Gå til innhold

Nokia N97 - Diskuter den her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg fikk min n97 på torsdag og er så langt veldig fornøyd. Etter at jeg byttet fra min gamle n95 kommer imidlertid meldingene veldig forsinket. Ofte i bulker der jeg får 3-4 meldinger om gangene. Ser nesten ut som om meldingene ligger klar på sentralen og blir lastet ned til telefonen når den endelig får kontakt. Jeg har Telenor Bedrift og har imidertid signal hele tiden. Et annet problem er at wigetene til facebook og accu weather kun raporterer "laster innhold" og ikke viser egentlig innhold.

 

Noen som har lignede erfaringer eller har tips om hva som kan gjøres?

 

Jeg ville bare nevne at det med meldinger i bulk har gått seg til. Jeg fikk vite at det var noe som kunne skje om nettverket var tungt belastet. Har også imidlertid fått fikset dette med widgetene som ikke virket. Disse kom på plass igjen etter å ha startet telefonen på ny etter å ha tatt batteriet. Men jeg er spent på hvordan widgetene vil oppføre seg i fortsettelsen.

Lenke til kommentar

Jeg prøvde noe morsomt i dag. Jeg lagde en gjennomsiktig png av logoen til jobben, og overførte dette bildet til telefonen. Når jeg åpner dette bildet i galleriet, da vises det som mer eller mindre en stor svart firkant. Når jeg derimot får et anrop fra en med dette bilde som kontaktbilde, da fungerer det helt utmerket og logoen blir seende ut som om det er stemplet på bakgrunnsbildet.

Lenke til kommentar
Hvilken programvare skal installeres på pc'n? Det fulgte med en CD som heter Nokia ovi suite. Men på sidene til Nokia er det også noe som heter PC suite. Skal PC suite også brukes? Hva er eventuelt forskjellene mellom de?

 

Pc suite er vel en eldre enklere versjon. Ovi suite er nyere. Forøvrig så kommrr det vel snart en mellomting som erstatter begge?

 

Har brukt både pc-suite og ovi suite på min N-97.

Lenke til kommentar

Plutselig gikk jeg fra å ha 30+ mb på c: ledig til 19mb.

Irriterer meg litt at de har puttet så lite lagring på c drive'n,

og at det er så vanskelig å kontrollere hva som ligger å tar plass.

 

Men kan det være Ovi 3.0 brukte litt tro?

 

Har noen noe schnøring på hvordan man kan frigjøre og finne ting

som kan ha lagt seg feil eller bruker plass der?

 

Vet emails etc kan ta opp litt plass.

Lenke til kommentar
Hvilken programvare skal installeres på pc'n? Det fulgte med en CD som heter Nokia ovi suite. Men på sidene til Nokia er det også noe som heter PC suite. Skal PC suite også brukes? Hva er eventuelt forskjellene mellom de?

 

Pc suite er vel en eldre enklere versjon. Ovi suite er nyere. Forøvrig så kommrr det vel snart en mellomting som erstatter begge?

 

Har brukt både pc-suite og ovi suite på min N-97.

Det har kommet betaversjon av OVI suite 3.0. Jeg har ikke tatt den i bruk enda, men den skal vist ha de fleste funksjoner slik at du skal kunne klare deg med bare den. Det er tilbakemeldinger fra noen som bruker den tidligere i denne tråden. Den høres veldig bra ut. Jeg vurderer å innstallere den, men vet ikke om jeg skal vente på ferdig versjon?

Endret av thorhe
Lenke til kommentar

Jeg har fremdeles problemer med at telefonen nå og da ringer med Nokiaringetonen selv om jeg har valgt en egen ringetone (en jeg har lastet ned). Etter råd herfra flyttet jeg den nye ringetonen min til C: etter at jeg først hadde den på E: driven. Jeg har lagret den under Lydfiler>Digital Lyd. Er dette riktig sted å lagre ringetoner? Ringetonen jeg har lastet ned er en wma-fil. Noen andre som har dette problemet?

Lenke til kommentar

jeg har blandet batteriet med et par andre fra tidligere tlf. Kan noen si hva det står bak på batteriet til n97. F.eks på den lille gull klistrelappen

 

jeg har blandet batteriet med et par andre fra tidligere tlf. Kan noen si hva det står bak på batteriet til n97. F.eks på den lille gull klistrelappen

Lenke til kommentar
jeg har blandet batteriet med et par andre fra tidligere tlf. Kan noen si hva det står bak på batteriet til n97. F.eks på den lille gull klistrelappen

 

jeg har blandet batteriet med et par andre fra tidligere tlf. Kan noen si hva det står bak på batteriet til n97. F.eks på den lille gull klistrelappen

 

Batteriet er et BP-4L batteri

Lenke til kommentar
Noen som kan hjelpe meg med aa faa sett video paa N97en? Har konvertert til riktig format, men mobilen finner ingen videofiler.

 

Jeg la filmene i en mappe på E: og gikk på kontor , filutforsker, fant mappen , filmen jeg skulle se og åpne fil..

