Gå til innhold

Nokia N97 - Diskuter den her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei alle sammen.

 

Gidder noen av dere poste litt standbye/idle tid på telefonen med singlemode gsm og ikke med blåtann på ?

 

Jeg får ikke battery til og vare med enn ca 3 dager idle uten blåtannpå og div spare strømtiltak på.

 

Min gamle E90 idle greit 5-6 dager med blåtannpå.

 

Yuppe

3 dager??? Da kan du ikke trykke mye på den, min lades i hvert fall annen hver dag, men da driver jeg med den "hele" tiden også da. :)

Lenke til kommentar
Har hatt telefonen i to veker og er veldig godt fornøgd. Litt tull før fw-oppdateringa, men det har det og vore på tidlegare telefonar - blant anna N82 som eg hadde før. Batteritida kunne vore betre, men så er det og ein telefon som ein trykker mykje på. Fann eit OK klokkeprogram her:

 

http://www.drjukka.com/KeyLockClock.html

 

Funker dette slik som Largetime gjorde til S60v3? Som skjermsparer? Eller er dette noe du må aktivere hver gang?

 

Savner en klokke, slik som det var på min N95 8GB

 

Noen som evt har fått Largetime til å funke på N97??

Lenke til kommentar
Har hatt telefonen i to veker og er veldig godt fornøgd. Litt tull før fw-oppdateringa, men det har det og vore på tidlegare telefonar - blant anna N82 som eg hadde før. Batteritida kunne vore betre, men så er det og ein telefon som ein trykker mykje på. Fann eit OK klokkeprogram her:

 

http://www.drjukka.com/KeyLockClock.html

 

Funker dette slik som Largetime gjorde til S60v3? Som skjermsparer? Eller er dette noe du må aktivere hver gang?

 

Savner en klokke, slik som det var på min N95 8GB

 

Noen som evt har fått Largetime til å funke på N97??

 

Om du trykker på menyknappen blir det vist dato, dag og klokkeslett på telefonen i ca 2 sekund. Under lading skal den kunne lyse konstant, men det har eg ikkje prøvd.

Lenke til kommentar
jeg har akkurat overført kontakter etc til telefonen. Meldingsminnet er satt til internminne, men de meldingene jeg overførte fra E90 har lagt seg på tlfminne. Hvordan flytter jeg de til internminne?

 

 

jeg har akkurat overført kontakter etc til telefonen. Meldingsminnet er satt til internminne, men de meldingene jeg overførte fra E90 har lagt seg på tlfminne. Hvordan flytter jeg de til internminne?
Lenke til kommentar
Noen av dere som har fått innstallert 1881 mobilsøk?

 

Får ikke aktivert den jeg :/

 

Har installert den. Fungerer fint. Sendte "mobil" til 1881, resten gjekk av seg sjølv. Såg at den installerte seg under C:, som ikkje har meir plass enn som trengs. Trur nok eg kjem til å avinstallere og sjå om eg kan få lagt den på E:.

Lenke til kommentar

Hvis jeg flytter over en video fil som jeg har konvertert fra xvid til Mp4 over til telefonen så tar dette latterlig lang tid! Filen er ikke mere enn 400MB. Vi snakker minimum 30 minuters overføringstid her!

 

Dette er jo døds kjedelig hvis jeg vil ha hele sesonger med forskjellige serier og lignende!

 

EDIT: Løsningen på problemet er å skru av konverteringen i Nokia Ovi, fordi jeg allerede har konvertert med any video converter.

Endret av Tim
Lenke til kommentar
Har hatt telefonen i to veker og er veldig godt fornøgd. Litt tull før fw-oppdateringa, men det har det og vore på tidlegare telefonar - blant anna N82 som eg hadde før. Batteritida kunne vore betre, men så er det og ein telefon som ein trykker mykje på. Fann eit OK klokkeprogram her:

 

http://www.drjukka.com/KeyLockClock.html

 

Funker dette slik som Largetime gjorde til S60v3? Som skjermsparer? Eller er dette noe du må aktivere hver gang?

 

Savner en klokke, slik som det var på min N95 8GB

 

Noen som evt har fått Largetime til å funke på N97??

 

Om du trykker på menyknappen blir det vist dato, dag og klokkeslett på telefonen i ca 2 sekund. Under lading skal den kunne lyse konstant, men det har eg ikkje prøvd.

 

Det fungerer ikke helt slik den lover... Den forsvinner etter noen sekunder uavhengig om den er plugget i laderen eller ikke...

 

Men ellers var det jo et kjekt lite program...

Lenke til kommentar

Får ikke sendt mail med Nokia Messaging. Har endret utgående mailserver til smtp.online.no siden jeg har telenor abonnement, men får fortsatt ikke sendt.

Prøver jeg det samme via epostmuligheten under meldinger så går det helt fint. ???

 

Noen som har et veldig godt tips?

Lenke til kommentar

I forbindelse med at jeg rotet rundt etter en løsning på hvorfor 1881 mobilsøk ikke ville aktiveres fant jeg en annen løsning som så kjempekul ut.

 

http://www.118mobil.no/

 

Denne hadde en annen funksjon som var litt genial, nemlig en forhåndsvisning av sms meldinger i X antall sekunder.

 

Har ikke prøvd den noe særlig i bruk enda, men det så jo bra ut så langt da...

 

noen andre som har brukt denne?

Lenke til kommentar
Noen andre som opplever varierende knirk i batteridekselet (spesielt i området ved låse-tasten)?

Hos meg har det kommet gradvis og nå er det ganske fremtredende når jeg trykker på/bruker mobilen.

 

gjett om. men er jo ikke rart, baklokket på den er ikke akkurat designa bra.

er vell at det sitter bittelitt løst, så knaker det når man trykker det mot batteriet

 

EDIT: btw. jeg får ikke send mms lenger, av en eller annen grunn har mms programmet sluttet å gjøre om størrelse på bildene, så den prøver å sende mms på 1mb etc

Endret av junkish
Lenke til kommentar

Da har jeg hatt min N97 siden fredag. Oppdaterte til nyeste firmware før jeg begynte å bruke den. Fungerte fint de første dagene, men nå har jeg opplevd flere ganger at telefonen "henger seg" nå jeg mottar en samtale. Selve samtalen går fint, men når jeg skal legge på/avslutte samtalen har skjermbildet låst seg (i det skjermbildet som vises når det ringer, den går aldri til selve svarbildet. Ikke fungerer av og på av skjerm når man holder den mot øret heller) og reagerer ikke på noen taster. Eneste jeg kan gjøre er å holde inne av/på knappen slik at jeg kan slå av telefonen.

 

Noen andre som har dette problemet? Evnt. funnet en løsning?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...