Gå til innhold

Nokia N97 - Diskuter den her!


Anbefalte innlegg

Er dessverre mange som sliter med at klokka ringer for seint, av en eller annen grunn.. Min gjorde det også, alt fra 4 minutter til 7 minutter etter den egentlige tida. Ser på nokia sine forum at dette er en gjenganger.

Dog, etter at jeg oppdaterte til nyeste, kan jeg ikke påstå å ha opplevd noe mer av det. Men det har andre igjen, så det er nok ikke helt fiksa. Inntil det kommer en ny firmware som fikser det, burde du nok stille klokka 5 min tidligere :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvilken farge er egentlig best av svart og hvit?

Til en gutt altså:)

 

Jeg personlig liker egentlig ikke så godt hvit sjokolade, ekte sjokolademus er bare best...

 

Men smaken er jo som baken, noe forskjellig og todelt, men likefullt om du bare stikker nesa nære nok, så ser du nok at det er en sammenheng likevel...

Lenke til kommentar

Min N97 har da bestemt seg for å nekte å bruke hjemmenettverket mitt, sånn over natta.. Får hverken koblet til startskjermen, internett eller programoppdatering(skal ha n-gage, kommet ut der).

 

Når jeg går inn i internett får jeg bare "ikke svar fra gateway" og noe annet.

 

Jeg har prøvd å restarte tlf, og å slette nettverket for å legge det inn på nytt, uten videre hell.

 

Tips?

Lenke til kommentar

En rar greie når jeg lader mobilen...

 

Den sier aldri i fra når den er full ladda, den lader å lader selv om den har stått til lading i flere timer og over natta. Skal den gjøre det, jeg mente at ladesymbolet stopper når den er ferdig ladet?

 

Jeg lader den via den medfølgte adapterovergangen fra en gammel lader, kanskje det er problemet.

 

Noen fler som har det sånn ?

Lenke til kommentar
Min N97 har da bestemt seg for å nekte å bruke hjemmenettverket mitt, sånn over natta.. Får hverken koblet til startskjermen, internett eller programoppdatering(skal ha n-gage, kommet ut der).

 

Når jeg går inn i internett får jeg bare "ikke svar fra gateway" og noe annet.

 

Jeg har prøvd å restarte tlf, og å slette nettverket for å legge det inn på nytt, uten videre hell.

 

Tips?

 

Samme skjedde med meg.

 

Du har ikke tilfeldigvis et Speedtouch 780 adsl rutermodem fra Telenor? Etter firmware ble oppgradert til 7.4.4.7 så sluttet Wifi fra min omnia hd å virke (samme OS som n97). Den kobler til, men når jeg forsøker å gå inn på en side e.l. får jeg samme feilmelding: Internett: Ikke svar fra gateway.

 

Merkelig nok er det kun mobilen som har problemer med wifi mot ST780, pc'ene mine funker fint.

 

Koblet til en annen trådløs ruter som jeg hadde liggende og da virker det strålende.

Lenke til kommentar
En rar greie når jeg lader mobilen...

 

Den sier aldri i fra når den er full ladda, den lader å lader selv om den har stått til lading i flere timer og over natta. Skal den gjøre det, jeg mente at ladesymbolet stopper når den er ferdig ladet?

 

Jeg lader den via den medfølgte adapterovergangen fra en gammel lader, kanskje det er problemet.

 

Noen fler som har det sånn ?

Prøv å lad telefonen med den medfølgende laderen. Denne er mye kraftigere enn de gamle laderne til nokia. Så en gammel lader vil trenge betydelig lengre tid på å lade opp batteriet, i forhold til den medfølgende laderen.

Lenke til kommentar
En rar greie når jeg lader mobilen...

 

Den sier aldri i fra når den er full ladda, den lader å lader selv om den har stått til lading i flere timer og over natta. Skal den gjøre det, jeg mente at ladesymbolet stopper når den er ferdig ladet?

 

Jeg lader den via den medfølgte adapterovergangen fra en gammel lader, kanskje det er problemet.

 

Noen fler som har det sånn ?

Selv har jeg brukt både adapteren+liten ny lader, og det tok normalt med tid synes jeg.. 

Men lader mest fra pcen min, og da stopper ladinga når den skal, og lyset ved pluggen slokner. Så jeg ville nok som han over meg sa, brukt den medfølgende ladern istedet, evt. brukt pcen din. Adaptere er ikke like brukbart ;)

Lenke til kommentar
Jeg har ikke fulgt med eller skrevet noe i denne diskusjoenen tidligere. Men hopper inn her nå. Har nå hatt min N97 i 1 uke. Overgangen fra Nokia 5800 til N97 var ikke så stor. Men N97 er jo langt bedre spekket. Nokia 5800 er den telefonen jeg har hatt jeg har vært mest fornøyd med noen gang (selv om den tok kvelden etter hvert, inne på rep nå) Kjøpte derfor en N97. Dette kunne vært den aller beste telefonen jeg har hatt, MEN....jeg skulle gjerne ha unngått noen av bugsene jeg opplever med telefonen.

