Gå til innhold

Nokia N97 - Diskuter den her!


Anbefalte innlegg

Ja, jeg har akkurat samme problem. Det skjer kun når jeg svarer anrop ved å la fingeren gli over "svar" på skjermen. Jeg fikk returlapp i posten i dag, men jeg skal vente med å sende den inn til etter jeg er tilbake fra en liten ferietur. Faktisk så er jeg ikke helt sikker på om jeg gidder å sende den inn i det hele tatt. Jeg frykter at en eventuell ny telefon vil ha akkurat samme plager.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vær sikker. Er lei av dårlige førsteposter som aldri oppdateres selv.

 

Dere få heldige sjeler som har fått telefonen allerede må gjerne komme med noen umiddelbare tilbakemeldinger og førsteinntrykk :D

 

Har fått intrykket av at Hvit dukket opp før sort. Er dette tilfeldig?

Setter gjerne pris på om noen holder oss oppdatert om hvilke butikker

man kan få tak i den :)

 

Telefonen Amobil fikk inn for test er svart.

 

Virker ikke som de er helt overbegeistret over telefonen heller..

 

Førsteinntrykk: Nokia N97

 

Jeg gleder meg veldig til å få denne telefonen, men det blir nok i svart..

 

Syns det er dårlig at man ikke kan lade den med PCen, det er litt av vitsen med denne ladepluggen syns e..

 

De mener også tastaturet ikke er helt idielt..

 

Er utrolig skuffet over at det bare er hvite telefoner å få tak i.. Har så utrolig lyst på en..

 

Er nettopp begynt på tråden så vet ikke hva som er svart fremover, men jeg fikk min i går, og den lader fra USB i PC'en. Min er svart btw...

Lenke til kommentar
Ja, jeg har akkurat samme problem. Det skjer kun når jeg svarer anrop ved å la fingeren gli over "svar" på skjermen. Jeg fikk returlapp i posten i dag, men jeg skal vente med å sende den inn til etter jeg er tilbake fra en liten ferietur. Faktisk så er jeg ikke helt sikker på om jeg gidder å sende den inn i det hele tatt. Jeg frykter at en eventuell ny telefon vil ha akkurat samme plager.

 

 

Hehe, dette skjedde meg også idag, vanvittig plagsomt. Måtte ta ut batteriet før den reagerte igjen.

Tok å kjørte en firmware update på den etterpå, så får jeg se åssen det går nå da.

 

Er jo ellers storfornøyd med den da, og er stor fan av FM-senderen. Veldig fint når jeg låner andres biler eller sitter på med noen og vil høre på min musikk ;)

 

bare et lite spørsmål..

 

denne overgangen fra gammel lader til ny, skal den bli så inn i helsiken varm at man nesten er redd den skal selvantenne?

 

kan da umulig være bra det der...

 

Skal det være sånn eller?

Hehe, virker nesten som den skal være sånn, da alle sier den blir glovarm :) Lader dog bare fra PCen jeg..

Endret av zyrex
Lenke til kommentar
Ja, jeg har akkurat samme problem. Det skjer kun når jeg svarer anrop ved å la fingeren gli over "svar" på skjermen. Jeg fikk returlapp i posten i dag, men jeg skal vente med å sende den inn til etter jeg er tilbake fra en liten ferietur. Faktisk så er jeg ikke helt sikker på om jeg gidder å sende den inn i det hele tatt. Jeg frykter at en eventuell ny telefon vil ha akkurat samme plager.

 

 

Hehe, dette skjedde meg også idag, vanvittig plagsomt. Måtte ta ut batteriet før den reagerte igjen.

Tok å kjørte en firmware update på den etterpå, så får jeg se åssen det går nå da.

 

Er jo ellers storfornøyd med den da, og er stor fan av FM-senderen. Veldig fint når jeg låner andres biler eller sitter på med noen og vil høre på min musikk ;)

 

bare et lite spørsmål..

 

denne overgangen fra gammel lader til ny, skal den bli så inn i helsiken varm at man nesten er redd den skal selvantenne?

 

kan da umulig være bra det der...

 

Skal det være sånn eller?

Hehe, virker nesten som den skal være sånn, da alle sier den blir glovarm :) Lader dog bare fra PCen jeg..

lønner seg å ta full reset før og etter en oppdatering.. da det kan luke ut filer fra den gamle fw'n og forhindre slike problemer..

Lenke til kommentar

Sikkert noen andre som har forsøkt å finne et MSN messenger program som faktisk fungerer til N97. Det er jo et par som lover gull og grønne skoger, men som ikke fungerer i praksis.

