Condis Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 Hei Jeg ønsker bare kjappe innspill, om du føler at du vet noe som kunne hjulpet meg mye. Kansje tips til hvordan jeg skal starte presentasjonen (jeg bruker Powerpoint), hva kan være reelt stoff på innledning? Håper noen tar seg tid til å se hva Del 2 innebærer her:D Tar til takke med tipsene/løsningene jeg får:) Det er selvfølgelig ikke hele oppgaven til Del 1 men bare sånn kjappt hva jeg trenger hjelp til. Del 2 forstod jeg egentlig ikke så mye av selv. Del 1: Oppgavens innledning: I foredraget skal du bruke SOHO romteleskopet og solen som et utgangspunkt, en kort innledning. Noen enkle konkrete fakta om hva solen gjør for mennesket, naturen og hvordan den påvirker oss både positivt og negativt. hva kan sola brukes til? Del 2: Du skal undersøke hvilke faktorer som påvirker effekten til en solfanger. Du må selv: - Sette opp en hypotese - Tenke ut hvikle parametere du skal måles - Finne ut hvordan du skal gjøre målingene - Vurdere hvordan du kan redusere usikkerhet og feilkilder i målingene På selve eksamen skal du slippe å gjøre selve forsøket, men du blir bedt om å forklare hvordan du vil gjennomføre forsøket teoretisk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå