Gå til innhold

Nokia N97 - Diskuter den her!


Anbefalte innlegg

Har selv ikke de problemene du nevner ang. lite minne, men jeg ser det kan bli et problem. 39,7MB ledig på C: for øyeblikket, og jeg har ikke installert Maps 3.0 som tydeligvis legger seg på C: åkke som.

 

Om du har satt meldinger til å lagre seg på C: så blir det fort fullt og det skaper problemer, men om du er som meg og stadig kobler telefonen til pcen som masselagringsenhet, så kan du ikke ha E: eller minnekort satt til lagringsted for meldinger, da telefonen ikke kan aksessere disse når telefonen er koblet til PCen. Så da er du tilbake til C: igjen, med et kjapt fullt minne.

 

Ser at jeg har over 60MB "other files" på C: som jeg ikke aner hva er, men gjerne skulle rydda opp i. Vil ha minst mulig liggende der, og heller resten på E: Veldig dårlig allokering av plassen ihvertfall, og det skaper problemer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
josh909, Jeg kan ikke se at det skal ha så mye å si da det er snakk om GPRS data der man betaler per kB og ikke for tid oppkoblet. Det koster nøyaktig det samme om man kobler til en og en eller alle samtidig.

Du misforstår. Det er ikke snakk om kroner og øre, det er snakk om to vesentlig viktigere ting:

 

1) Batteritid. Den går ned når tilkoblingen holdes konstant oppe. Prøv å bruke 1881 med automatisk nummersøk så skjønner du hva jeg mener.

 

2) Blokkering av tilgangspunkter. En S60-telefon kan kun ha et tilgangspunkt oppe om gangen, og f.eks. en Exchange-daemon som er satt opp til å bruke f.eks. WAP-tilgangspunktet vil feile og krangle med forskjermen, hvor de forskjellige widgetene kan bruke flere forskjellige tilgangspunkter.

 

Uansett så er Facebook-applikasjonen så ræva at man aldri bruker noe annet enn statusoppdateringene uansett.

 

Dette med N97 og oppkoppling mot nett/GPRS eller hva det er, er helt nytt for meg. Jeg har prøvemåned på 1881. De5t er facebook og værtjenresten på skjermen også. Jeg vil IKKE ha værmelding og facebook utenom når jeg er innenfor trådløst nett. Og 1881 sies å være gratis, og hvem/hva/hvor(dan) henter den infoen fra? Kan jeg disable internett og gprs for å slippe unna uønsket oppkoppling/kostnader?

Lenke til kommentar
Bedre blir det ikke når Nokia maps 3.0 fungerer dårligere enn maps 2.0 som jeg brukte på min N95 8GB. Den bruker lang tid på å finne gps signaler, mister signaler, og er ellers ofte på "bærtur". Den fungerer ikke som et verktøy for meg pr dags dato, det blir mer et leketøy da jeg ikke kan stole på maps 3.0.

 

Jeg har opplevd det samme som deg, men dog ikke at den mister signaler hele tiden da...

 

Jeg har merket meg at denne unøyaktigheten stort sett er mest påfallende når du ikke er i guidet modus, altså når du ikke kjører fra A til B.

 

Men den bruker utrolig lang tid på å kalibrere kompasset og komme i gang ja, det er det liten tvil om.

 

Jeg er dog fornøyd likevel da, kaskje fordi jeg ikke har noen annen GPS enhet og synes det er helt topp å ha alt i en dings...

 

Jeg gikk også fra N95 8GB til denne og kan vel si at jeg opplever diverse ting som veldig omstendig... Synes det er veldig mange steg for å komme dit jeg vil til tider, men det er vel også en vanesak...

 

Jeg kan ikke si at jeg savner min gamle mobil, men skal ikke legge skjul på at det har blitt MYE trykking.

Lenke til kommentar
Noen som kan fortelle meg hva forskjellen på beta versjon og vanlig? er det risikabelt å oppdatere til en betaversjon av firmware? takker for svar:)

 

En beta versjon er en versjon som ikke er helt ferdig testet, og som lanseres for at du kan få en forsmak eller skal kunne fremtvinge feil og rapportere dem.

 

Normalt sett så fungerer en betaversjon helt fint, men det er en grunn for at den kalles for "betaversjon".

Lenke til kommentar
Noen som kan fortelle meg hva forskjellen på beta versjon og vanlig? er det risikabelt å oppdatere til en betaversjon av firmware? takker for svar:)

 

En beta versjon er en versjon som ikke er helt ferdig testet, og som lanseres for at du kan få en forsmak eller skal kunne fremtvinge feil og rapportere dem.

