Strider16 Skrevet 6. mai 2003 Del Skrevet 6. mai 2003 Abit AT7-MAX2 Hovedkort Socket A, S-ATA - VIAKT400, ATA/133, ATX, USB2.0, 8X, Raid Asus CD-brenner IDE 52x/24x/52x AMD Athlon XP2700+ 2.17 GHz 333 MHz bus NEC Diskettstasjon 3,5" 1,44MB FD1231H Maxtor IDE ATA-133 200GB 7200RPM 8MB Suntek Miditower TH-655 Blått DDR-DIMM PC3200 512MB DDR CL2.5 Logitech Internet Navigator Keyboard Hansol 19" CRT 920P TCO-99 Sapphire Radeon 9700 Atlantis PRO 128MB GlacialTech CPU-Vifte Socket A/370/FCPGA Hva syntes dere?? Ja akkurat nå så spør dere dere selv: "Blir ikke den pcen litt varm!?!?" Det er litt av spørsmålet mitt.. Da jeg sjekker i biosen har jeg opptil 64 i kjernen på cpu. Jeg har prata med en datakis og han sa at hvis jeg ikke skulle overklokke så gjorde det ikke noe.. men hva syntes dere ? er 64 grader i kjernen på cpu litt mye ?? Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 6. mai 2003 Del Skrevet 6. mai 2003 Du sier ikke noe om hvilken Glacialtech vifte du har. Det er vel litt ikke alltid de beste kjølerne som kommer derifra... Du nevner heller ingenting om hvor mange kabinettvifter du har og hvor de er montert. I andre tråder her på forumet har jeg hørt at dette kabinettet "puster" ganske dårlig, mao dårlig med luftgjennomtrekk. Du kan jo teste hva temperaturene blir hvis du tar vekk den ene sidedøren. Det kan være feil temp. som blir oppgitt av hovedkortet, du kan ikke stole 100% på måleren. Det kan du lettest sjekke ved å la PCen får romtemeratur etter en avslått natt. Umiddelbart når du starter opp igjen, så burde CPU temp være nærme romtemperatur. 64 grader er litt for mye, du får jobbe med saken. Lenke til kommentar
Strider16 Skrevet 6. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2003 cpu-vifte: GlacialTech CPU-Vifte Socket A/370/FCPGA - RetaiI Igloo Silent Breeze /XP2700+ jeg har ingen kabinettvifter (enda).. har sett litt på det at det er ingen hull hvor jeg kan dra luft fra, så jeg skjønner det du sier med at det er dårlig pusting med det kabinettet. Skal sette inn 3 vifter som jeg har på lur, men de har ikke så mye å si på tempen i cpu? Hva er en akseptabelt med temp inni kjernen på cpuen ? Lenke til kommentar
Patience Skrevet 6. mai 2003 Del Skrevet 6. mai 2003 Nytter ikke å "trø inn" masse luft i et kabinett som er luft tett. Hvis ikke kabinettet puster - vil mottrykket i kabinettet føre til at luften fra viftene dine blir minimal. Frem med hullsaga Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 7. mai 2003 Del Skrevet 7. mai 2003 Nytter ikke å "trø inn" masse luft i et kabinett som er luft tett. Hvis ikke kabinettet puster - vil mottrykket i kabinettet føre til at luften fra viftene dine blir minimal. Frem med hullsaga Det er riktig. Generelt sett lønner det seg å ha vifter i parallell, istedet for i serie. Eks. Det er bedre å ha to vifter i samme ende av et rør, enn en vifte i hver ende. Du har jo allerede en vifte i PSU som blåser ut bak. Kobl til en vifte til som blåser ut bak også. Deretter bør du lage noen nye hull. Jeg har bare sett noen få bilder av lignende kabinett som deg, så jeg vet ikke hvor det er lettest å lage hull. I bunnen er et alternativ. Et annet er å la være å stenge en av PCI portene, fortrinnsvis den nederste. Såvidt jeg kan se av et bilde på hardware.no, så er det plass til en vifte bak. Lenke til kommentar
Strider16 Skrevet 7. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2003 okey .. så da kan jeg sette inn en der som innsug eller utsug? det er en plass til ved hardddiskene på siden, men jeg vet ike hvor den suger i fra.. Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 7. mai 2003 Del Skrevet 7. mai 2003 okey .. så da kan jeg sette inn en der som innsug eller utsug? det er en plass til ved hardddiskene på siden, men jeg vet ike hvor den suger i fra.. Kabinettviften bak må blåse ut (parallell til PSU viften som jeg nevnte). Lenke til kommentar
mr x Skrevet 7. mai 2003 Del Skrevet 7. mai 2003 sikkert bra med 2-3 stykker kabinettvifter som han sa.. men tror ikke det er hovedproblemet ditt.ville ha kjøpt meg mye bedre cpu-kjøler. thermalktake volcano 7+ eller 11 fins sikker bedre enn disse ,men koster sikker mere. Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 7. mai 2003 Del Skrevet 7. mai 2003 cpu-vifte: GlacialTech CPU-Vifte Socket A/370/FCPGA - RetaiI Igloo Silent Breeze /XP2700+ jeg har ingen kabinettvifter (enda).. har sett litt på det at det er ingen hull hvor jeg kan dra luft fra, så jeg skjønner det du sier med at det er dårlig pusting med det kabinettet. Skal sette inn 3 vifter som jeg har på lur, men de har ikke så mye å si på tempen i cpu? Hva er en akseptabelt med temp inni kjernen på cpuen ? Du bør komme deg ned på 50 tallet et sted, mao. under 60 grader. Die temp på AMD er typisk 85 grader, men er ikke å anbefale å teste ut... Kabinettvifter har mye å si på CPU temperaturen, det var derfor jeg ba deg teste med døren åpen. Det er mye lettere for CPU kjøleren å kjøle hvis kabinett temp. er 30 grader enn hvis den er 50 grader. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå