lassexpc Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 Hei! Fikk matematikk til muntlig eksamen i dag, så trakk jeg oppgave om "Sommerjobb." Det har endelig blitt ferie og du vil gjerne ha sommerjobb. Du studerer ulike annonser, og vil gjerne ha en trivelig jobb der du kan tjene gode penger. Kanskje du finner en lokal jobb - eller reiser du til et annet sted for å jobbe? Det er mange muligheter; jordbærplukking, husmaling, skogplanting, gartnerjobb i kommunen, butikkjobb eller barnepass. Kanskje du har en annen ide. Stikkordliste: Prporsjonalitet Lønn Skatt Feriepenger Funksjoner Timelønn/akkord Kjøp og salg Sannsynlighet Reiseutgifter Sparing/renter Arealberegning Skrev bare hele oppgaven for å gjøre oppklaringer hos alle som er så snille som svarer! Valgte å ta gartnerjobb som sommerjobb denne gangen. Har kommet med en del selv; Timelønna til jobben Skatt til jobben Jeg kjører moped til jobben; avgifter til bensin Gjennomsnittsfart til jobben Får en oppgave av arbeidsgiver å sette opp en drivhus, arealberegning. Avslutter med sparing i bank/renter, hvor mye jeg har fått i løpet av sommeren. Kom med alt dere har innen for det jeg har ramsa opp her, er takknemlig for all hjelp jeg får og hvis det er noe jeg har glemt, notify me! Lenke til kommentar
lassexpc Skrevet 9. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2009 (endret) bump Endret 9. juni 2009 av lassexpc Lenke til kommentar
lassexpc Skrevet 9. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2009 bump what he said. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå