Gå til innhold

Nokia N97 - Diskuter den her!


Anbefalte innlegg

Jeg sliter med å sette opp telefonen min så den bruker hjemmenettverket og ikke tjenesteleverandøren (Netcom). Noen som kan veilede meg litt? På forhånd tusen takk. Veldig mange bra tilbakemeldinger på dette forumet.

:)

 

gå på = innstilling-tilkobling-nettverksmål-internett- og så setter du prioritering.

 

edit- ser nå at når jeg har vært på noen andre trådløsenettverk og brukt telenor nå når eg har vært borte, så kobler den seg ikke på hjemmenettverk slik den har gjort automatisk før når jeg har vært borte..

jeg vet ikke hva dere andre har gjort, men jeg har satt opp tlf til å spørre om hva den skal bruke når jeg går inn på nettet hver gang. Da har jeg muligheten til å bestemme om den skal gå på det trådløse nettverket hjemme eller om den skal bruke noe annet.

 

Hadde satt utrolig stor pris på om du ville fortelle hvor du finner den innstillingen?

Har lett i minst en 1/2 time nå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

-->Instillinger-->Tilkobling-->Nettverksmål-->Internett

Her ligger dine tilgangspunkter. Under -->Valg-->Rediger finner du instillingen "Bruk tilgangspunkt" --> "Automatisk" eller "Etter bekreftelse". Du kan sette ønsket oppførsel på hvert enkelt tilgangspunkt.

...og under -->Valg-->Organiser kan du sette prioritet.

:thumbup:

Endret av JaNeiJo
Lenke til kommentar
-->Instillinger-->Tilkobling-->Nettverksmål-->Internett

Her ligger dine tilgangspunkter. Under -->Valg-->Rediger finner du instillingen "Bruk tilgangspunkt" --> "Automatisk" eller "Etter bekreftelse". Du kan sette ønsket oppførsel på hvert enkelt tilgangspunkt.

...og under -->Valg-->Organiser kan du sette prioritet.

:thumbup:

:thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg kommer til og kjøpe denne på elkjøp når jeg kommer hjem fra ferie om ca en uke. .

Nytte ut min "gamle" E75 :p som da skal selges.

har planer om og kjøpe den sorte modellen og sette i ett 16 GB minnekort :D

 

Jobber selv på elkjøp så får den for kr 3500 :) men må da binde meg til telenor i 1 år =/ [men ingen mndspris da ;) spm/komentarer om dette via PM ikke i denne tråden]

 

Gleder meg stort.

Lenke til kommentar
Er det noen som har gjort seg opp en mening om sort eller hvit som er penest/"best".

Har mest lyst på hvit, men er litt skeptisk etter å ha lest her at den allerede begynner å bli misfarget.

Er det noen butikker i oslo - bærum som har den inne nå?

Ha en flott helg!

Jeg fikk hvit for noen dager siden. Den er litt mer femi enn jeg foretrekker, men den skiller seg vel mer ut fra iphone enn den sorte.

Lenke til kommentar
Heiann

 

jeg får ikke bytta profil på min gitt

hver gang jeg trykker på lydløs,møte,utendør etc så går den tilbake til generell profil

 

any ideas?????er litt kritisk da jeg skal på jobb imorgen og trenger lydløs sårt:)

Jeg har ingen problemer med det her. Har du prøvd å restarte telefonen?

 

Er det noen som har gjort seg opp en mening om sort eller hvit som er penest/"best".

Har mest lyst på hvit, men er litt skeptisk etter å ha lest her at den allerede begynner å bli misfarget.

Er det noen butikker i oslo - bærum som har den inne nå?

Ha en flott helg!

Jeg fikk hvit for noen dager siden. Den er litt mer femi enn jeg foretrekker, men den skiller seg vel mer ut fra iphone enn den sorte.

Det selges jo hvit iPhone også.

Lenke til kommentar

Min telefon har dårligere dekning enn andre telefoner? Det går også fortere over fra 3G til E.

 

Kjører rundt om krig og merker at når man kommer utenfor "tettbebygd" strøk detter dekningen fortere/lengre enn andre telefoner.

 

F.eks enkelte tuneller der andre telefoner har lav dekning har min ingen.

 

Litt som N80 som hadde fryktelig dårlig dekning.

 

Flere som merker noe til dette? Eller er det noe med min telefon?

Lenke til kommentar

Stemmer det at N97 ikke støtter WIFI uPnP/DLNA??!!

Finner ikke funksjonen hverken på tlf eller Nokia N97 specs.

Har jeg gått med skylapper da jeg bestemte meg for denne telefonen?? Mener bestemt å ha lest at N97 hadde støtte for dette.

Min N95 8Gn hadde jo dette (Media Home). Har jo hele mediebiblioteket liggende klart på media-server'n, men må altså kopiere filene til telefonen for å høre/se de??

 

Edit:

Visste jeg hadde lest at den støttet dette, bla her:

MobilePhonePlanet

Articlesbase.com

prlog.org

 

 

Har nå fått bekreftet at N97 ikke støtter teknologien.

