Ja den sa ifra at den var kobla opp mot wifien og sjekka internetten. Jævla dritt telefon.

Då har du sannsynlegvis ikkje sett opp telefonen rett. Du må passe på å få desse trådlause nettverka inn under innstillinger - tilkobling - nettverksmål - internett. Der kan du prioritere. Lurt å legge 3g-nettet ditt nederst. Oppgi deretter Internett som tilkoblingskjelde både for Internett, maps osv. Det er eit problem at nokre widgets uansett vil bruke 3g, men dette er trass alt små datamengder.

Lenke til kommentar
Nyeste firmware 11.0.021

Det står også i 1.post på 1.side.

Kommer ann på hvilken N97 har, for min 1 1/2 måned gamle svarte N97 stemmer dette, for damas hvite 1 uker gamle stemmer ikke dette. Her er det V 10.0.012 som er nyeste.

 

Sjekka dette på nokia sin sider også, og det stemmer vist.

Det er selvfølgelig fordi hun har en brandet telefon. Selv om opperatøren ikke har godkjent FWen enda endrer ikke det det faktum at v11 er nyeste.

Lenke til kommentar
Nyeste firmware 11.0.021

Det står også i 1.post på 1.side.

Kommer ann på hvilken N97 har, for min 1 1/2 måned gamle svarte N97 stemmer dette, for damas hvite 1 uker gamle stemmer ikke dette. Her er det V 10.0.012 som er nyeste.

 

Sjekka dette på nokia sin sider også, og det stemmer vist.

Det er selvfølgelig fordi hun har en brandet telefon. Selv om opperatøren ikke har godkjent FWen enda endrer ikke det det faktum at v11 er nyeste.

 

Vet ikke hva brandet telefon betyr, men telefonen er ikke opperatørlåst og kjøpt samme plass som min.

Menyene er også en smule forskjellig. En del flere program forhåndsinst. og litt anna løsninger i menyene.

Endret av EldarH
Lenke til kommentar
Wifi funker ikke :( Jeg kobla meg opp på routeren min og mange andre routere da spesielt rundt omkring på hoteller i europa. Men den bruker 3g funksjonen hver gang. Noe som resulterte i 2000 kr i data kostnader. Ja den sa ifra at den var kobla opp mot wifien og sjekka internetten. Jævla dritt telefon.

Då har du sannsynlegvis ikkje sett opp telefonen rett. Du må passe på å få desse trådlause nettverka inn under innstillinger - tilkobling - nettverksmål - internett. Der kan du prioritere. Lurt å legge 3g-nettet ditt nederst. Oppgi deretter Internett som tilkoblingskjelde både for Internett, maps osv. Det er eit problem at nokre widgets uansett vil bruke 3g, men dette er trass alt små datamengder.

 

Løste dette med å opprette et nytt Nettverksmål. Så flytta e opperatørens tilgangspunkt over hit. Når program står at de skal bruke "Internett" finnes bare wlan der.

 

Gikk også inn på selve tilganskpunktet på redigere og endrte "Bruke tilgangspukt" fra Automatisk til "Etter bekreftelse"

 

Nå spør prgramme før den bruker tilkoblingen. Men bare 1 gang. Da har du mulighet til å tykke nei før den kobler til.

Lenke til kommentar
Da har jeg knotet litt frem og tilbake her. Og her er da resultatet :p

 

DSCF2196.jpg

 

Theme Park :D

DSCF2197.jpg

 

Det er Work in progress, så det er ikke helt 100% enda. Skal få til Red Alert og litt sånt.

 

heisann sitter spent og venter på hvordan det gikk. har du lyst til og komme med en oppdatering? og, fikk du til Red Alert? hadde seriøst vært superdigg, absolutt favorittspillet mitt når jeg var yngre. Om du fikk det til, hva med en liten guide?

Lenke til kommentar

Når vi snakker om retrogaming: Warcraft 2 fungerer ganske bra og kan lastes ned her: http://www.embeddev.se/agroot/stratagus_s60v3.zip

 

Trodde først det ikke fungerte i landskapsmodus med tastaturet men fant en løsning. Start programmet med telefonen i portrett-modus. Du vil da se hele bildet, men snudd feil vei. Trykk ctrl+p på det virtuelle tastaturet for å snu til riktig vei igjen. Deretter kan du skyve ut tastaturet og spille med full qwerty, piltaster og touch :D

Lenke til kommentar
Det er noe jeg har lagt merke til med telefonen, som irriterer meg ganske mye (Det er utrolig nok ikke nevnt tidligere tror jeg!): Når man tar bilder/filmer om kvelden med lys, vil kameralyset ødelegge bildene. Dette er såpass skarpt og befinner seg rett vedsiden av linsen, slik at halve bildet blir opplyst fra selve leddiodene. Flau designfeil!

 

Dette har jeg også merket. Synes det var utrolig rart ingen hadde nevnt det i forumet. dermed tenkte jeg kansje at dette bare gjeldt min tlf. Men åpenbart er dette en enorm feiltagelse fra nokias side.

 

Se om du har noen riper i glasset som beskytter kameralinse/blitz. Det er mange som klager over at skyve-dekselet som skal beskytte dette, faktisk presterer å ripe det opp...

