Gå til innhold

Nokia N97 - Diskuter den her!

Anbefalte innlegg

Nå kommer søster sin N97 tilbake fra rep for 3. gang. Spent på å se om de har giddet å gjøre noe annet enn å flashe firmware, så alle feilene fortsatt er der.

Hmm fikk selv min N97 tilbake fra rep idag, men ser ikke utifra at de har klart og fiske problemet gitt. Godt at det ikke kostet meg noe da siden feilen eller problemet fortsatt er her. Er skjermen som er problemet her hos meg. Siden etter at jeg klarte og dette over telefonen så skjermen fikk seg en trøkk så har ikke skjermen fungert sånn som den skal. Eller den funker a, men det er bare når den ligger i ro liksom. Hvis jeg putter den i lommen og går rundt med den så slutter skjermen og funke som den skal. Har problemer med og få svart på anrop eller det og i det hele tatt bare bruke telefonen. Touch skjermen vil bare ikke funke og bare henger seg hvis jeg prøver og gjøre noe. Vil muligens tro andre også har hatt dette problemet? Men som sagt fikk den tilbake fra rep idag og nei de har vist ikke klart og fikse problemet. Kanskje det er problem som ikke kan fikses? ;o

Er jo litt glad i denne telefonen også da den uten om dette har fungert fint, så har sett på prisene på samme telefon på nettet, stive priser på en nå over ett år gamel telefon. Så vurderer og kjøpe en ny en, men hvilken... Ikke lett og finne eller besteme seg for noe enda ;s Noe av det beste jeg likte med denna er jo den store lagringskapasiteten, er ca 32 gb på den liksom. Ikke mange mobiler som har så står lagrings plass uten minnekort. Men ja får se hva jeg velger og gjøre, siden denne ikke lenger kan brukes sånn som jeg vil. Og gidder ikke sende den inn på rep igjen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det samme problemet jeg hadde det.. Veldig artig å stå med telefonen i handa og ikke kunne svare på anropet.. Sendte til reparasjon to ganger uten at dom klarte å fikse, sendte den så tilbake til Komplett og heva kjøpet. Har nå en Galaxy S, og angrer ikke et sekund.

Lenke til kommentar

Var det slik du fikk en ny mobil ja, hehe. Jeg skal prøve å få dem til å fikse det, har det samme problemet som Halky. Ser ut som en idiot når jeg skal svare mobilen, ender opp som oftest at jeg får tapt anrop. Takk skal du ha Nokia ... *Sukk*

Lenke til kommentar

De mista ihvertfall en trofast Nokia-kunde med N97en min ihvertfall. Makan.

Med N97 har Nokia ødelagt Nokia opplevelsen min helt og blir det siste Nokia mobil om de ikke forberede Symbian sikkelig. Symbian^3 er ikke så veldig evolusjonerende akkurat. Har lyst på en android mobil nå. Er så mye sprøtt og programmer tilgjengelig der.

Lenke til kommentar

Det samme problemet jeg hadde det.. Veldig artig å stå med telefonen i handa og ikke kunne svare på anropet.. Sendte til reparasjon to ganger uten at dom klarte å fikse, sendte den så tilbake til Komplett og heva kjøpet. Har nå en Galaxy S, og angrer ikke et sekund.

Hmm du sendte din tilbake og fikk hevet kjøpet? Hatt din lenge før du gjorde det? Lurer kanskje på og prøve meg på det samme. Har jo ikke hatt den ett helt år en gang og skjermen skal da liksom tåle mere. Har jo allerede hatt den inne på en rep uten at dem klarte og fikse problemet. Og mobilen er ganske så ubrukelig sånn som den er akkurat nå

Forresten når man sender en mobil i retur for og heve kjøpet så vil jeg tro at de vil ha med alt som fulgte med mobilen også, som eske, lader, usb ledning og annet stuff som fulgte med når jeg fikk den.

Har aldri sendt noe i retur for og heve kjøpet før, så kjekt og vite fra noen som har gjort det :p

Lenke til kommentar

Først så hadde jeg som sagt sendt den til reparasjon to ganger, lokal nokia-sjappe her i Oslo.

Når de etter andre gang ikke hadde klart å fikse det, sendte jeg den tilbake til Komplett med alt som fulgte med i esken (Glemte dog fjernkontrollen), og ba om å heve kjøpet. Dette var i mai, 10 mnd ca. etter at jeg handlet den. Fikk tilbake alle pengene.. Og kjøpte som sagt ny Samsung Galaxy S - også fra Komplett da jeg er veldig fornøyd med servicen dems :)

Lenke til kommentar

Måtte du vise hva som skjedde? Er litt vanskelig å vise siden den må være i lomma lenge før feilen kommer. Leverte mitt hos Elkjøp idag og de sier de muligens må bytte skjermen dog jeg tviler på at det hjelper.

Lenke til kommentar

De bytta skjermen på min ved første innlevering, hjalp ingenting. Pluss noe annet.

Vel, ja, jeg viste dem feilen når jeg leverte den, hadde den i lomma til jeg kom inn, tok den opp og viste dem.. Men de tar nok ditt ord for det og.

Lenke til kommentar

Det har du helt rett i, jeg trengte ikke å vise eller noe sånt. Service duden bare tok det inn som han visste at det har skjedd med andre kunder.

Zyrex, jeg føler at jeg stolker deg litt. Hehe, skal også skaffe meg Samsung Galaxy S ved hjelp av n97s bug. Føler mer som en software feil fremfor en defekt touchscreen.

Lenke til kommentar

Med N97 har Nokia ødelagt Nokia opplevelsen min helt og blir det siste Nokia mobil om de ikke forberede Symbian sikkelig. Symbian^3 er ikke så veldig evolusjonerende akkurat. Har lyst på en android mobil nå. Er så mye sprøtt og programmer tilgjengelig der.

Jeg har også mistet troen på at nokia kan hevde seg i proff/touch segmentet. N97 var vel egentlig beviset på at Nokia ikke klarer å tenke nytt, men er grodd helt fast i gamle bragder.

Jeg må si jeg er usikker på hva jeg skal gå for altså... Android eller den nye Iphonen... Noen som har litt erfaring her eller?

Endret av R@ge
Lenke til kommentar

For meg er Android ett lettere valg enn Iphone. Android har vokst betraktelig både i funksjoner og apps. Etter det jeg har lest så er Iphone mer begrenset i det man kan gjøre. Blutooth f.eks kan man ikke sende bilde (eller andre filer) til andre mobiler, har ikke flash støtte... Ja, finner ikke på noe mer, men er sikker flere. Ikke det at jeg synes Iphone er et dårlig valg, men foretrekker heller Android.

Lenke til kommentar

Jeg har også mistet troen på at nokia kan hevde seg i proff/touch segmentet. N97 var vel egentlig beviset på at Nokia ikke klarer å tenke nytt, men er grodd helt fast i gamle bragder.

Tror heller at Nokia var tvunget til å gi ut en N95 oppgradering og hadde ikke tid til å lage noe nytt, så de lappet heller det de hadde. Jeg tviler sterkt på at Nokia ikke kommer til å klare å hevde seg i nevnt segment.

Forøvrig, noe så grunnleggende som profiler mangler i vanilla Android, du må laste ned et tredjeparts program for å gjøre det og siden programmet er tredjeparts kan det ikke kontrollere vibrasjon.

Lenke til kommentar

De bytta skjermen på min ved første innlevering, hjalp ingenting. Pluss noe annet.

Vel, ja, jeg viste dem feilen når jeg leverte den, hadde den i lomma til jeg kom inn, tok den opp og viste dem.. Men de tar nok ditt ord for det og.

Denne feilen hadde jeg fra første dag på min N97, jeg har oppdatert hver eneste gang ny firmware kom, men den feilen ble aldri fikset.

N97 ble for meg en skuffelse, det er egentlig bare N95 med touchskjerm og tastatur.

Troen på Nokia er helt borte etter at Samsung Galaxy S kom, makan til forskjell, jeg kommer ikke tilbake til Nokia med mindre, de får fart på Ovi store, og får telefonene raskere, de er rett og slett trege i forhold til andre.

Lenke til kommentar

Jess, litt artig at vi gikk samme vei ;)

Ikke så mange andre alternativer å velge mellom, Apple er uaktuelt, måten de driver på er ikke bra (Ville egentligt skrevet noe annet, men da hadde jeg nok fått moderatorene på nakken, så jeg lar det være.)

Nokia har brent sine bruer hos meg, Android er jo voksende, og vil nok bli bra etterhvert som tiden går.

Lenke til kommentar

Tror heller at Nokia var tvunget til å gi ut en N95 oppgradering og hadde ikke tid til å lage noe nytt, så de lappet heller det de hadde. Jeg tviler sterkt på at Nokia ikke kommer til å klare å hevde seg i nevnt segment.

N95 ble lansert i mars 2007. Nokia hadde mer enn nok av både tid og ressurser men feila alikevel. De klarer ikke tenke nytt. Og les forhåndsvisningene av N8 på nett, mere av det samme.

Selv ga jeg opp Nokia etter maange år for litt siden, når FM radioen gjorde at E72en restartet hele tiden. Funket fint frem til jeg oppdaterte FW (på tross en masse mas og feil med PC/Ovi Suite, selvfølgelig). Det er bare så alt for dårlig.

Lenke til kommentar

fikk tilbake min N97 fra service idag.

Fikk sendt den inn til deltaservice uten kvittering :)

Har ikke fått surra meg til å teste den enda.. men står i papirene at gps nå skal fungere, og noe pute greier som har blitt bytta, regner da med at dem har bytta hele kamera linsa.

Sitter ihvertfall teip over den.

Lurer også på om dem har bytta touch delen, da dem også har teip over fronten.

Skal se om jeg ikke får surra meg til å slenge inn et sim kort og sjekke om gps'en funker som den skal nå :)

Om den gjør det så blir den vel lagt ut til salgs, da jeg allerede har kjøpt meg en x10 mini pro som jeg er fornøyd med ;)

Lenke til kommentar
N95 ble lansert i mars 2007. Nokia hadde mer enn nok av både tid og ressurser men feila alikevel. De klarer ikke tenke nytt. Og les forhåndsvisningene av N8 på nett, mere av det samme.
Som du kanskje har fått med deg, blir N8x den siste N serie telefonen med Symbian, så de klarer å tenke nytt ;) Endret av mandela
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...