Gå til innhold

Nokia N97 - Diskuter den her!


Anbefalte innlegg

Nå skulle jeg tipse deg om en måte å sjekke helt sikkert at du ikke har kontakter liggende dobbelt, men da avdukket jeg heller enda en svakhet med denne telefonen. Hvis du går på Meny -> Progr. -> Søk -> Venner og kjente, så kan du der søke på et telefonnummer hvor navnet ikke dukker opp. Dersom dette nummeret er registrert på to eller flere kontakter, så skal begge eller alle disse vises i søkeresultatet.

 

Problemet er bare at – i motsetning til N95 – så kan du visstnok kun søke på ett av numrene på en kontakt. Jeg testet nettopp dette søket ved å fylle inn mobilnummeret til broren min. Da fikk jeg ingen treff. Jeg søkte så på navnet hans. Da dukket han opp, men med jobbnummeret stående under navnet. Dette nummeret kan jeg søke på, men altså ikke mobilnummeret.

Er det jobbnummeret hans som står som "standard" da kanskje, men burde absolutt få treff på de andre også? Som sagt, får håpe på en oppdatering snart. Men det går sikkert en stund så de får avdekket mest mulig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En annen ting. Er det flere her som har trådløse headset? I så fall, kan du teste en ting for meg?

 

Mens headsetet er tilkoblet, prøv å spill inn en video i høy kvalitet (4:3 eller widescreen). Spill så av denne på telefonen. Hos meg lar det seg ikke gjøre. Jeg får bare sett et par tideler av videoen før bildet fryses. Jeg har et headset av typen BH-703.

Lenke til kommentar
En annen ting. Er det flere her som har trådløse headset? I så fall, kan du teste en ting for meg?

 

Mens headsetet er tilkoblet, prøv å spill inn en video i høy kvalitet (4:3 eller widescreen). Spill så av denne på telefonen. Hos meg lar det seg ikke gjøre. Jeg får bare sett et par tideler av videoen før bildet fryses. Jeg har et headset av typen BH-703.

Funker fint her. Prøvd med både Samsung SBH500 og Jabra BT620s (begge er a2dp).

Lenke til kommentar
og en ting til, menyknappen min "blinker", men jeg har verken "ny melding", "ny epost" eller "ubesvart anrop". Noen andre som har det samme problemet?

Om du går til innstillinger>telefon>varslingslys> v.mod pust lys og setter denne til av, vil ikke meny knappen blinke. pustene lys er forøvrig ett sakte blink, og ubesvart anrop er to raske blink.

Lenke til kommentar
og en ting til, menyknappen min "blinker", men jeg har verken "ny melding", "ny epost" eller "ubesvart anrop". Noen andre som har det samme problemet?

Om du går til innstillinger>telefon>varslingslys> v.mod pust lys og setter denne til av, vil ikke meny knappen blinke. pustene lys er forøvrig ett sakte blink, og ubesvart anrop er to raske blink.

Jammen jeg vil jo at funksjonen skal være der, men den skal jo ikke blinke når jeg ikke har noe uoppgjort med den. :)

Lenke til kommentar
og en ting til, menyknappen min "blinker", men jeg har verken "ny melding", "ny epost" eller "ubesvart anrop". Noen andre som har det samme problemet?

Om du går til innstillinger>telefon>varslingslys> v.mod pust lys og setter denne til av, vil ikke meny knappen blinke. pustene lys er forøvrig ett sakte blink, og ubesvart anrop er to raske blink.

Jammen jeg vil jo at funksjonen skal være der, men den skal jo ikke blinke når jeg ikke har noe uoppgjort med den. :)

Funksjonen er jo der, selv om du slår av pustene lys. Den vil fortsatt blinke to raske ganger ved ubesvart anrop. Slår du av pustene lys, vil den kun blinke ved ubesvarte el e post el melding motatt. Har du på pustene lys blinker den en sakte gang hele tiden, og to ganger raskt ved ubesvart.

Lenke til kommentar
og en ting til, menyknappen min "blinker", men jeg har verken "ny melding", "ny epost" eller "ubesvart anrop". Noen andre som har det samme problemet?

Om du går til innstillinger>telefon>varslingslys> v.mod pust lys og setter denne til av, vil ikke meny knappen blinke. pustene lys er forøvrig ett sakte blink, og ubesvart anrop er to raske blink.

Jammen jeg vil jo at funksjonen skal være der, men den skal jo ikke blinke når jeg ikke har noe uoppgjort med den. :)

Funksjonen er jo der, selv om du slår av pustene lys. Den vil fortsatt blinke to raske ganger ved ubesvart anrop. Slår du av pustene lys, vil den kun blinke ved ubesvarte el e post el melding motatt. Har du på pustene lys blinker den en sakte gang hele tiden, og to ganger raskt ved ubesvart.

Åååååå, nå begynner det å demre litt her. :blush: Men hva er poenget med det pustende lyset da??

Lenke til kommentar

Er det noe vits å ha minnekort hvis man ikke kommer til å "fylle opp" hele minne uansett. Eller er det greit å lagre alle sms, bilder og videoer på et minnekort. Kan telefonen bli treg hvis man fyller opp telefonminne, og ikke et minnekort?

Lenke til kommentar
Er det noe vits å ha minnekort hvis man ikke kommer til å "fylle opp" hele minne uansett. Eller er det greit å lagre alle sms, bilder og videoer på et minnekort. Kan telefonen bli treg hvis man fyller opp telefonminne, og ikke et minnekort?

Hvis du ikke fyller opp internminne på 32gb så er det ingen vits nei. telefonen blir treigere hvis du fyller opp telefonminne (altså C: disken), men ikke internminne (E: disken)

 

Selv har jeg kjøpt minnekort på 16gb for å fylle det opp med filmer :)

 

Er det noen som vet om en butikk i Oslo der man får kjøpt n97 over disk _idag_?

 

Skal ut å reise og trenger ny mobil før jeg drar...

Muligens telebutikken på oslo city eller nokiabutikken på byporten.

Endret av Symbian_Pro
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...