Anthila Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 Hei, Har noen problemer med telefonen min og tenker å levere den inn på reprasjon. Ettersom at jeg kjøpte den i utlandet dekkes jeg av 1 års internasjonal garanti. Regner med jeg må fremlegge noen dokumentasjon på når kjøpet skjedde, men problemet mitt er at jeg ikke husker eksakt når jeg kjøpte den, og tror ikke jeg har noen kvitteringer liggende. Vet det var medio august ifjor, men hadde vært fint å vite eksakt dato. Er det kanskje mulighet for å finne ut når min nokia n97 ble startet opp for første gang? Noen som vet? Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 Når telefonen først ble starter har egentlig ingen betydning tror jeg. Men kan sjekke garanti ut fra produksjondatoen på telefonen, dersom du sender meg IMEI på privat melding. Lenke til kommentar
Anthila Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 Når telefonen først ble starter har egentlig ingen betydning tror jeg. Men kan sjekke garanti ut fra produksjondatoen på telefonen, dersom du sender meg IMEI på privat melding. Hva er IMEI?? Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 Telefonens serie nr. Tast *#06# så kommer den frem i displayet. http://no.wikipedia.org/wiki/IMEI Lenke til kommentar
Oslo4 Skrevet 14. august 2010 Del Skrevet 14. august 2010 Endelig kvitt min N97 Herlig! Ga den til kjærringa, så kjøpte jeg meg ny HTC ))) Livet er herlig )) Lenke til kommentar
R@ge Skrevet 15. august 2010 Del Skrevet 15. august 2010 N95 ble lansert i mars 2007. Nokia hadde mer enn nok av både tid og ressurser men feila alikevel. De klarer ikke tenke nytt. Og les forhåndsvisningene av N8 på nett, mere av det samme.Som du kanskje har fått med deg, blir N8x den siste N serie telefonen med Symbian, så de klarer å tenke nytt ØØØ.. hva er det for en ting å si da.. haha... Stakkars de som kjøper N8 da sier jeg bare.. Siden til og med Nokia ser at symbian dritten ikke holdr mål liksom.. Likevel så lanserer de møkka... hhahahha.. Tenke nytt??? Hva er det "nye" de skal komme med da? Nei folkens.. Det er bare å erkjenne.. Nokia's Symbian satsning vil bli deres død.. Systemet har fan flere sperrer enn grenseovergangen mellom Nor og Sør Korea. Fremtiden er åpne løsninger hvor mange kan utvikle videre og forbedre på en eksisterende platform. Android er et godt ksempel på dette og selv om det nok er noen svakheter der som alle andre steder vil nok Nokia angre på sitt gestapo system. Lenke til kommentar
R@ge Skrevet 15. august 2010 Del Skrevet 15. august 2010 Endelig kvitt min N97 Herlig! Ga den til kjærringa, så kjøpte jeg meg ny HTC ))) Livet er herlig )) Grattis... Selv sliter jeg fortsatt med min.. har gitt litt opp egentlig. Skulle oppdatere til siste firmware i NSU, men det gikk jo selvfølgelig ikke.. hahaha. hvilket sjokk SPB Mobile Shell var dog en drøm å ha, men jeg sikler dog litt på HTC Desire da... Men tenkte at jeg likegodt kunne vente til vinteren/våren hvor det sikkert kommer noe nytt snacks .... Lenke til kommentar
Symbian_Pro Skrevet 15. august 2010 Forfatter Del Skrevet 15. august 2010 Nei folkens.. Det er bare å erkjenne.. Nokia's Symbian satsning vil bli deres død.. Systemet har fan flere sperrer enn grenseovergangen mellom Nor og Sør Korea. Fremtiden er åpne løsninger hvor mange kan utvikle videre og forbedre på en eksisterende platform. Android er et godt ksempel på dette og selv om det nok er noen svakheter der som alle andre steder vil nok Nokia angre på sitt gestapo system. Eh, du vet vel at symbian er open source akkurat som android? Android har langt flere sperrer enn symbian. Problemet til symbian er at det er gammelt og lite brukervennlig, men lukket er kanskje det siste symbian er. Lenke til kommentar
Sinnapels Skrevet 15. august 2010 Del Skrevet 15. august 2010 Så mye kunnskaper R@ge sitter inne med. Prøv igjen Lenke til kommentar
R@ge Skrevet 15. august 2010 Del Skrevet 15. august 2010 (endret) Nei folkens.. Det er bare å erkjenne.. Nokia's Symbian satsning vil bli deres død.. Systemet har fan flere sperrer enn grenseovergangen mellom Nor og Sør Korea. Fremtiden er åpne løsninger hvor mange kan utvikle videre og forbedre på en eksisterende platform. Android er et godt ksempel på dette og selv om det nok er noen svakheter der som alle andre steder vil nok Nokia angre på sitt gestapo system. Eh, du vet vel at symbian er open source akkurat som android? Android har langt flere sperrer enn symbian. Problemet til symbian er at det er gammelt og lite brukervennlig, men lukket er kanskje det siste symbian er. Nope... det visse jeg ikke... Men da er det Nokia selv som sperrer alt da?? Samme for meg asså.. Når de som utvikler programmer til Symbian sier at de ikke kan ditt eller datt, men at det går helt greit på Android så vet ikke jeg... Kan være jeg tar feil og at det er nettopp alderen som er problemet.. uansett så endrer ikke det så mye... Så mye kunnskaper R@ge sitter inne med. Prøv igjen Ahh.. tøffen Endret 15. august 2010 av R@ge Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 Problemet med Symbian i mine øyne er at det har blitt for utdatert, og det holder ikke lengere og pusse opp.. grunnmuren holder på og rase, og ting må bygges opp fra bunn av da de ikke klarer holde følge med markedet. Men man skal jo ikke så mange år tilbake før Symbian var det råeste OS-et som var på mobiltelefoner. Lenke til kommentar