Massevis av diskusjon om dette på support-forumet til Nokia

 

Min har vært sånn siden jeg fikk den, kan heller ikke se noen riper på glasset slik du beskrev. Er det kun oss to som har opplevd dette problemet? For meg ser du ut til at det er en designfeil fra nokias side...=(

 

 

Eg har det samme problemet. Har testet litt med min telefon og min kompis sin. Har tatt bilder av samme motiv fra samme plass, og det er ein enorm forskjell. Bildet er klart og fint på hans telefon, mens på min er det drit dårlig.

Usikker på om det er noe å gjøre med det annet enn å få den byttet.

Kanskje noen andre har forslag til løysning?

Lenke til kommentar

Jeg har det sånn på min også, om det er mørkt og tar bilder med blits, stor overhengende fare for at venstre side av bildet blir veldig lyst pga. blitzen. Kommer litt an på motivet, er motivet nærme går det normalt sett greit, er det "landskap", så blir det ubrukelig.

 

Og selvfølgelig, så jobber jeg med å få ei fin ripe i glasset da over linsa... Er visst ikke helt 100% godt designa detta kameraet :]

Lenke til kommentar
Jeg har det sånn på min også, om det er mørkt og tar bilder med blits, stor overhengende fare for at venstre side av bildet blir veldig lyst pga. blitzen. Kommer litt an på motivet, er motivet nærme går det normalt sett greit, er det "landskap", så blir det ubrukelig.

 

Og selvfølgelig, så jobber jeg med å få ei fin ripe i glasset da over linsa... Er visst ikke helt 100% godt designa detta kameraet :]

Verkar som nokre telefonar kan ha feil med kamera. Eg opplever ikkje denne feilen på min. Ser at eg eg har fått ei ripe mellom linsa og lampa. Såg tips ein plass om å legge beskyttelsesfilm over linsa. Såg ikkje ut til at det gjekk ut over bildekvaliteten heller.

Lenke til kommentar
Hvordan tar man en "hard reset" og hva er det som skjer da? Blir den som "ny"? Har så lite plass på c: så kunne tenkt meg å begynne på nytt for å se hva som tar opp plassen.

 

Kunne ikke se at dette spørsmålet var besvart...

 

Har så mange feil og bugs i telefonen at jeg griner nesten, må ha den fabrikk ny nå......

 

Prøvde seff telfonbehandling > fabrikkinstill. men dette fikk den ikke tilbake i stenalderen..

 

Fant ut av det der...

 

Man taster inn *#7370# og får den da fabrikkny.

 

Det snodige var at den også fikk 16MB større plass på telefonminnet, fra ca. 34 til over 50 MB.

 

Alle problemer jeg har hatt, som at den låser seg, at jeg ikke får aktivert 1881 Mobilsøk, at GPS'en slutta å fungere med masse mer er borte.

 

Utrolig mye graps som må ha ligget installert på telefonminnet altså, for 16MB er jo en del.

 

Vet ikke hva det var engang, ikke noe jeg har lagt inn der...

Lenke til kommentar

Har en tydelig ripe i kameraglasset selv faktisk, men den er heldigvis ikke forran selve linsa. Skal være en rimelig grei reklamasjonssak om det kommer en ripe der. Er KUN pga. den idiotiske skyvemekanismen. Mulig jeg skaffer noe film å legge over, men hvor får jeg tak i det i såfall?

 

Edit: Godt det ordnet seg for deg da! :) (foreløpig ihvertfall)

Endret av M@R7!N
Lenke til kommentar
Red Alert har jeg ikke fått til, siden det ikke finnes i DOS versjon. Har på en annen side fått til Command and conquer og Monkey Island. Men har støtt på noen minneproblemer mellom Dosbox og telefonen. Så jeg venter litt til det har kommet noen bedre porter osv :)

 

Seriøst, c&c, må ha sier jeg bare! Du får komme med en oppdatering så snart du får det til og fungere skikkelig!

Lenke til kommentar
Når vi snakker om retrogaming: Warcraft 2 fungerer ganske bra og kan lastes ned her: http://www.embeddev.se/agroot/stratagus_s60v3.zip

 

Trodde først det ikke fungerte i landskapsmodus med tastaturet men fant en løsning. Start programmet med telefonen i portrett-modus. Du vil da se hele bildet, men snudd feil vei. Trykk ctrl+p på det virtuelle tastaturet for å snu til riktig vei igjen. Deretter kan du skyve ut tastaturet og spille med full qwerty, piltaster og touch :D

 

Det der funker jo gull!! Det burde i første posten :)

Lenke til kommentar
Når vi snakker om retrogaming: Warcraft 2 fungerer ganske bra og kan lastes ned her: http://www.embeddev.se/agroot/stratagus_s60v3.zip

 

Trodde først det ikke fungerte i landskapsmodus med tastaturet men fant en løsning. Start programmet med telefonen i portrett-modus. Du vil da se hele bildet, men snudd feil vei. Trykk ctrl+p på det virtuelle tastaturet for å snu til riktig vei igjen. Deretter kan du skyve ut tastaturet og spille med full qwerty, piltaster og touch :D

 

Awesome :D noen flere sånn type spill på lager eller?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...