Gå til innhold

Nokia N97 - Diskuter den her!

Anbefalte innlegg

men ærlig talt, hva gjør dere for at den skal virke??

hvis eg skal komme med en beskjeden anbefaling ville jeg vurdert å flashe mobilen med ny firmware som forklart i første post.

Du trenger ikke ta den hack firmwaren, men bare kjøre inn den som er original..

Det tror jeg personlig vil løse vel så mye...

Funker det ikke fortsatt etter dette så er det hardware feil og du må levere den inn på nytt :ermm:

Endret av R@ge
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

men ærlig talt, hva gjør dere for at den skal virke??

hvis eg skal komme med en beskjeden anbefaling ville jeg vurdert å flashe mobilen med ny firmware som forklart i første post.

Du trenger ikke ta den hack firmwaren, men bare kjøre inn den som er original..

Det tror jeg personlig vil løse vel så mye...

Funker det ikke fortsatt etter dette så er det hardware feil og du må levere den inn på nytt :ermm:

begge ganger sto det at de har "formatert og oppgradert SW"=/

kan jeg heve kjøpet hvis den har vært inne 2 ganger for samme feil? eller må jeg levere inn en gang til så de får "vurdert"?

Lenke til kommentar

Nå sliter søster enda en gang med telefonen sin..vi får ikke til å vise navn når folk ringer eller sender meldinger. Kommer bare opp nummer, så hun må gå og huske forskjellige nummere for å vite hvem som sender SMS'r, eller sjekke mot kontaktlista først.

Jeg finner ikke noe menyvalg noe sted. Hun er så forbanna på denne telefonen at hun har prøvd å levere den til reparasjon igjen denne uka, men de nekta å ta den inn uten kvittering, og butikken hadde en snodig policy om at tlf MÅTTE leveres til rep 4 ganger og noe MÅTTE repareres hver gang for at hun kunne få en ny.

Han i butikken foreslo visst å stille tilbake fabrikkinstillinger, men jeg var litt usikker på om det sletter noe på telefonen også?

Fyren i kassa var såpass dum og lite innstilt på å hjelpe at han mente hun kunne gjøre det selv. Sist hun sendte den inn byttet de firmware men iflg henne ble tlf bare værre.

Edit: Nå stilte jeg tilbake fabrikk settings, og fikk opp navn på meg selv, men når mamma ringte kom bare nummeret igjen..begynner å bli irritert selv kjenner jeg. Den har nyeste firmware-versjon så jeg.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Det at du ikke får opp navnet på den personen som ringer eller sender melding er så godt som alltid pga. dupliserte nr på telefonen. Dvs. at for eksempel moren din er lagret som både "mamma" og "navnet hennes". - Altså det samme nr. to steder. Når telefonen får en melding eller et anrop vil det tulle med telefonen.

Det du først burde gjøre er å gå til: kontakter-> valg-> innstillinger-> hvilke kontakter som skal vises -> La kun telefonminne-boksen være merket. De andre boksene skal ikke være merket.

Nå viser telefonen bare kontaktene på telefonminnet. - Gå igjen om sjekk at ingen nr er lagret to ganger.

Endret av Fender77
Lenke til kommentar

Sendte telefonen tilbake til Komplett for to uker siden, da hadde den vært inne på service 2 ganger for samme feil.. Jeg fikk heva kjøpet og Komplett betalte meg tilbake. Kjempeservice av Komplett føler jeg. 

Nå blir det en Galaxy S :)

Lenke til kommentar

en ting jeg har lurt litt på....

Hvor lenge kan Nokia holde på slik som dette...

Det er vel liten tvil om at N97 ikke har gitt dem det beste rykte, og N96 var jo en spøk av et produkt...

N95 derimot var jo på det tidspuntet et veldig kjekt produkt, men så virker det som om de mistet toget rett og slett.

De andre konkurentene ser ut til å ha lyntog, mens Nokia kommer tassende etter litt sånn uten et konkret mål på hvor de vil.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hvordan gir man feedback til Nokia om ting man ønsker å få med i kommende oppdateringer?

Jeg ønsker meg en videreutviklet startskjerm. Som den er nå så har man en startskjerm, og hvis man drar en finger til en av sidene, så forsvinner den slik at kun bakgrunnsbilde, klokke og dato vises. Hadde vært utrolig mye mer praktisk om man på denne måten heller kunne dratt fram en ny startskjerm. Så kunne man hatt en skjerm for hurtigkontakter, en for mail og kalender, og en for hurtigkoblinger til programmer. Hadde gjort navigeringen så utrolig mye bedre.

Lenke til kommentar

Får fremdeles bare opp telefonnummeret når folk ringer eller sender melding, MMS nekter å virke selv om oppsettet er lastet ned, telefonen har sluttet å vise innkommende tekstmeldinger (kommer ingenting frem så hun må kikke i innboksen jevnlig, og der ligger det bare plutselig nye meldinger), kan ta mange timer før mld dukker opp. En fyr på Telebutikken mente software måtte være ødelagt. Men det var jo dette de "fikset" sist hun sendte inn tlf.

Lenke til kommentar

Har fått et litt rart problem på N97 nå..

Når jeg får sms, leser den og trykker på svar knappen på skjermen, så går mobilen tilbake til lista over sms, og jeg må trykke svar knappen der istedet.

Dette er noe som kom helt plutselig på mobilen.. i begynnelsen trodde jeg at jeg kanskje hadde trykka tilbake istedet for svar, men tenkte over det på siste sms jeg fikk.. og da vet jeg at jeg trykka svar knappen..

Noen som kjenner til problemet?

*edit* gikk inn på samme sms igjen, og trykka svar knappen, da gikk den rett dit den skulle, og ikke bare ut av sms'en

Samme har begynt å skje på min nå. Og den oppfører seg veldig rart for tiden. Jeg må alltid ha med meg en reservetelefon i vesken, kan jo ikke stole på N97. For noen dager siden kunne den plutselig ikke finne kontaktene på Sim-kortet heller

Lenke til kommentar

@Bytex

Hmm... Har aldri skjedd med min før. Anbefaller dere å reklamere den igjen. Det har ikke noe si at de mener softwaren er ødelagt, det er fremdeles en feil som de må fikse. Butikken har to sjanser på å fikse det om det er samme feil gang på gang. Dersom det skulle skje igjen etter andre fiks, lever tilbake mobilen og få igjen for pengene. Ja, med N97 har jeg lært meg at den ikke er så stabilt som vi ville ha det. Det er utrolig mye bugs, til og med mer enn N95, som var den 1. generasjon av smartmobiler. Skaff heler en annen mobil. Skulle ha hatt samme feil tre ganger, men jeg får forskjellige små bugs at "få igjen pengene" planen ikke virker ...

@thorthe

Har du prøvd å restarte mobilen? (Ta gjerne av batteriet og sett den på igjen, kanskje det hjelper mer enn å bare restarte mobilen)

EDIT: Ser ut som det har kommet en ny firmware til N97 som jeg ikke har visst om, men får ikke til å oppdatere. Firmware v. 21.0.102 (bruker nå v. 21.0.045) er en liten oppdatering.

http://www.nokian97blog.com/2010/04/minor-firmware-update-21-0-102-for-n97/

Endret av Ky_kun
Lenke til kommentar

Det værste er at fyren på Telebutikken var bare frekk og vanskelig, og gadd ikke prøve noe selv med telefonen. Sikkert fordi han ikke har peiling. Enda det var den samme butikken hun kjøpte telefonen fra in the first place. Og han påsto telf måtte sendes inn 4 ganger, og noe måtte repareres hver gang, for å kunne få en ny. Penga tilbake var ikke snakk om. Hun har hatt den inne to ganger til nå, og den kommer tilbake med samme problem + et par ekstra. Ser ut som de bare tok den bak på kontoret, flasha firmware og leverte den tilbake igjen.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Det du gjør da, ring forbrukerrådet direkte foran han/selgern, fortell situasjonen og be selgern ta en prat med samme person bak telefonen. Selgern kan ikke nekte å ta inn et produkt på service når kunden selv ikke vet hva de skal gjøre. Det er et feil i produktet og man får rett og slett ikke lov å selge feilprodukter til kunder.

http://forbrukerportalen.no/seksjon/kontakt_forbrukerradet

Dvs om hun går tilbake til telebutikken så har hun faktisk rett å heve kjøpet og får det hun betalte telefonen for fordi hun har allerede vært der to ganger før med samme feil.

Om selgern ikke går med på det må dere lage en sak med hjelp fra forbrukerrådet.

Endret av Ky_kun
Lenke til kommentar

Eller like enkelt, om dette er som de fleste andre Telebutikken som ligger inne på et senter e.l., dra dit i beste handletid på en lørdag, og legg det fram på en høflig måte, med trussel om å bli direkte høyrøstet om du/hun ikke får bedre service sporenstreks.

Dvs, lag et bittelite helvete for selgern. Det er få ting som er mer skremmende for småbutikker enn dårlig omdømme blandt de lokale handlende, om jeg ikke tar helt feil...

Lenke til kommentar

Hei.

Vet ikke om dette er rette tråd, men jeg har en N97 Mini som jeg fikk for få dager siden.

Mitt problem er at jeg ikke klarer å slette sanger fra telefonen som jeg har overført til den. Nå har jeg 70 sanger der totalt, og jeg skulle likt å slette de alle sammen.

Hvordan gjør jeg dette?

Bruker Ovi Suite, men kan gjerne bruke andre programmer/midler om noen der ute har andre tips til noe bedre.

-pål-

Lenke til kommentar

Nå har jeg gått tilbake til min 6300, stoler ikke på N97 lengre. Kanskje jeg tar den fram igjen hvis de klarer å fikse alle problemene med en oppdatering, men den tid den sorg. 6300 er faktisk den beste mobilen jeg har hatt, så gjør ikke noe å måtte bruke den

Lenke til kommentar

Hei.

Vet ikke om dette er rette tråd, men jeg har en N97 Mini som jeg fikk for få dager siden.

Mitt problem er at jeg ikke klarer å slette sanger fra telefonen som jeg har overført til den. Nå har jeg 70 sanger der totalt, og jeg skulle likt å slette de alle sammen.

Hvordan gjør jeg dette?

Bruker Ovi Suite, men kan gjerne bruke andre programmer/midler om noen der ute har andre tips til noe bedre.

-pål-

Koble telefonen til pcen, velg Masselagring, da dukker telefonen opp under Min Datamaskin som en egen stasjon (akkurat som med en minnepinne), så kan du gå inn i musikk-mappa og slette som vanlig. Greieste måten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...