Gå til innhold

Nokia N97 - Diskuter den her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan ikke se at det har blitt nevnt enda, beklager hvis jeg dobbeltposter. Fikk i dag N97`en til å krasje. (sjokk...)

 

Det som skjedde var at alle widgetene på standbyskjermen var blanke bortsett fra klokka - som fungerte. FaceBook- og epost-widgetene var blanke bortsett fra teksten "loading content". Contacts-touchknappen var ikke der, og numpad-knappen fungerte ikke. Telefonen var VELDIG treg, men jeg kom inn i menyen og kunne gjøre det meste. Gikk skjerm/tastelåsen på, var det ikke mulig å få den av igjen og batteriet måtte ut.

 

Gjorde først en hard-reset, da fungerte alt igjen til utpå dagen.

 

Så skjedde det igjen etter en omstart. Da ble det Google:

 

Hvis man har for mange eposter, vil epost-widgeten gå dukken. Er ikke sikker på hvor mange emails den dør ved, selv hadde jeg ca. 2000 emails på hotmailkontoen (0 spam). Andre rapporterte rundt 1000.

 

Hvis man setter epostwidgeten til å hente epost automatisk, pass på at epostboksen din ikke har for mange eposter (arkiver gamle poster).

 

Skulle man få det samme problemet er det enkelt å ordne: Rediger standby-skjermen og fjern epostwidgeten. Start telefonen på ny(nå fungerer alt igjen). Slett epostene du har lastet ned under Meldigner. Start epostwidgeten igjen (og pass på at den ikke drukner i epost igjen..)

Lenke til kommentar
I programvare oppdaterings applikasjonen finnes det nå oppdateringer til maps, telefonminne, n-gage, nokia messaging og ovi kontakter.

Og til dere som syns maps er treg. Sjekk om assistert gps er på og at lokaliseringsserver adresse er supl.nokia.com

Er det noen som har fått oppdatert N-gage? Får bare oppdatering mislykket jeg.

N-Gage innstalleres med Meny>Programmer>Programvareoppdatering

Du finner den etter oppdatering på Meny>Spill>Games>Get More Games

Det sto N-Gage tidligere, men nå N-Gage navnet borte så vidt jeg ser?

Lenke til kommentar

Jeg får ikke music library til å finne musikkfiler. Jeg vet ikke hvilken mappe jeg må legge sangene i for at dette skal være mulig. Jeg har prøvd å bruke Nokia Music og med Media Transfer men PCen kjenner ikke igjen mobilen i denne modusen. Så jeg må overføre sanger ved copy paste fra explorer. Det er selvfølgelig ikke noe problem å browse seg frem til mappa med musikk på mobilen og spille av den direkte men da går den ikke til neste sang som i spilleliste. Alt må velges manuelt. Går ikke an å markere og spille flere sanger etterhverandre som f.eks winamp. Music Library står som tom selv om det finnes filer der.

 

Håper noen kan hjelpe.

Lenke til kommentar

Av en eller annen merkelig grunn klarer jeg ikke koble mobilen til dataen. Uansett hva jeg velger på mobilen, pc-suite eller ei, sier Ovi suite at den er i kabelmodus og ber meg om og koble den til på nytt i pc-suite modus. Klarer dermed ikke oppdatere softwaren... Noen andre som har hatt dette problemet?

Lenke til kommentar
Dette har sikkert blitt skrevet om før, men jeg prøver.Finnes det en enklere måte å ta telefonen på når det ringer å¨tastelåsen er på? Det at du må trykke på skjermen på "lås opp" og "svar" for så å måtte trykke på svar igjen er noe tungvindt. Noen som vet en enklere vei???

 

Dra fingeren over skjermen? :)

 

Det der har irritert meg også.. men det der var jo et godt tips....

 

Men en annen ting som plager meg at den har begynt å låse seg når jeg mottar telefoner.

 

Det er ikke konsekvent hver gang, men ofte...

Lenke til kommentar
Av en eller annen merkelig grunn klarer jeg ikke koble mobilen til dataen. Uansett hva jeg velger på mobilen, pc-suite eller ei, sier Ovi suite at den er i kabelmodus og ber meg om og koble den til på nytt i pc-suite modus. Klarer dermed ikke oppdatere softwaren... Noen andre som har hatt dette problemet?

 

Fant ut av det, eller det vil si, jeg innstallerte programvaren på en annen maskin hvor det fungerte perfekt. Har dog et annet spørsmål: Er det mulig og velge at telefonen automatisk kan innstalere alle programmer på det innebygde minnekortet og ikke på c:/. Lastet ned alle oppdateringene fra softwareupdater på telefonen og disse tar jo en del plass tilsammen...

Lenke til kommentar
Prøv å oppdatere musikk bibliotek. Og restarte telefonen.

 

Hvordan oppdaterer man biblioteket på mobilen? Det er ingen funksjon som jeg fant. Og jeg aner ikke hvor jeg skal lagre MP3 filene hen. Så jeg lagde en egen mappe "MP3" rett under "Mass Storage". Mappa "Sounds" funker ikke heller. Media spilleren vil bare ikke finne filene mine. Har prøvd å restarte telefonen også. Må få det her inn med teskje...