 

- Opplever til tider DÅRLIG dekning! Langt dårligere enn alle telefoner jeg har hatt! (og det er mange)

 

- Uansett hvor jeg er i menyen på telefonen starter jeg ofte kamera når jeg trykker øverst i venstre hjørne på telefonen. Som feks når jeg er inne på sms.

 

- Telefonen bruker ofte Internett tilkoblingen når jeg kommer ut av mitt eget nettverk. Selv om jeg har satt alle innstillinger rett sånn jeg hadde på min 5800 bruker den helt plutselig Internett tilkoblingen. Irriterende. Slettet til slutt hele tilkoblingen frem til det kommer en løpsning på dette.

 

- Telefonen er ofte TREG. Når jeg feks velger å svare på en mottatt sms tar det 3-5 sekunder før den er klar til å begynne å skrive. Noe som er laaaangt tregere enn jeg opplevde på min 5800.

 

Hadde denne telefonen vært Bugs fri hadde det vært en optimal telefon for meg. Så jeg håper Nokia svinger seg og retter på feilene.

Ikke opplevd det du sier at du starter kamera ved å trykke øverst i venstre hjørne... *snip* Åja, du meiner UTLØSERKNAPPEN du ja.. Trodde du snakka om skjermen, ikke fysisk på telefonen :) Aldri skjedd meg, så lurer på åssen du holder talatuten, men skjønner frustrasjonen!

 

Bedre blir det ikke når Nokia maps 3.0 fungerer dårligere enn maps 2.0 som jeg brukte på min N95 8GB. Den bruker lang tid på å finne gps signaler, mister signaler, og er ellers ofte på "bærtur". Den fungerer ikke som et verktøy for meg pr dags dato, det blir mer et leketøy da jeg ikke kan stole på maps 3.0.

 

Jeg har opplevd det samme som deg, men dog ikke at den mister signaler hele tiden da...

 

Jeg har merket meg at denne unøyaktigheten stort sett er mest påfallende når du ikke er i guidet modus, altså når du ikke kjører fra A til B.

 

Men den bruker utrolig lang tid på å kalibrere kompasset og komme i gang ja, det er det liten tvil om.

 

Jeg er dog fornøyd likevel da, kaskje fordi jeg ikke har noen annen GPS enhet og synes det er helt topp å ha alt i en dings...

 

Jeg gikk også fra N95 8GB til denne og kan vel si at jeg opplever diverse ting som veldig omstendig... Synes det er veldig mange steg for å komme dit jeg vil til tider, men det er vel også en vanesak...

 

Jeg kan ikke si at jeg savner min gamle mobil, men skal ikke legge skjul på at det har blitt MYE trykking.

 

3 sekunder ;)

 

http://symbianworld.org/1654-how-to-calibr...-three-seconds/

 

Prøvde dette, tok MANGE rist for å få det til, og etter type 20 sekunder ble den avkalibrert igjen.. :S

 

du nappet kraftig i mobilen når du fulgte videoen? Det fungerer helt fint for meg... tar maks 5 sekunder. Virker som den varer og...

 

 

 

N-Gage er ute for N97 for de som ikke har fått det med seg...

http://symbianworld.org/1688-n-gage-finall...-the-nokia-n97/

Endret av Kiseijuu
Lenke til kommentar

Nå har jeg hatt mobilen til lading i over 5timer. Fremdeles vises ladersymbolet at den lader ennå.... Så det er tydeligvis etter eller annent galt :hmm: .

 

Det burde normalt sett ikke ta mer par timer før den er fulladet ??

 

Jeg har nå prøvd å lade den med den ordentilige laderen, altså ikke via adaptren med en gammel nokia lader.

Lenke til kommentar
Min N97 har da bestemt seg for å nekte å bruke hjemmenettverket mitt, sånn over natta.. Får hverken koblet til startskjermen, internett eller programoppdatering(skal ha n-gage, kommet ut der).

 

Når jeg går inn i internett får jeg bare "ikke svar fra gateway" og noe annet.

 

Jeg har prøvd å restarte tlf, og å slette nettverket for å legge det inn på nytt, uten videre hell.

 

Tips?

 

Samme skjedde med meg.

 

Du har ikke tilfeldigvis et Speedtouch 780 adsl rutermodem fra Telenor? Etter firmware ble oppgradert til 7.4.4.7 så sluttet Wifi fra min omnia hd å virke (samme OS som n97). Den kobler til, men når jeg forsøker å gå inn på en side e.l. får jeg samme feilmelding: Internett: Ikke svar fra gateway.

 

Merkelig nok er det kun mobilen som har problemer med wifi mot ST780, pc'ene mine funker fint.

