Gå til innhold

Nokia N97 - Diskuter den her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
I programvare oppdaterings applikasjonen finnes det nå oppdateringer til maps, telefonminne, n-gage, nokia messaging og ovi kontakter.

Og til dere som syns maps er treg. Sjekk om assistert gps er på og at lokaliseringsserver adresse er supl.nokia.com

Er det noen som har fått oppdatert N-gage? Får bare oppdatering mislykket jeg.

N-Gage innstalleres med Meny>Programmer>Programvareoppdatering

Du finner den etter oppdatering på Meny>Spill>Games>Get More Games

Det sto N-Gage tidligere, men nå N-Gage navnet borte så vidt jeg ser?

Vet, men som sagt så får jeg bare "Oppdatering mislykket". Irriterende!!!

Lenke til kommentar

Jeg for ikke instalert Dr. Jukka sin keylock clock nyesteversion.

Når jeg skal instalerere den, for jeg beskjed om at den ikke er gyldig, å atr jeg må kontakte leverandøren min.

 

Har sikkert noe med at den er Unsigna, men har telefoenen min innstilit til at han skal kunne ta Signa og Unsgina filer...

 

Noen her som veit hva jeg kan gjøre, eller som har det samme prob?

Lenke til kommentar
Hvordan tar man en "hard reset" og hva er det som skjer da? Blir den som "ny"? Har så lite plass på c: så kunne tenkt meg å begynne på nytt for å se hva som tar opp plassen.

 

Kunne ikke se at dette spørsmålet var besvart...

 

Har så mange feil og bugs i telefonen at jeg griner nesten, må ha den fabrikk ny nå......

 

Prøvde seff telfonbehandling > fabrikkinstill. men dette fikk den ikke tilbake i stenalderen..

Endret av R@ge
Lenke til kommentar
Jeg for ikke instalert Dr. Jukka sin keylock clock nyesteversion.

Når jeg skal instalerere den, for jeg beskjed om at den ikke er gyldig, å atr jeg må kontakte leverandøren min.

 

Har sikkert noe med at den er Unsigna, men har telefoenen min innstilit til at han skal kunne ta Signa og Unsgina filer...

 

Noen her som veit hva jeg kan gjøre, eller som har det samme prob?

 

Det tar fem minutt å få den signa. Funkar fint på min.

Lenke til kommentar

Det er noe jeg har lagt merke til med telefonen, som irriterer meg ganske mye (Det er utrolig nok ikke nevnt tidligere tror jeg!): Når man tar bilder/filmer om kvelden med lys, vil kameralyset ødelegge bildene. Dette er såpass skarpt og befinner seg rett vedsiden av linsen, slik at halve bildet blir opplyst fra selve leddiodene. Flau designfeil!

Lenke til kommentar
Hvordan tar man en "hard reset" og hva er det som skjer da? Blir den som "ny"? Har så lite plass på c: så kunne tenkt meg å begynne på nytt for å se hva som tar opp plassen.

 

Kunne ikke se at dette spørsmålet var besvart...

 

Har så mange feil og bugs i telefonen at jeg griner nesten, må ha den fabrikk ny nå......

 

Prøvde seff telfonbehandling > fabrikkinstill. men dette fikk den ikke tilbake i stenalderen..

Hard reset: Slå inn *#7370# og du vil få spørsmål om sikkerhetskode som er 12345

Eventuelt:slå av telefon. Hold inne begge shift knappene, tilbake knappen og space knappen. Alle 4 må holdes inne. Slå på telefonen mens du fortsetter å holde alle 4 inne. Hold dem inne til telefonen spør etter land. Hele C vil bli som ut av esken. Mens E og F påvirkes ikke av denne reseten.

Lenke til kommentar
Jeg for ikke instalert Dr. Jukka sin keylock clock nyesteversion.

Når jeg skal instalerere den, for jeg beskjed om at den ikke er gyldig, å atr jeg må kontakte leverandøren min.

 

Har sikkert noe med at den er Unsigna, men har telefoenen min innstilit til at han skal kunne ta Signa og Unsgina filer...

 

Noen her som veit hva jeg kan gjøre, eller som har det samme prob?

Den kommer ikke til å installere usignerte filer sånn uten videre. Da må du signere den på symbian signed, eller skaffe deg sertifikat til å gjøre dette selv. Man kan også hacke den, og da kan man installere usignerte filer uten å signere.

Lenke til kommentar
Det er noe jeg har lagt merke til med telefonen, som irriterer meg ganske mye (Det er utrolig nok ikke nevnt tidligere tror jeg!): Når man tar bilder/filmer om kvelden med lys, vil kameralyset ødelegge bildene. Dette er såpass skarpt og befinner seg rett vedsiden av linsen, slik at halve bildet blir opplyst fra selve leddiodene. Flau designfeil!

 

Dette har jeg også merket. Synes det var utrolig rart ingen hadde nevnt det i forumet. dermed tenkte jeg kansje at dette bare gjeldt min tlf. Men åpenbart er dette en enorm feiltagelse fra nokias side.