 

Edit: Oh never mind. Fant ut av det. :p

Endret av morningstar665
Lenke til kommentar
Om du laster ned og installerer X-plore (den beste filbehandleren til symbian), så vil du se alle mapper og undermapper. Filbehandleren som er levert med telefonen, viser bare enkelte filer og mapper.

http://lonelycatgames.com/?app=xplore

Jeg lastet ned og installerte X-plore, men jeg fikk ikke opp noen mappe som heter simple da heller. Og telefonen bruker Nokia tune som ringetone en gang i blant nå også. Noen ganger wma-filen jeg har installert, og noen ganger Nokia Tune. :dontgetit:

Lenke til kommentar
Prøv å oppdatere musikk bibliotek. Og restarte telefonen.

 

Hvordan oppdaterer man biblioteket på mobilen? Det er ingen funksjon som jeg fant. Og jeg aner ikke hvor jeg skal lagre MP3 filene hen. Så jeg lagde en egen mappe "MP3" rett under "Mass Storage". Mappa "Sounds" funker ikke heller. Media spilleren vil bare ikke finne filene mine. Har prøvd å restarte telefonen også. Må få det her inn med teskje...

 

Edit: Oh never mind. Fant ut av det. :p

Fortell oss hva du fant ut så andre med samme problem kan få hjelp også. ;)

Lenke til kommentar
Prøv å oppdatere musikk bibliotek. Og restarte telefonen.

 

Hvordan oppdaterer man biblioteket på mobilen? Det er ingen funksjon som jeg fant. Og jeg aner ikke hvor jeg skal lagre MP3 filene hen. Så jeg lagde en egen mappe "MP3" rett under "Mass Storage". Mappa "Sounds" funker ikke heller. Media spilleren vil bare ikke finne filene mine. Har prøvd å restarte telefonen også. Må få det her inn med teskje...

 

Edit: Oh never mind. Fant ut av det. :p

Fortell oss hva du fant ut så andre med samme problem kan få hjelp også. ;)

 

Musikkbibliotek - Valg - Oppdater musikkbibliotek

Lenke til kommentar

Har no hatt telefonen i nesten ein måned - og er kjempegodt fornøgd med den. Har lite eller ingenting av det som vert rapportert som bugs og manglar her på forumet. Av og til lurer eg på om ikkje det har vore bruksanvisningar med alle telefonar. Det er faktisk mykje som går an å lese seg til der. Ein utvida bruksanvisning er å finne på Nokia sine sider. Dette er ein avansert telefon og har derfor ein noko høgare terskel enn mange andre for full utnytting.

 

Skulle ønskje at forumet no kan utvikle seg til å bli ein stad der vi kan utveksle tips om programvare og "snedige" funksjonar.

 

Dr. Jukka sin keylock clock er kommen ut i ny og betre versjon. Fungerer langt betre enn den forrige -> http://www.drjukka.com/KeyLockClock.html

 

Photobrowser frå Beta Labs er og veldig bra og absolutt verd ei innstallering, men treng endå noko meir utvikling - > http://betalabs.nokia.com/betas/view/nokia-photo-browser

Lenke til kommentar
Om du laster ned og installerer X-plore (den beste filbehandleren til symbian), så vil du se alle mapper og undermapper. Filbehandleren som er levert med telefonen, viser bare enkelte filer og mapper.

http://lonelycatgames.com/?app=xplore

Jeg lastet ned og installerte X-plore, men jeg fikk ikke opp noen mappe som heter simple da heller. Og telefonen bruker Nokia tune som ringetone en gang i blant nå også. Noen ganger wma-filen jeg har installert, og noen ganger Nokia Tune. :dontgetit:

Det er en undermappe. C:\DATA\Sounds\Simple\

Lenke til kommentar
Om du laster ned og installerer X-plore (den beste filbehandleren til symbian), så vil du se alle mapper og undermapper. Filbehandleren som er levert med telefonen, viser bare enkelte filer og mapper.

http://lonelycatgames.com/?app=xplore

Jeg lastet ned og installerte X-plore, men jeg fikk ikke opp noen mappe som heter simple da heller. Og telefonen bruker Nokia tune som ringetone en gang i blant nå også. Noen ganger wma-filen jeg har installert, og noen ganger Nokia Tune. :dontgetit:

Det er en undermappe. C:\DATA\Sounds\Simple\

Den er ikke på min telefon?

Lenke til kommentar

Snodig at noen "mister" ringetonen og andre ikke. Hadde en mp3-fil som ringetone før, men så slettet jeg all musikken og la den inn på ny (med Nokia music denne gangen pga. coverbilder osv). Logisk nok gikk telefonen over til vanlig nokiatune da.

 

Ellers har jeg hatt lite problemer. Telefonen låste seg for første og eneste gang i går da jeg hørte på musikk. Musikken fortsatte og jeg kunne endre volum, men skjermen var svart og tastaturlås-knappen reagerte ikke.

 

Eneste negative jeg kan si om telefonen er volumkontrollen i musikkspilleren. Det er liksom altfor få trinn, slik at det enten er for høy musikk eller for lav. Dette er det eneste jeg savner fra ipoden min.

 

Edit: Jeg har faktisk ikke oppdatert firmwaren heller :p Kanskje på tide.

Endret av M@R7!N
Lenke til kommentar

Jeg spør igjen; er det en eller annen plass man kan konfigurere slik at programmer som innstalleres blir innstalert på e:/ og ikke c-driven. Tenker da på maps osv. (som ble nedlastet og innstallert ifra oppdateringsporgramvaren på telefonen). C:/ er jo nesten full etter dette, tror det er 25mb igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...