 

Koblet til en annen trådløs ruter som jeg hadde liggende og da virker det strålende.

Jeg opplever samme feil, har også en ST 780. Fryktelig irriterende. Det er heller ingen hjelp å få fra andre lands forum, ingen annen ISP med vettet i behold gir sine kunder ST 780.

Lenke til kommentar
Nå har jeg hatt mobilen til lading i over 5timer. Fremdeles vises ladersymbolet at den lader ennå.... Så det er tydeligvis etter eller annent galt :hmm: .

 

Det burde normalt sett ikke ta mer par timer før den er fulladet ??

 

Jeg har nå prøvd å lade den med den ordentilige laderen, altså ikke via adaptren med en gammel nokia lader.

 

Ladetid på N97 skal være ca. 2.5 timer :) 

Lenke til kommentar
Min N97 har da bestemt seg for å nekte å bruke hjemmenettverket mitt, sånn over natta.. Får hverken koblet til startskjermen, internett eller programoppdatering(skal ha n-gage, kommet ut der).

 

Når jeg går inn i internett får jeg bare "ikke svar fra gateway" og noe annet.

 

Jeg har prøvd å restarte tlf, og å slette nettverket for å legge det inn på nytt, uten videre hell.

 

Tips?

 

Samme skjedde med meg.

 

Du har ikke tilfeldigvis et Speedtouch 780 adsl rutermodem fra Telenor? Etter firmware ble oppgradert til 7.4.4.7 så sluttet Wifi fra min omnia hd å virke (samme OS som n97). Den kobler til, men når jeg forsøker å gå inn på en side e.l. får jeg samme feilmelding: Internett: Ikke svar fra gateway.

 

Merkelig nok er det kun mobilen som har problemer med wifi mot ST780, pc'ene mine funker fint.

 

Koblet til en annen trådløs ruter som jeg hadde liggende og da virker det strålende.

Jeg opplever samme feil, har også en ST 780. Fryktelig irriterende. Det er heller ingen hjelp å få fra andre lands forum, ingen annen ISP med vettet i behold gir sine kunder ST 780.

 

Skjønner ikke hva problemet kan være. Min gamle N82 funker utmerket. Ser ut til kun å gjelde s60v5 telefoner mot ST780 med 7.4.4.7 firmware.

Endret av Teledude
Lenke til kommentar
Nå har jeg hatt mobilen til lading i over 5timer. Fremdeles vises ladersymbolet at den lader ennå.... Så det er tydeligvis etter eller annent galt :hmm: .

 

Det burde normalt sett ikke ta mer par timer før den er fulladet ??

 

Jeg har nå prøvd å lade den med den ordentilige laderen, altså ikke via adaptren med en gammel nokia lader.

 

Det er ikkje bare det at mobilen blir fulladet, stopper å lade, og begynner å lade på nytt så snart litt batteri er brukt da? Det har skjedd noen ganger med min telefon. Skjedde og på min gamle N95 også, men da tok det lenger tid før den begynte å lade igjen.

Lenke til kommentar

Alltid Spør!

På mine gamel nokia'r har e kunnet velge at telefonen alltid skal spørre når den skal koble seg til nettet.

 

Da har jeg satt opp de programmene jeg vil skal ha en spesiell tilkobling på ønsket tilkobling. De andre programmene kom det opp en liste når jeg startet programmene.

 

Va no sånt som

Søke etter wlan

Hjemmenettverket (vist det var tilgjengelig)

Netcom Internett

Netcom Mobil

osv osv

 

Er dette mulig å få til på denne telefonen også?

Ønsker at f.eks norsk tipping skal spørre om dette når jeg åpner det. Skal til utlandet og da er det greit å få opp alternativet søk etter wlan når jeg åpner et program.

Lenke til kommentar

Dette har sikkert blitt skrevet om før, men jeg prøver.Finnes det en enklere måte å ta telefonen på når det ringer å¨tastelåsen er på? Det at du må trykke på skjermen på "lås opp" og "svar" for så å måtte trykke på svar igjen er noe tungvindt. Noen som vet en enklere vei???

Lenke til kommentar
Dette har sikkert blitt skrevet om før, men jeg prøver.Finnes det en enklere måte å ta telefonen på når det ringer å¨tastelåsen er på? Det at du må trykke på skjermen på "lås opp" og "svar" for så å måtte trykke på svar igjen er noe tungvindt. Noen som vet en enklere vei???

 

Dra fingeren over skjermen? :)

Lenke til kommentar

Noen som vet hvordan man kontrolere at programmet kobler seg til et trådløst nettverk når man er i utlandet og ikke bruker opperatøren?

 

I fring kan jeg velge Spør Alltid, men dette alternativet dukker ikke opp i andre programmer.

 

Har hatt denne muligheten på tidligere nokia telefoner.

Greit å vite når man skal utenlans.

Endret av EldarH
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...