Den er heller ikke på dlna.org sin liste over støttede enheter

Hmmm...skuffende på en ellers topp telefon.

Håper de fixer det i en av oppdateringene...

Endret av JaNeiJo
Lenke til kommentar
-->Instillinger-->Tilkobling-->Nettverksmål-->Internett

Her ligger dine tilgangspunkter. Under -->Valg-->Rediger finner du instillingen "Bruk tilgangspunkt" --> "Automatisk" eller "Etter bekreftelse". Du kan sette ønsket oppførsel på hvert enkelt tilgangspunkt.

...og under -->Valg-->Organiser kan du sette prioritet.

:thumbup:

:thumbup:

 

Instilling på mailen overstyrer denne. Det er litt irriterende..

 

Mailen min klarte å resete innstillingene sine, og da koblet den seg til telenor i steden for wlan..

Lenke til kommentar
Heiann

 

jeg får ikke bytta profil på min gitt

hver gang jeg trykker på lydløs,møte,utendør etc så går den tilbake til generell profil

 

any ideas?????er litt kritisk da jeg skal på jobb imorgen og trenger lydløs sårt:)

Jeg har ingen problemer med det her. Har du prøvd å restarte telefonen?

 

Ja og får hver restart så funker det noen få timer for så og gå bananas når jeg skal stille på lydløs på kvelden:( rart gitt

 

Er det noen som har gjort seg opp en mening om sort eller hvit som er penest/"best".

Har mest lyst på hvit, men er litt skeptisk etter å ha lest her at den allerede begynner å bli misfarget.

Er det noen butikker i oslo - bærum som har den inne nå?

Ha en flott helg!

Jeg fikk hvit for noen dager siden. Den er litt mer femi enn jeg foretrekker, men den skiller seg vel mer ut fra iphone enn den sorte.

Det selges jo hvit iPhone også.

Lenke til kommentar
Tilgangspunkter for e-post har egne innstillinger under "E-post Innstillinger" -->Tilkoblingsinnstillinger-->Innkommende e-post/Utgående e-post-->Tilgangspunkt i bruk...

:thumbs:

 

Vet, men har to ganger nå skifet av seg selv fra standartilkobling til telenor internett uten jeg har vært inne på instillinger.

Lenke til kommentar

Jeg fikk min n97 på torsdag og er så langt veldig fornøyd. Etter at jeg byttet fra min gamle n95 kommer imidlertid meldingene veldig forsinket. Ofte i bulker der jeg får 3-4 meldinger om gangene. Ser nesten ut som om meldingene ligger klar på sentralen og blir lastet ned til telefonen når den endelig får kontakt. Jeg har Telenor Bedrift og har imidertid signal hele tiden. Et annet problem er at wigetene til facebook og accu weather kun raporterer "laster innhold" og ikke viser egentlig innhold.

 

Noen som har lignede erfaringer eller har tips om hva som kan gjøres?

Lenke til kommentar

Sitter her å venter på at min n97 skal komme med posten. Lurer på hva de holder med.. Når jeg sporer pakken står det kun "Innlevert postterminal", og det har det stått i 5 dager.. :hmm: Skal vel komme opp "Videresendt" når den er på vei..?

 

Hmm jaja.. Ventetiden går tregt, har lyst til å få sett på den og tatt den i bruk! Bra tråd forresten, mange gode råd her :new_woot:

Lenke til kommentar
Sitter her å venter på at min n97 skal komme med posten. Lurer på hva de holder med.. Når jeg sporer pakken står det kun "Innlevert postterminal", og det har det stått i 5 dager.. :hmm: Skal vel komme opp "Videresendt" når den er på vei..?

 

Hmm jaja.. Ventetiden går tregt, har lyst til å få sett på den og tatt den i bruk! Bra tråd forresten, mange gode råd her :new_woot:

 

Det står alltid "Innlevert postterminal" når pakken er sendt fra levrandør (f.eks. komplett.no), mens posten ikke har gjort noe med den. En kan dessverre ikke forvente at posten gjør mye i helgen. Jeg tipper status blir endret iløpet morgendagen. Den som venter på noe godt venter ikke forgjeves ;)

Lenke til kommentar
Sitter her å venter på at min n97 skal komme med posten. Lurer på hva de holder med.. Når jeg sporer pakken står det kun "Innlevert postterminal", og det har det stått i 5 dager.. :hmm: Skal vel komme opp "Videresendt" når den er på vei..?

 

Hmm jaja.. Ventetiden går tregt, har lyst til å få sett på den og tatt den i bruk! Bra tråd forresten, mange gode råd her :new_woot:

 

Det står alltid "Innlevert postterminal" når pakken er sendt fra levrandør (f.eks. komplett.no), mens posten ikke har gjort noe med den. En kan dessverre ikke forvente at posten gjør mye i helgen. Jeg tipper status blir endret iløpet morgendagen. Den som venter på noe godt venter ikke forgjeves ;)

 

 

 

Ja håper det blir oppdatert i morgen :) Har fri fra jobb ett par dager nå, så det hadde vært digg å fått den no, så har man litt tid å trykke på herligheten :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...