Buffalo Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 Hei, Jeg har et Sony Alpha 700 som jeg er godt fornøyd med. Sist helg fotograferte jeg en del i min datters bryllup. Riktignok prioriterte jeg video, men en del foto ble det også. Imidlertid fikk jeg trøbbel når jeg skulle legge bildefilene over på pc. CF kortet funker helt fint i cameraet, men jeg får ikke filene ut. Har prøvd på flere pc'er med samme resultat. Får melding om at mappen er skadet, og ikke lar seg lese. MS kortet i cameraet lar seg uten problemer avlese. Noen som kjenner problemet? Noen som i tillegg kanskje har en løsning? Tenkte kanskje der kan finnes noen rescue programmer som kan løse dette. Buffalo Lenke til kommentar
Murdock Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 Koble til pc med usb-kabel? Det skulle vel være uproblematisk så lenge kameraet leser filene. Formater kortet etter at alt er ordnet, og kjør noen testrunder med det. Er det et gammelt kort eller et noname merke - kjøp et nytt..... Lenke til kommentar
froggyler Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 Hvilket kort er det? Sandisk og Lexar har egne programmer som kan gjenoprette korrupte data. Hvis bildene og videoen fint lar seg overføre til PC'en via usb kabel mellom PC og kamera, gjør det og formater kortet (først i PC'en deretter i kameraet). Lenke til kommentar
Buffalo Skrevet 9. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2009 Koble til pc med usb-kabel? Det skulle vel være uproblematisk så lenge kameraet leser filene. Formater kortet etter at alt er ordnet, og kjør noen testrunder med det. Er det et gammelt kort eller et noname merke - kjøp et nytt..... Tilkopling etc. er ikke forbundet med problemer. Det er det faktum at filene som kan sees i cameraets display ikke lar seg overføre til pc for videre redigering som er problemet. Der kommer feilmelding om at mappen er skadet. Kortet er av merket Sandisk, og skulle holde et bra nivå kvalitetsmessig. Er vel ca 1 år gammelt. Leverte det inn til fotohandler idag, og de ville kjøre et rescue program for å få ut filene. Nå har jeg lastet ned CardRecovery så kan jeg gjøre det selv dersom jeg skulle få lignende problemer senere. Mulig at hele greia oppstod fordi jeg formaterte kortet i kortleseren i stedet for i cameraet sist. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå