Gå til innhold

Nokia N97 - Diskuter den her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har nå mottatt tlf også :D

 

 

Vedr. screen-protectoren så passet ikke denne! Den ville ikke "legge seg" rundt "Nokia"-badgen og nedre kant av telefonen. Det er her snakk om veldig små avvik, men det var nok til at det resulterte i luftbobler rundt disse kantene. Hull rundt kamera, høytaler, menyknapp osv var bra.

 

*aanseth; Kan du gi tilbakemelding når du har fått din? (Kan jo rett og slett være en produksjonsfeil på min)

 

 

Har sendt mail til protectionfilms24.

Endret av JaNeiJo
Lenke til kommentar

Jeg må si jeg foretrekker Nokia PC Suite framfor Ovi Suite, men nå ser det ut som om Nokia slår sammen samtlige av sine software løsninger for PC inn i ett enkelt produkt: Nokia Ovi Suite 2.0

 

http://betalabs.nokia.com/blog/2009/06/23/...n-in-the-future

 

Kan bli spennende dette. Må si meg enig i at det har vært utrolig rotete med så mange forskjellige programmer.

Lenke til kommentar

Er det flere som sliter med alarmen? Jeg så det ble linket til en side hvor man ble oppfordret til å rapportere bugs, og der var det en som nevnte at alarmen hans alltid går av 2,5 minutter etter at den egentlig skal. På jobben tidligere i dag slettet jeg en alarm som ikke hadde gått av. Da hadde det gått ett minutt over tiden og det fikk meg til å tro at kanskje jeg har det problemet jeg også.

 

Jeg lagde en alarm ca 20 minutter frem i tid. Da den gikk av, var det fire minutter på overtid. Jeg forsøkte så med en kun to minutter frem i tid, men den gikk av da den skulle. Så prøvde jeg igjen med en alarm som skulle gå av om ca 20 minutter. Også denne ble fire minutter forsinket. Dette anser jeg som en alvorlig bug.

Lenke til kommentar
Har nå mottatt tlf også :D

 

 

Vedr. screen-protectoren så passet ikke denne! Den ville ikke "legge seg" rundt "Nokia"-badgen og nedre kant av telefonen. Det er her snakk om veldig små avvik, men det var nok til at det resulterte i luftbobler rundt disse kantene. Hull rundt kamera, høytaler, menyknapp osv var bra.

 

*aanseth; Kan du gi tilbakemelding når du har fått din? (Kan jo rett og slett være en produksjonsfeil på min)

 

 

Har sendt mail til protectionfilms24.

Ok

 

Hva er det du har til høyre for Maps knappen?

Stoppeklokke. Jeg skulle ha linket til den, men jeg husker ikke hvor jeg fant den. Jeg fant i hvert fall to stk. Den ene var veldig enkel i utseende mens den andre var ganske iPhone-aktig. Det er sistnevnte du ser der.

Prøv å finn ut hvor da, savner stoppeklokke noen ganger. :)

Lenke til kommentar

http://dailymobile.se/forum/index.php/topic,4659.0.html

 

Forumet krever registrering. Jeg kan jo laste opp filen her, men jeg vet ikke om det er kosher...

 

Er det forresten noen som har prøvd ladeadapteret? Jeg bruker det for første gang nå, og jeg synes temperaturen på selve adapteret er alarmerende. Det er såpass at hvis jeg setter det mot overleppa mi, så er det ganske ubehagelig. Håper det ikke er noe galt med det.

Lenke til kommentar

Jeg testet det ut nå. Ganske kult, men du får ikke zoomet veldig mye. Det tar også en del tid før bildet går fra en komprimert tåke til et klart bilde, men det er jo også tilfellet dersom du zoomer med standardbrowseren.

 

Som i så mange andre poster, så slenger jeg med et lite tilleggsspørsmål: Har noen funnet ut hvordan man lager aksenter med det fysiske tastaturet? Da tenker jeg på bokstaver som: éèöûñ etc. <- Never mind! Jeg testet en siste ting. Hold inne "Sym" mens du trykker på ønsket tegn. Da blir'e ornings!

Lenke til kommentar

Hva er c: og e: på telefonen. står det spesifisert?

 

 

 

 

Er det noe vits å ha minnekort hvis man ikke kommer til å "fylle opp" hele minne uansett. Eller er det greit å lagre alle sms, bilder og videoer på et minnekort. Kan telefonen bli treg hvis man fyller opp telefonminne, og ikke et minnekort?

