Gå til innhold

Nokia N97 - Diskuter den her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gå i forside redigeringsmodus, trykk din epost-widget ->instillinger -> velg postkasse

 

Cool! Takk!

 

Må si jeg savner noen gode widgeter. Vet ikke helt hva...men et utvalg. Det på Ovi store er ikke mye å skryte av.

 

Hadde også likt det om man kunne dele en widget spot i to. I bredden altså. Så man kunne fått inn flere. Ser for meg et marked for 1 widget som hoster 2 andre...eller flere.

 

AKIRA

Lenke til kommentar

Ble ikke helt fortrolig med Nokia Messenger. Virker ennå litt umodent. Hadde problemer med å bla frem/tilbake i Gmail-mappestrukturen min og finner ikke støtte for henting av epost eldre enn 30 dager.

Ellers virker den ok. Fint UI.

 

Prøver på nytt når den er ute av betastadiet...

Lenke til kommentar

Hei, noen som vet hvordan man frigjør minne? Når jeg går inn på filbehandler så får jeg beskjed om at c:telefonminne kun har 2,3 mb ledig minne, hvordan kan jeg frigjøre mer? har forsøkt å slette og flytte det som ligger av tilgjengelige filer under c:telefonminne, men det har igrunn ikke frigjort fryktelig mye...

 

s.

Lenke til kommentar
Jeg må si jeg foretrekker Nokia PC Suite framfor Ovi Suite, men nå ser det ut som om Nokia slår sammen samtlige av sine software løsninger for PC inn i ett enkelt produkt: Nokia Ovi Suite 2.0

 

http://betalabs.nokia.com/blog/2009/06/23/...n-in-the-future

 

Kan bli spennende dette. Må si meg enig i at det har vært utrolig rotete med så mange forskjellige programmer.

Noen som har installert og prøvd denne betaversjonen?

Tester den nå, ser ikke så værst ut så langt.

Lenke til kommentar

Noen som har linker til bra widgets?

Foreløpig lite imponert over utvalget i OVI-store.

 

Stort sett ganske fornøyd med telefonen, bortsett fra den ganske irriterende bugen med at skjerm lyset ikkje alltid kommer på ved første forsøk (må ta tastelås av og på ein gang før det funker igjen).

Lenke til kommentar
Hei, noen som vet hvordan man frigjør minne? Når jeg går inn på filbehandler så får jeg beskjed om at c:telefonminne kun har 2,3 mb ledig minne, hvordan kan jeg frigjøre mer? har forsøkt å slette og flytte det som ligger av tilgjengelige filer under c:telefonminne, men det har igrunn ikke frigjort fryktelig mye...

 

s.

 

Standard så lagres blant annet sms meldinger på c:\. Dette kan endres i meldingsoppsettet. jeg kopierte alle mine 800 + meldinger til N97 når jeg begynte å bruke den, og da sank tilgjenglig minne dramatisk.Flyttet standard minne til E:\ og da ble 30 MB + frigjort.

Så dersom du har mange meldinger så påvirker det tilgjenglig minne.

Ari

Lenke til kommentar
Klarer dere å få Nokia Messaging på forsiden som en widget?

 

AKIRA

 

Gå i forside redigeringsmodus, trykk din epost-widget ->instillinger -> velg postkasse

Hvorfor kobler den seg opp til nettet selv om den ikke står på???

 

Widgeten er bare visningen av det oppsettet som er gjort i Nokia Messaging. Der kan du styre oppdateringsfrekvensen. Selv om det velger frakoblet modus så er det innstillingene i Nokia Messages som bestemmer frekvensen for å sjekke meldingene

Ari

Lenke til kommentar
Jøss, dette var jeg ikke klar over. Ledig minne på C: har ligget under 10 MB. Etter å ha flyttet ca 170 mms over til E:, så er det nå rundt 25 MB ledig på C:. Rart ikke E: ligger som standard.

 

Ja det er helt sprøtt med tanke på at det er flere GB ledig på E: at meldinger lagres på c: som standard, og ikke minst at den som standard kun lagrer de 20 siste sendte sms'ene.

Lenke til kommentar
Jøss, dette var jeg ikke klar over. Ledig minne på C: har ligget under 10 MB. Etter å ha flyttet ca 170 mms over til E:, så er det nå rundt 25 MB ledig på C:. Rart ikke E: ligger som standard.