 

Normalt sett så fungerer en betaversjon helt fint, men det er en grunn for at den kalles for "betaversjon".

Tusen takk for et godt svar :)

Lenke til kommentar

Noen som har lyst å bruke mobilen til "lommelykt"?

 

Vel.. å kalle det lommelykt er vel en liten overdrivelse, men du lyser nå opp stien i hvert fall.

 

light_bulb_icon.pngPhoneTorch for SymbianOS 9.4 (5th Edition)

  1. Torch using white and red LEDs
  2. Torch using screen
  3. Morse codes via flash light

Jeg har ikke fått morse til å fungere ...

 

  • Download PhoneTorch unsigned
  • Goto SymbianSigned.com website (link)
  • Enter your phone's IMEI (you get it by typing "*#06#" into your phone), your email address and then select the downloaded PhoneTorch file
  • PhoneTorch requires only "UserEnvironment" capabilities but selecting all capabilities works too.
  • You will receive an email with an activation link. Click on this link. After some minutes you should receive another email containing the download link to the signed PhoneTorch installation file.

Kilde

Lenke til kommentar

Jeg lasta ned en PhoneTorch-applikasjon, trur det var den i førsteposten. Fungerer ihvertfall strålende, kjempelys som er veldig bredt, men når ikke særlig langt - dog det gjør meg lite.

Eneste kjipe er at jeg først må åpne kameradekselet, så lukke kameraapplikasjonen, så åpnes PhoneTorch og skru på lyset :) Dumme deksel.

 

Jeg måtte dog ikke igjennom noe signering.

Lenke til kommentar
Min telefon har dårligere dekning enn andre telefoner? Det går også fortere over fra 3G til E.

 

Kjører rundt om krig og merker at når man kommer utenfor "tettbebygd" strøk detter dekningen fortere/lengre enn andre telefoner.

 

F.eks enkelte tuneller der andre telefoner har lav dekning har min ingen.

 

Litt som N80 som hadde fryktelig dårlig dekning.

 

Flere som merker noe til dette? Eller er det noe med min telefon?

 

Jeg aner at det er litt dårlig antenne eller noe påN97 ja.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke fulgt med eller skrevet noe i denne diskusjoenen tidligere. Men hopper inn her nå. Har nå hatt min N97 i 1 uke. Overgangen fra Nokia 5800 til N97 var ikke så stor. Men N97 er jo langt bedre spekket. Nokia 5800 er den telefonen jeg har hatt jeg har vært mest fornøyd med noen gang (selv om den tok kvelden etter hvert, inne på rep nå) Kjøpte derfor en N97. Dette kunne vært den aller beste telefonen jeg har hatt, MEN....jeg skulle gjerne ha unngått noen av bugsene jeg opplever med telefonen.

 

- Opplever til tider DÅRLIG dekning! Langt dårligere enn alle telefoner jeg har hatt! (og det er mange)

 

- Uansett hvor jeg er i menyen på telefonen starter jeg ofte kamera når jeg trykker øverst i venstre hjørne på telefonen. Som feks når jeg er inne på sms.

 

- Telefonen bruker ofte Internett tilkoblingen når jeg kommer ut av mitt eget nettverk. Selv om jeg har satt alle innstillinger rett sånn jeg hadde på min 5800 bruker den helt plutselig Internett tilkoblingen. Irriterende. Slettet til slutt hele tilkoblingen frem til det kommer en løpsning på dette.

 

- Telefonen er ofte TREG. Når jeg feks velger å svare på en mottatt sms tar det 3-5 sekunder før den er klar til å begynne å skrive. Noe som er laaaangt tregere enn jeg opplevde på min 5800.

 

Hadde denne telefonen vært Bugs fri hadde det vært en optimal telefon for meg. Så jeg håper Nokia svinger seg og retter på feilene.

Lenke til kommentar
Bedre blir det ikke når Nokia maps 3.0 fungerer dårligere enn maps 2.0 som jeg brukte på min N95 8GB. Den bruker lang tid på å finne gps signaler, mister signaler, og er ellers ofte på "bærtur". Den fungerer ikke som et verktøy for meg pr dags dato, det blir mer et leketøy da jeg ikke kan stole på maps 3.0.

 

Jeg har opplevd det samme som deg, men dog ikke at den mister signaler hele tiden da...

 

Jeg har merket meg at denne unøyaktigheten stort sett er mest påfallende når du ikke er i guidet modus, altså når du ikke kjører fra A til B.

 

Men den bruker utrolig lang tid på å kalibrere kompasset og komme i gang ja, det er det liten tvil om.

