Gå til innhold

Nokia N97 - Diskuter den her!


Anbefalte innlegg

Nå har jeg vært i besittelse av en N97 i 4 dager å har bare en ting å si: Dette holder ikke Nokia!

Skal dere klare å konkurere i dagens marked må dere klare å levere ferdige produkter. N97 er stappet med bugs, å det verste er som andre sier at de ikke en gang har fått alarmfunksjonen til å fungere. Dessuten er telefonen relativt treg, UIen er rett å slett alt for dårlig til at dette skal forestille en touch telefon.

Jo vist er dette en proff telefon stappet med teknologi, men det hjelper så lite når produktet er uferdig og ustabilt.

Jeg kommer ikke til å beholde min N97, når man kjøper en telefon i dette sjiktet til den prisen burde man kunne forlange ett produkt som fungerer out of box!

Jeg er særdeles skuffet da jeg trodde jeg hadde funnet den ultimate telefonen, desverre er den alt annet enn ultimat. Mulig mye forbedrer seg med oppdateringer fremover, men når disse når telefonen er det nok for sent, og N97 allerede gårdagens nytt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hmm. treig synes jeg den ikke er i heletatt men.

Den virket litt treg rett etter oppdateringen, men nå er det mye det samme som tidligere.

 

Jeg får HTC Touch Pro 2 i kveld, er det en telefon du kunne tenkt det vist det blir så galt at du bytter ut N97.

Jeg vurderte faktisk HTC Touch Pro da denne var relativt ny. Akkurat nå tenker jeg også en del på HTC Magic. Det må liksom bli et kompromiss uansett siden det er flere ting ved N97 som jeg faktisk liker.

Lenke til kommentar

Oppdateringen mistet forbindelsen 3 ganger, men gikk igjennom til slutt. Sikkert på grunn av den ustabile usb-tilkoblingen som forhåpentligvis skal være fikset nå.

 

Har merket at de fleste bugs fra listen er borte, andre er ikke! Ovi store f.eks. :thumbdown:

 

Ytelsen ser ut til å være nøyaktig den samme. Jaja, neste oppdatering kanskje.

 

Foresten går min alarm, det lille jeg har prøvd den, som en klokke (pun intended) så det er da veldig rart at bare noen har problemer med dette. Den går av nøyaktig når den skal hos meg.

Lenke til kommentar

Jeg har opplevd to ganger at telefonen ringer med Nokia-ringetonen og ikke den ringetonen jeg selv har valgt. Jeg har standard ringetone på alle kontaktene mine. Noen flere som har opplevd dette problemet?

 

Jeg har ikke oppdatert FW enda. Jeg skal gjøre det nå og er spendt på om det løser dette problemet også.

Lenke til kommentar

Noen som har erfaring med å bestille fra zagg.com?

Ser at ripefritt ikke får inn sin på lagere før 12. Juli og det er jo litt dårlig.

 

På zagg.com så står det at de sender den i løpet av 2-3 arbeidsdager..

 

Har bestilt fra ripefritt men vurderer å bestille hos zagg.com nå.

 

Erfaring? Er de kjapp og levere?

Lenke til kommentar
Jeg har opplevd to ganger at telefonen ringer med Nokia-ringetonen og ikke den ringetonen jeg selv har valgt. Jeg har standard ringetone på alle kontaktene mine. Noen flere som har opplevd dette problemet?

 

Jeg har ikke oppdatert FW enda. Jeg skal gjøre det nå og er spendt på om det løser dette problemet også.

 

Alle ringetoner, temaer, bakgrunnsbilder osv burde lagres på internminnet. Kjent "bug" i allslags telefoner at ringetoner som ikke ligger på selveste minnet (jeg regner ikke de 32gb), kan falle fra. Hvorfor, I don't know.

Lenke til kommentar

hmmm sitter å trykker igjennom tlf etter oppdateringen. Og finner ut at på kontakter så har de forandret på oppsettet på bokstavene, så vis jeg skal søke på et navn på T må jeg trykke meg over på side 2..... hva var vitsen med det.... og når jeg ser på program vareoppdat. så liggger det fortsatt at program vare på telefon må oppdateres... det blir ikke borte..

jeg har slått av tlf for å se om det kan være til hjelp, men nei.. og ja jeg har dobbelt sjekket at den siste oppdateringen er på plass.

 

Er det noen som har oppdaget noen andre forandringer?

Endret av devilboy75
Lenke til kommentar
Noen som har erfaring med å bestille fra zagg.com?

Ser at ripefritt ikke får inn sin på lagere før 12. Juli og det er jo litt dårlig.

 

Erfaring? Er de kjapp og levere?

 

Jeg har kun bestilt invisibleShield produkter direkte fra Zagg.com. Har aldri hatt problemer og leveringstiden er ok (underkant av 2 uker).

 

Jeg har nå bestilt folie til min N97 fra Zagg.com.

 

Jeg har opplevd to ganger at telefonen ringer med Nokia-ringetonen og ikke den ringetonen jeg selv har valgt. Jeg har standard ringetone på alle kontaktene mine. Noen flere som har opplevd dette problemet?

 

Jeg har ikke oppdatert FW enda. Jeg skal gjøre det nå og er spendt på om det løser dette problemet også.