Lenke til kommentar
jeg har blandet batteriet med et par andre fra tidligere tlf. Kan noen si hva det står bak på batteriet til n97. F.eks på den lille gull klistrelappen

 

jeg har blandet batteriet med et par andre fra tidligere tlf. Kan noen si hva det står bak på batteriet til n97. F.eks på den lille gull klistrelappen

 

Batteriet er et BP-4L batteri

jeg vet det, men jeg vil gjerne bruke det nye batteriet. De er helt like bortsett fra det som står på den blanke lappen. Skulle jerne vite det. Takk

Lenke til kommentar

Da va endelig telefonen kommet:) Har trykket en god del på den nå og første inntrykket er veldig bra :thumbup:

 

Har et lite problem som jeg ikke finner helt ut av. Når jeg tilkobler startskjermen opp mot nettet, velger den wap'en i stede for WLAN. Har WLAN på prioritet 1 og har dekning her jeg sitter. Men likevell velger den wap. Noen som har noe tips?

 

Ellers en herlig liten sak :D

Lenke til kommentar
jeg har blandet batteriet med et par andre fra tidligere tlf. Kan noen si hva det står bak på batteriet til n97. F.eks på den lille gull klistrelappen

 

jeg har blandet batteriet med et par andre fra tidligere tlf. Kan noen si hva det står bak på batteriet til n97. F.eks på den lille gull klistrelappen

 

Batteriet er et BP-4L batteri

jeg vet det, men jeg vil gjerne bruke det nye batteriet. De er helt like bortsett fra det som står på den blanke lappen. Skulle jerne vite det. Takk

 

Det er vel uansett et individuelt nr som du ikke har bruk for..

 

 

Da va endelig telefonen kommet:) Har trykket en god del på den nå og første inntrykket er veldig bra :thumbup:

 

Har et lite problem som jeg ikke finner helt ut av. Når jeg tilkobler startskjermen opp mot nettet, velger den wap'en i stede for WLAN. Har WLAN på prioritet 1 og har dekning her jeg sitter. Men likevell velger den wap. Noen som har noe tips?

 

Ellers en herlig liten sak :D

 

har du email som widget?

 

i såfall vil mailen bruke det nettet som er satt for dne på mailinstillingene..

Lenke til kommentar
jeg har blandet batteriet med et par andre fra tidligere tlf. Kan noen si hva det står bak på batteriet til n97. F.eks på den lille gull klistrelappen

 

jeg har blandet batteriet med et par andre fra tidligere tlf. Kan noen si hva det står bak på batteriet til n97. F.eks på den lille gull klistrelappen

 

Batteriet er et BP-4L batteri

jeg vet det, men jeg vil gjerne bruke det nye batteriet. De er helt like bortsett fra det som står på den blanke lappen. Skulle jerne vite det. Takk

 

Det er vel uansett et individuelt nr som du ikke har bruk for..

 

 

Da va endelig telefonen kommet:) Har trykket en god del på den nå og første inntrykket er veldig bra :thumbup:

 

Har et lite problem som jeg ikke finner helt ut av. Når jeg tilkobler startskjermen opp mot nettet, velger den wap'en i stede for WLAN. Har WLAN på prioritet 1 og har dekning her jeg sitter. Men likevell velger den wap. Noen som har noe tips?

 

Ellers en herlig liten sak :D

 

har du email som widget?

 

i såfall vil mailen bruke det nettet som er satt for dne på mailinstillingene..

 

Nei har ikke mail som widget, den fjernet jeg i går. Prøvde å trykke litt her i sted og ser ut som problemet kan være løst. Mye å sette seg inn i :p

Lenke til kommentar

Hei alle sammen.

 

Gidder noen av dere poste litt standbye/idle tid på telefonen med singlemode gsm og ikke med blåtann på ?

 

Jeg får ikke battery til og vare med enn ca 3 dager idle uten blåtannpå og div spare strømtiltak på.

 

Min gamle E90 idle greit 5-6 dager med blåtannpå.

 

Yuppe

Lenke til kommentar

Hvordan i all verden får jeg egentlig satt opp MMS på denne saken da....

 

Under multimedieinnstillinger her

 

Meldinger -> instillinger -> Multimediemelding: så står det "Må Angis" under Tilgangspunt i bruk.

 

Jeg fikk en sånn konfigurasjonsmelding fra min operatør som inneholdt tilgangspunkt for MMS og Internett. Lagret denne slik om beskrevet i meldingen...

 

Gikk så inn i innstillinger -> Tilkobling -> Nettverksmål > og la til tilgangspunkter.

 

Jeg regner med at det er de jeg fikk i konfigurasjonsmelding da...

 

Får heller ikke aktivert mitt ynglingsprogram 1881 mobilsøk :(

 

hjelp

 

EDIT: det viste se at dette skylts en feil i denne konfigurasjonsmeldingen. Gikk til netcom sine sider og hentet der direkte og da fungerte alt som det skulle :p

Endret av R@ge
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...