 

Jeg er dog fornøyd likevel da, kaskje fordi jeg ikke har noen annen GPS enhet og synes det er helt topp å ha alt i en dings...

 

Jeg gikk også fra N95 8GB til denne og kan vel si at jeg opplever diverse ting som veldig omstendig... Synes det er veldig mange steg for å komme dit jeg vil til tider, men det er vel også en vanesak...

 

Jeg kan ikke si at jeg savner min gamle mobil, men skal ikke legge skjul på at det har blitt MYE trykking.

 

3 sekunder ;)

 

http://symbianworld.org/1654-how-to-calibr...-three-seconds/

Lenke til kommentar
Jeg har ikke fulgt med eller skrevet noe i denne diskusjoenen tidligere. Men hopper inn her nå. Har nå hatt min N97 i 1 uke. Overgangen fra Nokia 5800 til N97 var ikke så stor. Men N97 er jo langt bedre spekket. Nokia 5800 er den telefonen jeg har hatt jeg har vært mest fornøyd med noen gang (selv om den tok kvelden etter hvert, inne på rep nå) Kjøpte derfor en N97. Dette kunne vært den aller beste telefonen jeg har hatt, MEN....jeg skulle gjerne ha unngått noen av bugsene jeg opplever med telefonen.

 

- Opplever til tider DÅRLIG dekning! Langt dårligere enn alle telefoner jeg har hatt! (og det er mange)

 

- Uansett hvor jeg er i menyen på telefonen starter jeg ofte kamera når jeg trykker øverst i venstre hjørne på telefonen. Som feks når jeg er inne på sms.

 

- Telefonen bruker ofte Internett tilkoblingen når jeg kommer ut av mitt eget nettverk. Selv om jeg har satt alle innstillinger rett sånn jeg hadde på min 5800 bruker den helt plutselig Internett tilkoblingen. Irriterende. Slettet til slutt hele tilkoblingen frem til det kommer en løpsning på dette.

 

- Telefonen er ofte TREG. Når jeg feks velger å svare på en mottatt sms tar det 3-5 sekunder før den er klar til å begynne å skrive. Noe som er laaaangt tregere enn jeg opplevde på min 5800.

 

Hadde denne telefonen vært Bugs fri hadde det vært en optimal telefon for meg. Så jeg håper Nokia svinger seg og retter på feilene.

Ikke opplevd det du sier at du starter kamera ved å trykke øverst i venstre hjørne... *snip* Åja, du meiner UTLØSERKNAPPEN du ja.. Trodde du snakka om skjermen, ikke fysisk på telefonen :) Aldri skjedd meg, så lurer på åssen du holder talatuten, men skjønner frustrasjonen!

 

Bedre blir det ikke når Nokia maps 3.0 fungerer dårligere enn maps 2.0 som jeg brukte på min N95 8GB. Den bruker lang tid på å finne gps signaler, mister signaler, og er ellers ofte på "bærtur". Den fungerer ikke som et verktøy for meg pr dags dato, det blir mer et leketøy da jeg ikke kan stole på maps 3.0.

 

Jeg har opplevd det samme som deg, men dog ikke at den mister signaler hele tiden da...

 

Jeg har merket meg at denne unøyaktigheten stort sett er mest påfallende når du ikke er i guidet modus, altså når du ikke kjører fra A til B.

 

Men den bruker utrolig lang tid på å kalibrere kompasset og komme i gang ja, det er det liten tvil om.

 

Jeg er dog fornøyd likevel da, kaskje fordi jeg ikke har noen annen GPS enhet og synes det er helt topp å ha alt i en dings...

 

Jeg gikk også fra N95 8GB til denne og kan vel si at jeg opplever diverse ting som veldig omstendig... Synes det er veldig mange steg for å komme dit jeg vil til tider, men det er vel også en vanesak...

 

Jeg kan ikke si at jeg savner min gamle mobil, men skal ikke legge skjul på at det har blitt MYE trykking.

 

3 sekunder ;)

 

http://symbianworld.org/1654-how-to-calibr...-three-seconds/

 

Prøvde dette, tok MANGE rist for å få det til, og etter type 20 sekunder ble den avkalibrert igjen.. :S

Lenke til kommentar
Jeg har ikke fulgt med eller skrevet noe i denne diskusjoenen tidligere. Men hopper inn her nå. Har nå hatt min N97 i 1 uke. Overgangen fra Nokia 5800 til N97 var ikke så stor. Men N97 er jo langt bedre spekket. Nokia 5800 er den telefonen jeg har hatt jeg har vært mest fornøyd med noen gang (selv om den tok kvelden etter hvert, inne på rep nå) Kjøpte derfor en N97. Dette kunne vært den aller beste telefonen jeg har hatt, MEN....jeg skulle gjerne ha unngått noen av bugsene jeg opplever med telefonen.

