Gå til innhold

Nokia N97 - Diskuter den her!


Anbefalte innlegg

Har lest flere tester på nettet og sett endel bilder og videoer, men har et spm til de som har fått seg mobilen sin. Er det ikke fullskjerms touch tastatur slik som på Nokia 5800?

 

Hva skal man med et fullskjerms touch tastatur når du har et "ekte tastatur". Det er vel ikke tvil om at knapper er den beste måten å skrive tekst på?

 

Det alfanumerisk tastatur er jo greit å ha når man av en eller annen grunn bare kan/vil skrive med en hånd. Men når du først skal bruke 2 hender, hvorfor ikke bruke tastaturet som er der?

 

Det kan jo være situasjoner som gjør at du ikke vil åpne tastaturet, og du har jo en 3.5 tommers skjerm, da syns jeg det er dumt det ikke er touch qwerty. Du utnytter jo ikke mulighetene i mobilen. Håper dette blir ordnet i et FW oppdatering.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg fikk mobilen min i går kveld. Svart N97 fra mpx.no. Jeg liker den godt. Men brukergrensesnitter er jo ikke så elegant og inntuitivt som på iPhone. Men N97 har andre kvaliteter. Jeg er fornøyd og vil ikke bytte. Håper riktignok på noen programvareoppdateringer i nærmeste fremtid. De som lager programvare og applikasjoner til denne telefonen har litt å gjøre fremover. Scrolling av sider med mye tekst fungerer ikke så bra. Det tar litt tid å venne seg til den trykkfølsomme skjermen. Jeg får ikke Facebook applikasjonen til å bruke wifi?

Lenke til kommentar

Det er et par enkle ting jeg irriterer meg over, og som får meg til å undre hvorfor det er slik.

 

Hvorfor er det absolutt ingenting på skjermen når tastelåsen er på? Det hadde vært fint om det var en klokke der, og kanskje symboler som vises når du har ubesvarte anrop, nye meldinger, o.l.

 

Hvorfor har de gjort alarmfunksjonen dårligere enn på N95 (og sannsynligvis de fleste andre telefoner med Series 60). Det jeg tenker på da, er muligheten for å velge alarmdag. Det betyr kanskje ikke mye for folk flest, men for min del er det fint å kunne velge hvilken dag en alarm skal gå av.

Lenke til kommentar
Har lest flere tester på nettet og sett endel bilder og videoer, men har et spm til de som har fått seg mobilen sin. Er det ikke fullskjerms touch tastatur slik som på Nokia 5800?

 

Hva skal man med et fullskjerms touch tastatur når du har et "ekte tastatur". Det er vel ikke tvil om at knapper er den beste måten å skrive tekst på?

 

Det alfanumerisk tastatur er jo greit å ha når man av en eller annen grunn bare kan/vil skrive med en hånd. Men når du først skal bruke 2 hender, hvorfor ikke bruke tastaturet som er der?

 

Det kan jo være situasjoner som gjør at du ikke vil åpne tastaturet, og du har jo en 3.5 tommers skjerm, da syns jeg det er dumt det ikke er touch qwerty. Du utnytter jo ikke mulighetene i mobilen. Håper dette blir ordnet i et FW oppdatering.

 

Det er mulig du har rett. Kan bare ikke komme på en eneste situasjon der du ønsker å bruke 2 fingrer på et touch tastatur når man kan skyve fram et ekte tastatur men fysiske taster som jo uten tvil er bedre å skrive på.

 

Det er nok det Nokia også tenker når de dropper å legge til et slik tastatur. Når det alt finnes på 5800. det skulle jo ikke være noe problem å legge det til om de så behovet.

 

Men det kommer nok i en oppdatering dersom dette blir et ønske fra folket. Spm er vel om noen har dette behovet.

 

Men et hvert valg/mulighet er jo positivt, så de kunne jo lagt det til slik folk hadde muligheten syns jeg.

Endret av EldarH
Lenke til kommentar

Bradbury

Nå har ikke jeg hatt gleden av og bruke N97 som vekkerklokke enda, men 5800 mener jeg da og huske at det var mulighet og velge dager på alarmen, og må det jo være mulig på n97 også. Skjermen på 5800 "sovna" også helt når tastelåsen går på, for å spare strøm eller noe sånt tror jeg? Men jeg mener jeg så en app for å ha klokke der et eller annet sted..

Endret av Blunderguff
Lenke til kommentar

Ah, se der ja. Takk for tipset. Jeg har vent meg til å ha to faste alarmer pluss en "nødalarm". Denne nødalarmen er en hurtigalarm, som ideelt sett ikke skal gå av. Derfor flytter jeg denne til neste dag før den har gått av. Godt å vite at jeg kan fortsette med dette også med min N97. Jeg vurderte en stund å ha min gamle N95 liggende på nattbordet som en vekkeklokke.

Lenke til kommentar
4)

Jeg har satt den ene Widgeten til å være kalenderen. Denne viser kun "Neste oppføring er ...dato". Er det ikke mulig å få den til å vise detaljene til den neste oppføring eller to?

 

Dette er jeg også veldig skuffet over. Ønsker samme framvisning som på S60 3 ed. Dette var jo veldig nyttig, slik det er nå er det ikke så mye nytte lengre..

Endret av EldarH
Lenke til kommentar

jeg var å hentet tlf min i går og jeg må si at jeg er dritt fornøyd med den.

jeg var litt rundt i dag for å finne en taske til den og det var gøy å se ansiktene til de ansatte i butikken :new_woot: ååååå har du fått tak i den, åååå den var lekker.. :innocent:

det er nesten litt gøy å bare gå å vise den fram :!:

til dere som ikke har fått den ennå, må jeg si at dere har mye å glede dere til :thumbup:

Endret av devilboy75
Lenke til kommentar

Ok, så det er riktig widget ja. Puh...bra! Jeg ble litt nervøs da du nevnte ditt problem med kal-widgeten, da dette er en viktig funksjon for meg.

 

Btw: Ser at den øverste oppføringen i widgeten er kalenderpåminnelse. Er de to under (med dato) fra oppgave/tasks-listen?

Endret av JaNeiJo
Lenke til kommentar

Hvordan jeg lagde kalendernotatene, eller hvordan jeg lagde et skjermbilde...? Jeg tipper på sistnevnte, og det er med et program som heter Best Screen Snap. Jeg ville strengt tatt ikke sagt at det er "Best", for det ser ut som om det ikke kan ta skjermbilde i landskapsformat.

 

Og angående FM-senderen, så ble dette nevnt tidligere i tråden.

N97 FM Transmitter - works very well and is simple to set-up and use.

Used 90.0FM with the car stereo. Even transmits with RDS so the RDS receiver displays 'NOKIA' when they are on the same frequency.

Jeg testet dette ut selv i dag, men radioen i bilen ville ikke finne telefonen. Ved å slå av RDS kunne jeg selv velge riktig frekvens, og da fungerte det greit, dog ikke med super lydkvalitet.

 

Edit: Fra siden jeg linket til:

In order to take correct screenshots of alternate screen orientations

you must launch the Best Screen Snap in this screen orientation.

Meaning you have to close (not hide) the application, switch to the

screen mode in which you desire to take screenshots and then start

Best Screen Snap. Then it will take correct snapshots.

Endret av Bradbury
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...