 

Har endelig funnet to programmer som fungerer.

(Er det flere som kan bekreftes er det jo fint om dere skriker ut)

 

MSN Messenger Touch versjon 1.04(0)

scr000028.jpg

programmet er vedlagt i en .zip fil :p

 

Program nummer to er litt penere å se på, og fungerer like bra

 

LGC Slick .50 MSN, Yahoo, etc. s60v5 Touch Support

slick-1.jpgslick-2.jpg

 

Last ned Slick her

 

EDIT: la til enda et program som jeg fant..

 

 

...

MSN_Messenger_Touch_v.1.04_0_.zip

Endret av R@ge
Lenke til kommentar
Noen som har kjøpt seg en pose/vekse som passer perfekt til telefonen? Ute etter noe i stoff. Å helst ikke rosa. Mye rart der ute, men ikke alt ser ut til å ha noe bra passform..

 

Jeg bruker sånn veske som heter golla til min n 97 de selges bla på elkjøp, den med flere lommer som det passer bannkkort i på begge sider av tlf, de beskytter skjermen godt. Leter selv etter en fastere type som kona kjøpte til sin n95.

 

http://www.scandinavianphoto.no/img/img_large/301018.jpg

Lenke til kommentar
EDIT: la til enda et program som jeg fant..

Har du testet den siste, å i så fall, hvordan var den?

 

Jeg likte faktisk best slick... (altså det siste)

 

Det var liksom mye smooth'ere... så den anbefales på det varmeste

 

Er det forresten noen som vet/kan tippe hvor mye trafikk MSN drar på seg i KB?

Endret av R@ge
Lenke til kommentar

Lenge siden jeg prøvde, men da var det ca. 150 kb under påkobling, og ca. ingenting i bruk.. Kunne ha aktive samtaler i flere minutter uten å nå 10 kb til.

 

Men, kan du ikke bare sjekke selv så får du det nøyaktig? :) Kjør MSN og sjekk enten tilkoblingsbehandling, eller last ned Nokia Energy Profiler.

Lenke til kommentar

Helt fra Nokia N97 ble lansert i desember 2008 har jeg siklet på denne telefonen til tross for at jeg var storfornøyd med min N95 8GB.

 

Jeg bestilte min svarte N97 gjennom MPX og fikk den levert 19. juni. Det har gått med mange timer til trykking, tasting og utprøving. Telefonen er det jeg karakteriserer som en alt-i-ett telefon og den har i utgangspunktet mange gode funksjoner. Etter å ha fulgt med blant annet på denne tråden merker jeg meg at det har vært noen problemer med telefonen. Jeg har ikke sett noen har skrevet noe om de problemene jeg har hatt med telefonen. Det kan virke som at min telefon har for lite arbeidsminne.

 

Har opplevd disse tingene flere ganger:

- kan ikke ta bilde eller filme med kameraet, da skjermen blir helt mørk

- kan ikke se filsnutter tatt med telefonen, da skjermen blir helt mørk

- får ikke overført mindre (2-3 minutter) filmsnutter til telefonen via bluetooth, får da melding om at det er for lite minne til å motta.

 

Problemene med kamera og filmsnutter løser seg når jeg restarter telefonen. Det er allikevel svært tungvint (og irriterende) å måtte restarte telefonen for å ta et bilde.

 

Jeg har oppdatert firmwaren og har tatt "Hard reset" en gang etter firmwaren ble oppdatert. Telefonminnet ligger på ca 30 MB. Av tilleggsprogrammer har jeg kun innstallert Opera mobile.

 

Bedre blir det ikke når Nokia maps 3.0 fungerer dårligere enn maps 2.0 som jeg brukte på min N95 8GB. Den bruker lang tid på å finne gps signaler, mister signaler, og er ellers ofte på "bærtur". Den fungerer ikke som et verktøy for meg pr dags dato, det blir mer et leketøy da jeg ikke kan stole på maps 3.0.

 

Selv om Maps 3.0 ikke er produktspesifikk for N97 er dette så klart med å trekke ned den totale opplevelsen av telefonen i tillegg til de andre tingene jeg har nevnt.

 

Når jeg summerer opp mine problemer med telefonen, blir jeg sittende igjen med et inntrykk av at telefonen er et halvferdig fredagsprodukt. Det vil si, intensjonen er god, men den er bare 90% ferdigstilt.

 

Er det flere som har samme problemer som meg? Det ville ellers glede meg stort dersom noen i forumet kan påvise at jeg har feil, dvs om det er noen innstillinger eller annet som kan fikse på mine problemer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...