 

Ja det er helt sprøtt med tanke på at det er flere GB ledig på E: at meldinger lagres på c: som standard, og ikke minst at den som standard kun lagrer de 20 siste sendte sms'ene.

 

Hva er vitsen med å ha flere hundre sendte meldinger i utboksen da? :) Dessuten, så tar det jo to sekunder å sette den grensen til 999 e.l. :)

Lenke til kommentar
Hei, noen som vet hvordan man frigjør minne? Når jeg går inn på filbehandler så får jeg beskjed om at c:telefonminne kun har 2,3 mb ledig minne, hvordan kan jeg frigjøre mer? har forsøkt å slette og flytte det som ligger av tilgjengelige filer under c:telefonminne, men det har igrunn ikke frigjort fryktelig mye...

 

s.

 

Standard så lagres blant annet sms meldinger på c:\. Dette kan endres i meldingsoppsettet. jeg kopierte alle mine 800 + meldinger til N97 når jeg begynte å bruke den, og da sank tilgjenglig minne dramatisk.Flyttet standard minne til E:\ og da ble 30 MB + frigjort.

Så dersom du har mange meldinger så påvirker det tilgjenglig minne.

Ari

Jeg har bare 14 MB ledig på c: selv om meldinger lagres på e:. Står at det er 51 MB under "andre filer", men skjønner ikke hva det er. Alt jeg installerer av themes og spill legger jeg på e:. Når man har 32 GB å ta av så burde det vel gå an å gi c: litt mer plass.

Lenke til kommentar

Jeg slo av tastelåsen på telefonen for litt siden, og da var det en melding på skjermen som spurte om jeg ville se etter programvareoppdateringer. Jeg håpet det var et varsel om ny firmware, men det var visst noe lignende Windows Update. Jeg aksepterte spørsmålet, og søket viste at Nokia Messaging var tilgjengelig som en valgfri nedlastning.

 

Det jeg ikke vet, er om spørsmålet om denne oppdateringen kom av seg selv, eller om jeg har loket borti menyene mens telefonen har vært i lommen uten tastelås. Noen som vet?

 

 

Edit: Jeg fikk forresten ikke noe spørsmål om hvor jeg ville installere Nokia Messaging. Med tanke på hvor sparsomt det er med plass på C: så skulle jeg ønske jeg kunne lagt det på E:. Får man muligheten til dette dersom man installerer programmet manuelt?

Endret av Bradbury
Lenke til kommentar
Stort sett ganske fornøyd med telefonen, bortsett fra den ganske irriterende bugen med at skjerm lyset ikkje alltid kommer på ved første forsøk (må ta tastelås av og på ein gang før det funker igjen).

Den feilen har ikke jeg.

 

Men det er veldig irriterende å ikke få navnet på de som sender meg tekstmeldinger (bare nummeret) selv om jeg har de i telefonlista. Noen som har en løsning på dette?

Lenke til kommentar
Jeg slo av tastelåsen på telefonen for litt siden, og da var det en melding på skjermen som spurte om jeg ville se etter programvareoppdateringer. Jeg håpet det var et varsel om ny firmware, men det var visst noe lignende Windows Update. Jeg aksepterte spørsmålet, og søket viste at Nokia Messaging var tilgjengelig som en valgfri nedlastning.

Jeg fikk samme spørsmålet på omtrent samme tiden. Hadde håpet på ny FW. Siden jeg allerede hadde innstallert Nokia Messaging fikk jeg beskjeden om alt oppdatert til siste versjon.

Lenke til kommentar
Du kan sjekke om du har nummerene lagret dobbelt. Hvis et nummer er lagret på to kontakter, så vises ingen navn når du får melding eller en oppringning fra dette nummeret.

Jeg tror ikke det er problemet hos meg. Jeg får ikke opp navnet på noen av de jeg har fått tekstmelding fra, og så vidt jeg vet har jeg ikke noen nummer lagret på to kontakter. Det mått være fasttelefonen. Men det gjelder ikke den peronen jeg får flest tekstmeldinger fra.

:dontgetit:

Lenke til kommentar

Sjekk at du ikke har numrene lagret på sim-kortet også. Normalt sett kan du sjekke dobbeltoppføringer ved å søke på et nummer via søkeprogrammet. Da vil alle kontaktene med dette nummeret dukke opp i søkeresultatet. Nå har i hvert fall jeg det problemet, at kun ett av numrene som er lagret på en kontakt vil være søkbart. Resten av numrene på denne kontakten gir ingen treff. Det er uansett hvert et forsøk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...