Det var vanlig telefonsamtale og ikke videosamtale? Det er egen ringetone for videosamtale og hvis du ikke har endret den så er Nokia tune default.

 

Alle ringetoner, temaer, bakgrunnsbilder osv burde lagres på internminnet. Kjent "bug" i allslags telefoner at ringetoner som ikke ligger på selveste minnet (jeg regner ikke de 32gb), kan falle fra. Hvorfor, I don't know.

 

Telefonen 'mister' kontakt med masselagringsminnet og vil gå tilbake til default theme og ringetone hvis du kobler telefonen til PC med USB kabel i masselagringsmodus (dvs når du får opp 32GB disken som en disk bokstav - ikke PC-Suite mode).

 

Jeg er for øvrig ganske fornøyd med min N97, den har vært forholdsvis stabil, har merket litt til noen av de småbugsene angitt i patch'en men det har ikke plaget meg veldig. Jeg kjøpte også N95 når den kom ut (april 2007 var det vel), og den var mer ustabil enn N97.

Endret av Spectre
Lenke til kommentar

Dette var ikke mobilen for meg. Har hatt den i en uke og den har alt av funksjoner. Men har en aktiv jobb, så jeg har lagt den ut på finn.no idag. Så kjøper jeg heller en mobil som jeg kan ha i lommen på jobb uten at jeg trenger bekymre meg for at den skulle bli ødelagt:)

Lenke til kommentar
Jeg har opplevd to ganger at telefonen ringer med Nokia-ringetonen og ikke den ringetonen jeg selv har valgt. Jeg har standard ringetone på alle kontaktene mine. Noen flere som har opplevd dette problemet?

 

Jeg har ikke oppdatert FW enda. Jeg skal gjøre det nå og er spendt på om det løser dette problemet også.

Det var vanlig telefonsamtale og ikke videosamtale? Det er egen ringetone for videosamtale og hvis du ikke har endret den så er Nokia tune default.

Nei, det var ikke videosamtale. Men jeg har den ringetonen jeg nå bruker på telefonens 32 GB minne (Ikke på C:). Men på min gamle N95 hadde jeg ringetonene på det løse minnekortet uten at det var noe probelem.

Lenke til kommentar

Til å begynne med, var telefonen satt til å lagre meldinger på C:, så da jeg overførte en god del bildemeldinger fra min gamle telefon, ble dette minnet ganske fullt. Jeg mener å huske at da jeg endret innstillingene slik at E: skulle benyttes, da mener jeg å huske at jeg fikk et spørsmål om jeg ville flytte eller kopiere over meldingene dit. Jeg flyttet meldingene og benyttet meg kun av E: til lagring av meldinger deretter.

 

Nå etter å ha oppdatert firmware, så la jeg merke til at alle meldingene mine var borte, uten at jeg egentlig tenkte noe over dette. Etter hvert sjekket jeg innstillingene og så at meldingene nå ble lagret på C: igjen. Da jeg så endret dette tilbake til E:, fikk jeg ikke noe spørsmål om å flytte de meldingene jeg hadde fått etter oppgraderingen.

 

Jeg har altså nå noen meldinger liggende C: som jeg ikke får flyttet over. Er det noen måte å gjøre dette på?

Lenke til kommentar

Har et VELDIG irriterende problem med standby-skjermen.

 

Jeg har satt opp tilgangspunktene slik at WLAN er 1. prioritert og pakkedata er 2. prioritert.

 

Jeg vil da anta at det betyr at den vil velge WLAN når jeg er innenfor rekkevidde og når jeg ikke er det vil den velge vanlig pakkedata av seg selv. Logisk nok ikkesant? Men nei da!

 

Når jeg er innenfor rekkevidde fungerer alt fint, men med en gang jeg drar hjemmefra får jeg feilmelding om at wlanet ikke er tilgjengelig. Fint at den sier ifra tenker jeg og trykker ok, men det tar ikke mer enn noen få sekunder før meldingen kommer igjen, og igjen, og igjen! Den fortsetter uten stans og det hjelper heller ikke å skru på tastelåsen og ignorere den for den piper hvert 5. sekund. Går jeg inn i menyen forsvinner den helt til jeg beveger meg tilbake til standby-skjermen igjen.

 

Gjør jeg noe feil? Det er så ufatterlig irriterende og helt ulogisk at den skal mase på at tilgangspunktet ikke finnes når jeg faktisk har informert den om hva den skal gjøre når det ikke er tilgjengelig. Noen andre som har merket dette? Jeg tror ikke det skjer hver gang med meg men det har skjedd i hvertfall 3-4 ganger både før og etter fw-oppgradering.

Endret av Symbian_Pro
Lenke til kommentar

Symbian_pro: Jeg opplever akkurat det samme som deg, og det er uhyre provoserende! I starten var det tilogmed ganger hvor homescreenen nektet å bruke wlan, og brukte 3G av seg selv.. Men det ble tydeigvis fikset nå.

 

Skal sies at med oppdateringen er homescreenen mye mer stabil, trykker jeg på koble til, så gjør den det med en gang, og trykker jeg frakoblet kobler den av med en gang. Det gjorde den ikke før, da måtte restart til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...