 

- Opplever til tider DÅRLIG dekning! Langt dårligere enn alle telefoner jeg har hatt! (og det er mange)

 

- Uansett hvor jeg er i menyen på telefonen starter jeg ofte kamera når jeg trykker øverst i venstre hjørne på telefonen. Som feks når jeg er inne på sms.

 

- Telefonen bruker ofte Internett tilkoblingen når jeg kommer ut av mitt eget nettverk. Selv om jeg har satt alle innstillinger rett sånn jeg hadde på min 5800 bruker den helt plutselig Internett tilkoblingen. Irriterende. Slettet til slutt hele tilkoblingen frem til det kommer en løpsning på dette.

 

- Telefonen er ofte TREG. Når jeg feks velger å svare på en mottatt sms tar det 3-5 sekunder før den er klar til å begynne å skrive. Noe som er laaaangt tregere enn jeg opplevde på min 5800.

 

Hadde denne telefonen vært Bugs fri hadde det vært en optimal telefon for meg. Så jeg håper Nokia svinger seg og retter på feilene.

Ikke opplevd det du sier at du starter kamera ved å trykke øverst i venstre hjørne... *snip* Åja, du meiner UTLØSERKNAPPEN du ja.. Trodde du snakka om skjermen, ikke fysisk på telefonen :) Aldri skjedd meg, så lurer på åssen du holder talatuten, men skjønner frustrasjonen!

 

Bedre blir det ikke når Nokia maps 3.0 fungerer dårligere enn maps 2.0 som jeg brukte på min N95 8GB. Den bruker lang tid på å finne gps signaler, mister signaler, og er ellers ofte på "bærtur". Den fungerer ikke som et verktøy for meg pr dags dato, det blir mer et leketøy da jeg ikke kan stole på maps 3.0.

 

Jeg har opplevd det samme som deg, men dog ikke at den mister signaler hele tiden da...

 

Jeg har merket meg at denne unøyaktigheten stort sett er mest påfallende når du ikke er i guidet modus, altså når du ikke kjører fra A til B.

 

Men den bruker utrolig lang tid på å kalibrere kompasset og komme i gang ja, det er det liten tvil om.

 

Jeg er dog fornøyd likevel da, kaskje fordi jeg ikke har noen annen GPS enhet og synes det er helt topp å ha alt i en dings...

 

Jeg gikk også fra N95 8GB til denne og kan vel si at jeg opplever diverse ting som veldig omstendig... Synes det er veldig mange steg for å komme dit jeg vil til tider, men det er vel også en vanesak...

 

Jeg kan ikke si at jeg savner min gamle mobil, men skal ikke legge skjul på at det har blitt MYE trykking.

 

3 sekunder ;)

 

http://symbianworld.org/1654-how-to-calibr...-three-seconds/

 

Prøvde dette, tok MANGE rist for å få det til, og etter type 20 sekunder ble den avkalibrert igjen.. :S

 

 

Det er på skjermen og ikke fysiske knapper. Hvis du har brukt facebook på mobilen har du sikkert sett knappen for å starte kamera øverst i venstre hjørnet. Det er akkurat som om den knappen blir hengende igjen uansett hvor jeg er i menyen på mobilen.

Lenke til kommentar

Kan noen hjelpe meg med disse to tingene. Prøver fortsatt å finne ut hvilket av batteriene mine som hører til E90 og N97, som skrevet tidligere i tråden. Hvordan ser batteriet ut på baksiden på deres batteri? På det ene batteriet står specs`n med 4 språk (to leslige, og to kinesisk/japansk et-eller-annet. På det andre står det 3 språk (alle med bokstaver slik vi kjenner de) Engelsk/fransk/spansk?

 

OG, Hvordan flytter jeg meldinger fra telefonminne til internminne. Jeg vil gjerne ha mine gamle meldinger tilgjengelig, men de vises bare når jeg har meldingslagring satt til telefonminne. Jeg vil gjerne bruke internminne, samtidig som de gamle medlingene jeg overførte fra E90 er synlige.

 

Takk

Lenke til kommentar

Takk for svar Zyrex, R@ge og Kiseijuu.

 

Så fort jeg får rettet opp bugsene jeg nevnte i går er jeg sikker at telefonen blir knallbra.

 

Til Balltuss: Du får kose deg med din 5800! :-) Husk at det er et fåtall som etter FW oppdatering opplever problemer med N97.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...