joramo91 Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 Når jeg taster inn koden inn i passord-boksen blir ikke bokstavene jeg skriver gjort om til stjerner/rundinger. Noen som har forslag til hvordan jeg kan endre koden slik at det kommer stjerner??? Bruker denne koden til passord: <script type="text/javascript" language="javascript"> <!-- var password = "mitt passord"; var usrpwd = prompt("Får å hente ut og legge til data i databasen må du ha passord! \nFeil passord eller 'avbryt' fører deg tilbake til hovedsiden."); if(usrpwd == password) { location.href = "link "; } else { location.href = "link"; } --> </script> Lenke til kommentar
gatepoet Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 i stedet for å bruke <input type="text> bruker du <input type="password"> Lenke til kommentar
joramo91 Skrevet 9. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2009 i stedet for å bruke <input type="text> bruker du <input type="password"> I stedet for <input type="text> ?? Bruker jo ikke det.... Lenke til kommentar
joramo91 Skrevet 9. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2009 Men et annet spørsmål. Skal linke knappen "send" til en anne side. Hvordan gjør jeg det? <form> <input type="hidden" name="Fotballdatabase"> <textarea name="test" COLS=40 ROWS=3> </textarea> <textarea name="hent" rows=3 cols=40> </textarea> <br> <input type="submit" value="Send"> <input type="Reset" value="Tilbakestill"> </form> Lenke til kommentar
hakonvl Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 Også er det vell ikke veldig smart å lagre passord i JS i og med at brukeren har fri tilgang til koden. Lenke til kommentar
joramo91 Skrevet 9. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2009 Også er det vell ikke veldig smart å lagre passord i JS i og med at brukeren har fri tilgang til koden. Hvor skal jeg lagre passordet da? Lenke til kommentar
hakonvl Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 Det bør i allefall krypteres. Jeg lagrer i en MySQL database men da bør man vel helst bruke PHP, ASP, ASPX, JSP eller annet server side programeringspråk. Kansje det går vis du finner en eller annen funskjon for å kryptere det. SHA-1 bruker jeg, dog i PHP, ikke JS Lenke til kommentar
LostOblivion Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Hva er JavaScript, trådstarter? Jo, det er et script som blir utført av nettleseren til brukeren (klienten). Derfor vil alt du har skrevet av JS-kode være tilgjengelig for den som besøker nettsiden din, og enkelt kunne lese passordet ditt fra koden. Hvis det hadde vært et CGI-skript som blir utført av serveren, er det et mye mindre problem, ettersom brukeren som regel ikke får tilsendt selve CGI-skriptet, men hva CGI-skriptet produserer. Men som Rockie sier, så er nok kryptering det sikreste valget, og også en enkel måte å gjøre det på. Sjekk ut PHP-skripting f eks, for å gjøre dette. Lenke til kommentar
program Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 Men et annet spørsmål.Skal linke knappen "send" til en anne side. Hvordan gjør jeg det? <form> <input type="hidden" name="Fotballdatabase"> <textarea name="test" COLS=40 ROWS=3> </textarea> <textarea name="hent" rows=3 cols=40> </textarea> <br> <input type="submit" value="Send"> <input type="Reset" value="Tilbakestill"> </form> Du kan legge link til knapp ved denne koden: <input type="button" value="send" onclick="parent.location='http://www.google.com/'" /> Og så burde du lagre passord i PHP. Ikke Javascript. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå