Gå til innhold

Nokia N97 - Diskuter den her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ok, noen spørsmål:

Hvilke av nokia's pc suiter bruker dere til N97?

Regner med at det er OVI-suite som følger med i esken og har hørt at denne har vært befenkt med bug's. Noen erfaringer?

Fungerer ovi-suite til sync av kontakter/kalender mot outlook, eller er det kun pc-suite som gjelder her?

Vil gjerne slippe å ha begge installert... :nei:

 

 

Noen som har testet om Google Sync fungere greit?

Lenke til kommentar
og det at man må ha telefonen konstant koblet på nett for å bruke frontskjerm-widgetene

Du må ikke det.

Hvis man ønsker at de skal oppdatere seg, så må man det. Jeg vet med 100% sikkerhet at hver widget opererer uavhengig av hverandre vedr. når de skal koble seg på for å oppdatere data, istedet for den mer fornuftige løsningen hvor man har samlet opp alle oppdateringene i ett kall.

Lenke til kommentar

josh909, Jeg kan ikke se at det skal ha så mye å si da det er snakk om GPRS data der man betaler per kB og ikke for tid oppkoblet. Det koster nøyaktig det samme om man kobler til en og en eller alle samtidig. Dessuten vil f.eks. en MSN widget ha behov for å oppdateres oftere enn en værmelding så samlet oppdatering er ikke det lureste slik jeg ser det.

 

Hva OS angår, kom jeg over en interessant video:

 

Spol til 8:10 så ser man at 5530 har kinetic scrolling i kontakt applikasjonen :D Man kan også se det i SMS applikasjonen og i bokmerkene i nettleseren senere i videoen.

 

Nokia er bare nødt til å implementere dette i N97 i en FW oppgradering.

Lenke til kommentar

Har da bestillt en stk Black fra MPX. Håper jeg får den innen Lørdag. Bor i oslo.

 

Noen som har prøvd å bruke telefonen som forbindelse til internett for PC?

Har tenkt å ha med Bærbar pc på hytta i sommerferien og kunne tenkte med å få internett der. Er det vankselig å få til det?

Lenke til kommentar
Hvis du bestilte den i dag, så må det ha vært med en type spesialfrakt for å den allerede til lørdag.

 

Det finnes et program på telefonen som lar den oppføre seg som en trådløs router. Dette programmet er dessverre bare en trial, men funksjonen er i hvert fall der.

 

Men telefonen funger fortsatt etter dette som bare modem vel?

 

Funksjonen som trådløs ruter, betyr det at flere kan koble seg opp mot telefonen?

Lenke til kommentar
josh909, Jeg kan ikke se at det skal ha så mye å si da det er snakk om GPRS data der man betaler per kB og ikke for tid oppkoblet. Det koster nøyaktig det samme om man kobler til en og en eller alle samtidig.

Du misforstår. Det er ikke snakk om kroner og øre, det er snakk om to vesentlig viktigere ting:

 

1) Batteritid. Den går ned når tilkoblingen holdes konstant oppe. Prøv å bruke 1881 med automatisk nummersøk så skjønner du hva jeg mener.

 

2) Blokkering av tilgangspunkter. En S60-telefon kan kun ha et tilgangspunkt oppe om gangen, og f.eks. en Exchange-daemon som er satt opp til å bruke f.eks. WAP-tilgangspunktet vil feile og krangle med forskjermen, hvor de forskjellige widgetene kan bruke flere forskjellige tilgangspunkter.

 

Uansett så er Facebook-applikasjonen så ræva at man aldri bruker noe annet enn statusoppdateringene uansett.

Lenke til kommentar
Jeg har en Nokia5800, og fikk N97 nå.. Skulle gjerne ha fått over alt fra kalender, kontakter osv.. Har synkronisert 5800 med Ovi.com.. Kan jeg få synkronisert dette til N97?

Eller så kan man vel overføre innhold og innstillinger via Nokia PC-suite?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...