Gå til innhold

Nokia N97 - Diskuter den her!


Anbefalte innlegg

Og den kan installeres rett over beta-versjonen, uten å avinstallere?

 

Edit: Det så fint ut en stund der. Jeg fikk spørsmål om jeg ville installere den nye versjonen over den gamle. Jeg aksepterte og telefonen fortsatte da med å installere Licence Manager (eller noe sånt), så fikk jeg feilmelding. Jeg avinstallerte så Nokia Maps, men nå sier Maps Updater plutselig at telefonen ikke er tilkoblet. Jeg kan ikke si at jeg er overrasket. Det er jo ingenting annet som fungerer med denne jævla telefonen.

Endret av Bradbury
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, men skal sies at hele Nokia Maps Updater krasjet etter at oppdateringen var ferdig :confused:

 

Mulig det bare er noe jeg innbiller meg men vanlig finger-scrolling ser ut til å være en smule kjappere mens Flick-scrollingen fortsatt lagger i kjent nokia stil. Ellers ser jeg ingen umiddelbare nyheter.

 

Edit: Foresten noen som vet hvordan man skrur på 3D-bygninger? Den gamle N95'n hadde dette som standard men her ser jeg ingenting.

Endret av Symbian_Pro
Lenke til kommentar

Holder det ikke å zoome nært nok, så ser du bygninger i 3D?

 

Hele installeringen gikk til helvete for meg. Jeg har restartet både telefon og PC, men Maps Updater vil ikke finne telefonen min. Jeg lurer på om en versjon av Maps må være installert på telefonen for at programmet skal finne den…

 

Edit: Maps 2.0 ligger visst igjen selv om man fjerner 3.0. Ved å gå inn på Maps 2.0 og laste ned litt kart over nettet, så fant programmet telefonen min igjen.

Endret av Bradbury
Lenke til kommentar

Hmmm..

 

Sitter her og venter på at min N97 skal komme med posten. Har lest en del på denne tråden og begynner å bli litt usikker på om jeg fortsatt vil kjøpe den.. Får inntrykk av at det er mye problemer og feil med denne. Er det mange som sliter med den? Synes bare at når man bruke over 5000kr på en telefon så bør den være god og fungere

Lenke til kommentar
Får inntrykk av at det er mye problemer og feil med denne.

 

Det er sjelden man går til et forum for å fortelle hvor fint alt går. Derfor kan forum tråder ofte føles som en lang liste med problemer.

 

Min har oppført seg fint hele tiden. Alarmen funker fint, Oppdateringen jeg gjorde har så langt gått fint. Lagt inn Maps 3.0 og updateren slet litt, men jeg tar nå og laster inn alle kart på nytt og antar det fikser det.

 

Mobilen er brillefin!

 

AKIRA

Lenke til kommentar
Hmmm..

 

Sitter her og venter på at min N97 skal komme med posten. Har lest en del på denne tråden og begynner å bli litt usikker på om jeg fortsatt vil kjøpe den.. Får inntrykk av at det er mye problemer og feil med denne. Er det mange som sliter med den? Synes bare at når man bruke over 5000kr på en telefon så bør den være god og fungere

 

Næsj. Har aldri vært store problemer spørru meg. Og Nokia er jo veldig flinke til å

komme med oppgraderinger i firmware og følge opp om man skulle oppleve noe tull.

 

Er er jævla tryggt kjøp og alle småfeila er allerede rettet! :)

Lenke til kommentar
Hmmm..

 

Sitter her og venter på at min N97 skal komme med posten. Har lest en del på denne tråden og begynner å bli litt usikker på om jeg fortsatt vil kjøpe den.. Får inntrykk av at det er mye problemer og feil med denne. Er det mange som sliter med den? Synes bare at når man bruke over 5000kr på en telefon så bør den være god og fungere

 

Næsj. Har aldri vært store problemer spørru meg. Og Nokia er jo veldig flinke til å

komme med oppgraderinger i firmware og følge opp om man skulle oppleve noe tull.

 

Er er jævla tryggt kjøp og alle småfeila er allerede rettet! :)

Som andre har sagt så er vel forum et sted man klager enn del. og spør etter råd og løsninger på ting.

Jeg har hatt min siden 20.06 og jeg har ikke hatt noen spes problemer utennom at alarmen ikke fungerer helt optimalt. Og jeg har heller ikke hatt noe problem med tilkobling på trådløst nett.

Så jeg må si at jeg er stor fornøyd og ville ikke ha byttet den mot noe annet.

Lenke til kommentar

Når det gjelder alarmproblemet, så kan jeg nevne at før firmwareoppdateringen, så opplevde jeg at den var ett, fire og sju minutter forsinket. Det vekslet for det meste mellom ett og fire minutter. Nå, etter å ha oppdatert telefonen, så har alle alarmene gått av to minutter forsinket. Hvis den holder seg dønn stabil, så er det i det minste mulig å bruke den. Man må bare huske å sette alarmen to min før man egentlig vil den skal gå av.

Lenke til kommentar

takk for tilbakemeldinga :D Forelsket meg i denne telefonen første gangen jeg så den, så hadde ikke lyst å velge den bort. Men blir vel litt sånn med diskusjon på forumet at man plukker på ting.

 

Er værtfall blitt beroliget. Håper posten er rett rundt hjørnet :D

Lenke til kommentar

BadAnda: Ingen problemer å rapportere fra meg heller. Min N97 har fungert brillefint, bortsett fra en bug jeg hadde i starten med meldingssenteret (problemet forsvant heldigvis).

Telefonen har faktisk vært så stabil at jeg vurderte sterkt å ikke oppgradere til siste firmware. (Klarte selvfølgelig ikke å la være...)

 

 

Startet å bruke Ovi Suite 2.0 idag og har testet noen få funksjoner:

-Jeg oppgraderte firmware smertefritt via Ovi Suite 2.0 og fikk meg en stor overraskelse etterpå...absolutt alle telefoninnstillinger var tatt vare på (kontakter, meldinger, epost, wlan-, nettverks- og operatørinnstillinger osv). Nais!

Er det flere som har flasha med OS 2.0 med samme erfaring eller?

Krysser fingra for "Flash & go" :thumbs:

 

-Brukte også OS 2.0 til å installere/oppgradere til Maps 3.0 uten problemer. Den loadet også alle kartene finfint.

 

-Synkronisering fungere fint mot Ovi og Outlook. Kalendersync fungerer dog bare innenfor tidsrom 1 mnd før/12 mnd etter. Ikke støtte for sync av Firefox-favoritter. Sync av de få bilder, video og musikk jeg har gikk også fint.

 

-Backup av tlf gikk smertefritt (samme funksjonalitet som PC-Suite)

 

-Problemer med auto-innlogging mot Ovi og må logge inn manuelt hver gang jeg starter suite'n

 

Liker at de nå samler alle programmer og funksjoner i en suite. Flott UI med potensiale. Dessverre ennå noen tregheter, bugs og "frysninger" innimellom, men alt i alt ok stabilitet til å være beta.

Tester flere funksjoner etterhvert...

Endret av JaNeiJo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...