qwert Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 Problemet til Symbian er vel heller det motsatte. Grunnmuren er rimelig solid, men innredningen er upraktisk og gått ut på dato utseendemessig. 1 Lenke til kommentar
R@ge Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 Men man skal jo ikke så mange år tilbake før Symbian var det råeste OS-et som var på mobiltelefoner. Trenger vel ikke gå lenger enn til N95 så var de vel på toppen... Lenke til kommentar
Symbian_Pro Skrevet 16. august 2010 Forfatter Del Skrevet 16. august 2010 R@ge, kan du utdype hva slags sperrer du mener? Slik jeg ser det er symbian det OSet med færrest sperrer. Mye av det du trenger root-tilgang for i android og jailbreak i iOS kan du gjøre ut av boksen med symbian. Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 På symbian så er man jo avhengig av at programmer har et gyldig sertifikat for at dem kan installeres.. Greit nok.. dette er jo noe man kan ordne med selv.. men er tungvint.. Det vil jeg kalle en slags sperre.. På SE x10 Mini Pro så prøvde jeg å legge inn et program jeg selv lastet ned fra nettet.. det gikk ikke med en gang.. men fikk beskjed om at jeg kunne slå av noe sikkerhet (noe med at det bare var filer fra markedet som gikk), og da gikk det glatt Lenke til kommentar
R@ge Skrevet 20. august 2010 Del Skrevet 20. august 2010 R@ge, kan du utdype hva slags sperrer du mener? Slik jeg ser det er symbian det OSet med færrest sperrer. Mye av det du trenger root-tilgang for i android og jailbreak i iOS kan du gjøre ut av boksen med symbian. Nei altså.. om du sier at det ikke er sånn så får jeg bare bøye meg i støvet og erkjenne at jeg åpenbart har mistforstått ett eller annet en eller annen plass... Hadde nå den oppfattningen.. husker ikke i farten hvor jeg har det fra, så det får nå være som de er... Flott om det er feil da.. selv om det ikke endrer mitt syn på Symbian som OS. Jeg har mistet fullstendig troen på det rett og slett.. Lenke til kommentar
pologutt Skrevet 26. august 2010 Del Skrevet 26. august 2010 Hvordan får jeg n97 mini til å lades via usb? Har to telefoner, men kun den ene lades via usb... Lenke til kommentar
Fanta4free Skrevet 26. august 2010 Del Skrevet 26. august 2010 er denne tlf til dags dato bra og kjøpe?? vurderer denne eller x10 pro eller n8 noen som vet hvem jeg burde kjøpe?? Lenke til kommentar
Babaluba Skrevet 26. august 2010 Del Skrevet 26. august 2010 Tja, det er et langt lerret å bleke. Men kort fortalt, N97 har hatt endel bugs. Endel er borte, men også mange eksisterer pr idag. Jeg hadde min for kun en kort periode som jobbtelefon, men jeg har fulgt diskusjonen her, og det ser for meg ut som at det er vanskeligheter med mange av eksemplarene som eies av de som figurerer her. Selv har jeg nå kjøpt x10 Mini Pro, og er strålende fornøyd. Kjapp, liten, lett å bruke osv. MEN, jeg har oppdaget endel ankepunkter på Android, som jeg føler det kan være lurt å si ifra om: - Exchange-støtte (for de som trenger dette) er minimal, endel fungerer via RoadSync (som følger med x10), men du kan foreksempel ikke overføre oppgaver og notater fra Outlook. Det er bare mail og kalender som overføres via dette. Det finnes såklart betalprodukter (ikke enkelt tilgjengelig her i Norge pr idag), men det burde vært standard out-of-the-box. Det samme gjelder for endel andre ting: - Sending av kontaktinfo pr SMS (har fungert i all tid på alle telefoner jeg har hatt tidligere) - Alarmen som er installert holdt på å gi meg hjerteslag første morran. Veldig høy lyd (igjen, lett å fikse ved å laste ned) Det er flere ting her (mest småpirk, men basic functionality) som jeg mener burde funke straight off, men jeg kommer ikke på noe i farta, ei heller rekker jeg mer nå. I korte ordelag: Om N97 skal jeg ikke si ja eller nei, men om x10 Mini (pro) kan jeg lett si JA. Det er endel pirk som gjenstår, men telefonen henger seg ikke, den lar meg svare når det ringer, den ringer med riktig ringetone osv... - Lenke til kommentar
Svein Arild Søyland Skrevet 5. september 2010 Del Skrevet 5. september 2010 Kjøpte meg en Samsung Galaxy I9000 for en måned siden, og ga min N97 til min datter. Det var som å begynne livet på nytt. De to telefonene er som to helt ulike universer. Nå koser jeg meg glugg i hel med en fantastisk telefon. Android er fremtiden. :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå