Gå til innhold

Nokia N97 - Diskuter den her!


Anbefalte innlegg

Har litt problemer med Nokia Messaging. Har det på telefonen min og veldig fornøyd.

 

Skulle legge det inn for noen andre og gikk til Nokia Massaging registreringsside

 

Fyller ut nr og velger N97. Når jeg trykker neste for å bli sendt videre til step 2 der man fyller ut e-post osv får jeg opp denne meldingen:

"Last ned den mest oppdaterte Nokia Messaging–programvaren til telefonen din.

Ved hjelp av mobiltelefonens nettleser går du til http://email.nokia.com."

 

Jeg gjør som beskjeden sier. Programmet blir lastet ned. Men når jeg prøver og opprette en konto via telefonen så lagres det bare som en vanlig e-postkonto. Får ikke bruke Nokia Messaging..

 

Noen forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er det sjukeste jeg har sett, brukte beta-oppdatereren og fikk inn V21, så da jeg skulle sjekke etter restart - så var den fremdeles på V20, og nå finner den ikke lengre V21. Den tanka ned og la inn, men intet skjedde. Hehe, jaja ...

 

Nå har jeg tatt hardreset og hele pakka, prøvde å oppdatere den som jomfruny, men ingen V21. Flashet endog V20 for å se om det ville lette aksess til V21, men nei.

 

Undrer meg på hva som i alle dager skjedde siden den fant V21 og lasta den ned, installerte, restarta - og intet hadde skjedd?

Endret av Rottweilerhannen
Lenke til kommentar

Jaja, da leverer jeg inn telefonen min hos telebutikken i Stavanger imorgen.

http://www.nokia.no/shopping/sok-etter-forhandler. For andre som eventuelt har bruk for å finne en plass å levere telefonen på garanti!

 

Tar endel bilder med telefonen, så linsebuggen er mildt sagt ødeleggende. Trist når mobilen faktisk har et såpass habilt kamera som den har. GPS-buggen går mer på prinsipp. En mobil jeg har betalt 5500 kroner for skal fungere, enkelt og greit! Ellers er jeg meget overrasket over hvor mange butikken her i området som er autorisert for garanti-reperasjoner! :)

Endret av M@R7!N
Lenke til kommentar

Jeg får nok levere min etter neste tur.. Den henger jo alltid når jeg er ute! Så lenge jeg er inne i varmen pleier det å gå bra, men ikke alltid.

Samtidig fikse linsa mi også, blitt ripete.

GPSen er jeg dog fornøyd med.. Trur jeg :p

 

Kan vel bare levere til en hvilken som helst forhandler så tar dom seg av logistikken?

Lenke til kommentar

Skulle tro det ja :) Skal ihvertfall passe på å opplyse om feilene, men de er nok smertelig klar over hvilke feil som verserer rundt om! Butikken trenger jo bare sende inn telefonen til et av Nokia sine verksted som fikser feilen.

 

Har plutselig mistet lyden under samtaler. Var vel det som var siste dråpen :p Hører ingenting overhodet. Merk: Dette skjedde bare plutselig i går, FØR jeg oppdaterte til 2.1. Tok en hard-reset og la inn 2.1, men feilen var der fortsatt. Får se om jeg kan bruke min havarerte G900 til jeg får N97en tilbake fra rep. Får nok ingen erstatningstelefon ettersom jeg kjøpte den på nett?

Endret av M@R7!N
Lenke til kommentar
Jaja, da leverer jeg inn telefonen min hos telebutikken i Stavanger imorgen.

[url=http://www.nokia.no/shopping/sok-etter-forhandler]http://www.nokia.no/shopping

 

Jeg bor og litt utenfor Stavanger, og fikk en slik søkemotor for forhandlere som fikser Nokia. Kan du si litt om dine erfaringer med der du leverte, om de hadde hørt om feilene og slikt? Og hvor du leverte den? Jeg ringte ett av de verkstedene i Stavanger, husker ikke hvilket, og ble i alle fall ikke betrygget på kunnskapene hos han jeg snakket med.

 

Det er kanskje Telebutikken i Kirkegata 2 du leverte den hos?

Endret av Rottweilerhannen
Lenke til kommentar

Rottweilerhannen: Leverer min telefon idag, men kan gi tilbakemelding når prossessen har gått sin gang :p Butikken jeg tenkte på er den like utefor hvor 1ern går. Var det de du snakket med? Overrasker meg ikke akkurat om de har lite peiling nei, det er jo forskjellige folk på jobb hver bidige gang jeg går forbi!

 

Edit: Personlig synters jeg N97 er som den burde vært, med unntak av FYSISKE designfeil. Ganske utrolig, men hva kan man gjøre. Er ihvertfall enkelt å få fikset det på garantien :)

Endret av M@R7!N
Lenke til kommentar

N900 mangler foreløpig, offisiell MMS, Ovi maps med fri voice navi. En skikkelig måte å synce seg til Nokia sine egne Ovi tjenester og PC/MAC.

Men den er fordet skikkelig moro!

 

N97 mangler ingenting, selv har jeg ikke noe store problemer med den, bortsett fra GPS fix tar grusomt lang tid, men nå har jeg ikke vært å fiksa den heller. Jeg burde vel.

Lenke til kommentar

Hello,

 

My name is Claus and I work for Nokia Research and Development.

Part of my job is to ensure that the download and installation of the new N97 2.1 software installer (available via ”Software update” application: http://europe.nokia.com/support/download-s...ftware-update#) will be a smooth experience. I will be monitoring the N97 2.1 software installer rollout in Norway to gather your comments of the update experience.

If you have any questions relating to the downloading and installation of the N97 2.1 SW update, I will do my best to answer them.

By the way, I am Danish, so I will write in English to avoid confusion.

 

Best regards

 

Claus

Lenke til kommentar
Hello,

 

My name is Claus and I work for Nokia Research and Development.

Part of my job is to ensure that the download and installation of the new N97 2.1 software installer (available via ”Software update” application: http://europe.nokia.com/support/download-s...ftware-update#) will be a smooth experience. I will be monitoring the N97 2.1 software installer rollout in Norway to gather your comments of the update experience.

If you have any questions relating to the downloading and installation of the N97 2.1 SW update, I will do my best to answer them.

By the way, I am Danish, so I will write in English to avoid confusion.

 

Best regards

 

Claus

 

Claus

 

Når blir software v2.1. klar her i Norge? Min RM-505 code 0586707 har ennå ikke fått versjon 2.1

 

Personlig har jeg ingen problemer hvis du svarer på dansk.

Lenke til kommentar
N900 mangler foreløpig, offisiell MMS, Ovi maps med fri voice navi. En skikkelig måte å synce seg til Nokia sine egne Ovi tjenester og PC/MAC.

Men den er fordet skikkelig moro!

 

MMS er ikke så viktig, men man må jo kunne synke med PC'n ellers er det jo nyttesløst..

 

Må jo si at jeg likte meldingen om at navigasjon skulle bli gratis på N97 da...

 

Men hva er det som er bedre på N900 da.. fan... det er vel kanskje en tråd for den mobilen en kan snuse i

Lenke til kommentar
My name is Claus and I work for Nokia Research and Development.

 

So nice to see Nokia staff finally getting out of the office and supporting customers where they are. I’m impressed :)

 

Since you put your head out here, I do need to ask.. where do WE “the customer” send request for small fixes and feature requests in upcoming software releases..

 

I had one particular problem, which wasn’t a bug or anything, but rather a lack of functionality in the N97 phone…

 

I used the phone at work, and had often two or three calls active at the same time, but switching between those was very “difficult”.

 

What any touch phone should have was the possibility to switch between active calls, put them on hold etc. by touching the screen.

 

As it is now it’s a nightmare and my old N95 8GB phone is much better to handle many calls at one time. I’s easier to use the menu on that phone..

 

Thanks for your time :D

Lenke til kommentar
N900 mangler foreløpig, offisiell MMS, Ovi maps med fri voice navi. En skikkelig måte å synce seg til Nokia sine egne Ovi tjenester og PC/MAC.

Men den er fordet skikkelig moro!

 

MMS er ikke så viktig, men man må jo kunne synke med PC'n ellers er det jo nyttesløst..

 

Må jo si at jeg likte meldingen om at navigasjon skulle bli gratis på N97 da...

 

Men hva er det som er bedre på N900 da.. fan... det er vel kanskje en tråd for den mobilen en kan snuse i

 

Det er nå mange måter å synce N900, men ingen måte jeg vil synce den på. Jeg vil ha alt i en fin fil, slik det er med Symbian-enheter og Nokia PCsuite. Ikke til Google, eller Outlook eller noe annet ræl, det bruker jeg ikke. Vil gjerne bruke Nokia sine egne tjenester, Ovi, men det er nok noe som er underveis ville jeg tro.

N900 har forøvrig støtte for SyncML, og fler metoder er underveis, det er jo det fine med Maemo. Den har også en fin intern backupfunksjon.

 

Ja, N900 har en egen tråd. Ellers les litt på Maemo.org :)

 

Nå ser jeg jo at Symbian ble sluppet som OpenSource idag også, så forhåpentlig vil det dra utviklere "tilbake"..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...