Lenke til kommentar

en annen ting jeg lurte på var ang fw. er litt usikker på hvilken fw jeg har. Hvor på tlf kan jeg gå inn å sjekke dette? Ovi suite kunne fortelle meg at det iokke fantes noe nyere fw enn det jeg hadde, men har ikke instlert noe etter jeg kjøpte en hvit N97 for en ukes tid siden.

Lenke til kommentar
Det er noe jeg har lagt merke til med telefonen, som irriterer meg ganske mye (Det er utrolig nok ikke nevnt tidligere tror jeg!): Når man tar bilder/filmer om kvelden med lys, vil kameralyset ødelegge bildene. Dette er såpass skarpt og befinner seg rett vedsiden av linsen, slik at halve bildet blir opplyst fra selve leddiodene. Flau designfeil!

 

Dette har jeg også merket. Synes det var utrolig rart ingen hadde nevnt det i forumet. dermed tenkte jeg kansje at dette bare gjeldt min tlf. Men åpenbart er dette en enorm feiltagelse fra nokias side.

 

Se om du har noen riper i glasset som beskytter kameralinse/blitz. Det er mange som klager over at skyve-dekselet som skal beskytte dette, faktisk presterer å ripe det opp...

Massevis av diskusjon om dette på support-forumet til Nokia

Lenke til kommentar
Det er noe jeg har lagt merke til med telefonen, som irriterer meg ganske mye (Det er utrolig nok ikke nevnt tidligere tror jeg!): Når man tar bilder/filmer om kvelden med lys, vil kameralyset ødelegge bildene. Dette er såpass skarpt og befinner seg rett vedsiden av linsen, slik at halve bildet blir opplyst fra selve leddiodene. Flau designfeil!

 

Dette har jeg også merket. Synes det var utrolig rart ingen hadde nevnt det i forumet. dermed tenkte jeg kansje at dette bare gjeldt min tlf. Men åpenbart er dette en enorm feiltagelse fra nokias side.

 

Se om du har noen riper i glasset som beskytter kameralinse/blitz. Det er mange som klager over at skyve-dekselet som skal beskytte dette, faktisk presterer å ripe det opp...

Massevis av diskusjon om dette på support-forumet til Nokia

 

Min har vært sånn siden jeg fikk den, kan heller ikke se noen riper på glasset slik du beskrev. Er det kun oss to som har opplevd dette problemet? For meg ser du ut til at det er en designfeil fra nokias side...=(

Lenke til kommentar
Firmvareversjon: *#0000#

Serienr(IMEI): *#06#

 

"fant ikke forespørsel" -.- Noe menyvalg som kan fortelle meg informasjonen?

Hva mener du "fant ikke forespørsel"?

Meny>programmer>pr.vareopp

Meny>innstillinger>telefon>telefonbehandling>enhetsoppdatering

Endret av Vighan
Lenke til kommentar
Firmvareversjon: *#0000#

Serienr(IMEI): *#06#

 

"fant ikke forespørsel" -.- Noe menyvalg som kan fortelle meg informasjonen?

Hva mener du "fant ikke forespørsel"?

Meny>programmer>pr.vareopp

Meny>innstillinger>telefon>telefonbehandling>enhetsoppdatering

 

Hva er den nyeste fw btw?

Lenke til kommentar
Jeg for ikke instalert Dr. Jukka sin keylock clock nyesteversion.

Når jeg skal instalerere den, for jeg beskjed om at den ikke er gyldig, å atr jeg må kontakte leverandøren min.

 

Har sikkert noe med at den er Unsigna, men har telefoenen min innstilit til at han skal kunne ta Signa og Unsgina filer...

 

Noen her som veit hva jeg kan gjøre, eller som har det samme prob?

 

Det tar fem minutt å få den signa. Funkar fint på min.

 

Hvordan fikk du den signna ?? Hva er fremgangsmåten? :hmm:

Lenke til kommentar
Jeg for ikke instalert Dr. Jukka sin keylock clock nyesteversion.

Når jeg skal instalerere den, for jeg beskjed om at den ikke er gyldig, å atr jeg må kontakte leverandøren min.

 

Har sikkert noe med at den er Unsigna, men har telefoenen min innstilit til at han skal kunne ta Signa og Unsgina filer...

 

Noen her som veit hva jeg kan gjøre, eller som har det samme prob?

Den kommer ikke til å installere usignerte filer sånn uten videre. Da må du signere den på symbian signed, eller skaffe deg sertifikat til å gjøre dette selv. Man kan også hacke den, og da kan man installere usignerte filer uten å signere.

 

Hva er den enkleste måten å gjøre dette på?

Lenke til kommentar

Enkleste signeringsmetode er å gå til symbian signed og taste inn imei og laste opp sis filen. Men det blir man fort lei av, og dessuten er det ikke alt som de tillater å signere heller. For å hacke eller signere selv må du ha sertifikat. Og det er en liten prosess å få tak i om dagen. Kinesiske nettsteder distribuerer dem. Men det er stor pågang nå om dagen. Her er adressen til symbian signed.

https://www.symbiansigned.com/app/page/publ...SignedOnline.do

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...