Hvis du ikke fyller opp internminne på 32gb så er det ingen vits nei. telefonen blir treigere hvis du fyller opp telefonminne (altså C: disken), men ikke internminne (E: disken)

 

Selv har jeg kjøpt minnekort på 16gb for å fylle det opp med filmer :)

 

Er det noen som vet om en butikk i Oslo der man får kjøpt n97 over disk _idag_?

 

Skal ut å reise og trenger ny mobil før jeg drar...

Muligens telebutikken på oslo city eller nokiabutikken på byporten.

Lenke til kommentar
Hva er c: og e: på telefonen. står det spesifisert?

 

 

 

 

Er det noe vits å ha minnekort hvis man ikke kommer til å "fylle opp" hele minne uansett. Eller er det greit å lagre alle sms, bilder og videoer på et minnekort. Kan telefonen bli treg hvis man fyller opp telefonminne, og ikke et minnekort?

Hvis du ikke fyller opp internminne på 32gb så er det ingen vits nei. telefonen blir treigere hvis du fyller opp telefonminne (altså C: disken), men ikke internminne (E: disken)

 

Selv har jeg kjøpt minnekort på 16gb for å fylle det opp med filmer :)

 

Er det noen som vet om en butikk i Oslo der man får kjøpt n97 over disk _idag_?

 

Skal ut å reise og trenger ny mobil før jeg drar...

Muligens telebutikken på oslo city eller nokiabutikken på byporten.

c: er telefonminnet og e: er ekstra internminne, som et minnekort bare innebygd.

Lenke til kommentar

Hos meg har facebook widgeten av og til problemer. den åpener seg og legger og så lukker den seg tvert. Er i orden igjen når jeg restarter telefonen. Ikke registert problem med alarmen, men har stort sett brukt den på morgenen og ser ikke på klokken før 2-3 slumring og da er den nå hvertfall på tiden..

Lenke til kommentar
Kan noen av dere fortelle hvilket utstyr dere fikk med når dere kjøpte telefonen.

Leste på flere steder på internett hva som kom med i esken, feks:kabel til TV,Fjernkontroll

Den kjøpte jeg fra mpx.

 

http://www.youtube.com/watch?v=JNMdic8Te3Y...feature=related

 

 

fikk vel med: lader, omformer fra gamle nokia ladere, en"penn" til å bruke på skjermen, øreplugger, fjernkontroll ( 3,5 jack med ledning sak) pussefille, usb kabel, cd med programvare.

 

tror ikke jeg fikk med kabel til tv.. i såfall har jeg rotet den bort..

 

edit: her er det som skal være med

 

Nokia N97

Nokia batteri (BP-4L)

Nokia reiselader (AC-10)

Nokia tilkoblingskabel CA-101

Nokia headset med kabel (AD-54, HS-45)

Nokia ladeadapter (CA-146)

Rengjøringsklut

Endret av PG*
Lenke til kommentar

Frister nesten aa handle inn en N97 naa etter at den gamle tok kvelden. Vurderte f0rst Htc s740 pga utseende og tastaturet, men naa tenker jeg at denne her har jo ALT (samt god musikkspiller og 3,5" inngang).

5500 kr er mye for en telefon tho :p

 

Noen som vet hvor de har den inne naa btw?

Endret av M@R7!N
Lenke til kommentar

:yes:

Må bare skryte litt av protectionfilms24's kundeservice. Etter at jeg hadde sendt dem mail m/bilde av problemet, fikk jeg svar etter 10 minutter:

 

Hello,

Thank you very much for your information. In this case we will naturally resupply you with a suitable film.

 

We ask you to please excuse the additional effort.

 

En time etter dette kom en bekreftelse på at ny screen-protector var sendt i posten.

 

Et eksempel til etterfølgelse av mange nettbutikker der ute!

 

 

Så er det bare å håpe at den nye passer...

Lenke til kommentar

Apropos N97 bug's. Jeg opplevde igår at hver gang jeg skulle gå inn i meldingssenteret så "hang" skjermbilde igjen i eksisterende meny/modus. Dvs at man kunne ikke se at mldsenteret var startet, men når jeg strøk fingeren flere ganger over skjermen så avdekket meldingssenteret seg etterhvert (måtte "viske" vekk eksisterende skjermbilde).

Prøvde flere restarter, men det hjalp ikke. Etter nattlading ser alt ut til å være greit idag. Hmmm... :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...