Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Litt redd madammens overvekt...hva KAN jeg gjøre?

Ozelot

Anbefalte innlegg

Heisann!

Litt usikker på hvor jeg skulle plassere denne(helse eller samliv og relasjoner)

Jeg er sammen med ei jente som har litt for mye på kroppen.

Hun hadde sist en velt på 94.2 og med høyden hennes blir det en BMI på ca 36.

Siden vi ikke bor sammen, så er det vanskeligere å hjelpe henne med å gå ned i vekt(ikke at jeg vil kontrollere hva hun skal spise, men hjelpe henne å ta gode matvalg).

Hva kan jeg gjøre, og hva burde jeg gjøre?

Forøvrig;jeg blåser i om hun er overvektig(er like glad i henne for det) , men jeg liker ikke at hun er så tung så lenge(og det faktum at hun har gått opp i vekt etter at vi ble sammen).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann!

Litt usikker på hvor jeg skulle plassere denne(helse eller samliv og relasjoner)

Jeg er sammen med ei jente som har litt for mye på kroppen.

Hun hadde sist en velt på 94.2 og med høyden hennes blir det en BMI på ca 36.

Siden vi ikke bor sammen, så er det vanskeligere å hjelpe henne med å gå ned i vekt(ikke at jeg vil kontrollere hva hun skal spise, men hjelpe henne å ta gode matvalg).

Hva kan jeg gjøre, og hva burde jeg gjøre?

Forøvrig;jeg blåser i om hun er overvektig(er like glad i henne for det) , men jeg liker ikke at hun er så tung så lenge(og det faktum at hun har gått opp i vekt etter at vi ble sammen).

Har du prøvd å snakke med henne om det? Om du er redd for å virke som en idiot, så vinkler du det bare inn på din bekymring for hennes helse dersom hun skulle bli feitere.. Altså.. ikke ordlegg deg slik, men få det til å virke som om du faktisk bryr deg om vekten hennes for hennes egen del.

Lenke til kommentar
Har du prøvd å snakke med henne om det? Om du er redd for å virke som en idiot, så vinkler du det bare inn på din bekymring for hennes helse dersom hun skulle bli feitere.. Altså.. ikke ordlegg deg slik, men få det til å virke som om du faktisk bryr deg om vekten hennes for hennes egen del.

Har sagt det til henne at jeg er beymret for vekten hennes, hun vet det selv at hun har lagt på seg og skylder på kjedespising.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Dere kan inngå en lignende avtale som jeg og dama har. Kutt ut potetgull og brusdrikking til kun én liter i uka, og én pose bare. Det virker som om det ikke er så alt for mye å kutte ut, men det er alt for lett å kjøpe seg bare ei brus hver gang en er på butikken. Spis frokost, lunch, middag og kvelds til faste tider, helst hver 4 time og ikke spise seg stappmett. Dette gjør dere sammen oftest. Grunnen til at du også skal være med på dette, er for at det er vanskelig nok for henne å følge disse reglene alene når du kan sitte rett forran henne og gafle innpå med snacks. Begynn å gå sammen på kveldsturer. Sommeren byr på masse pent vær og det er ingen grunn til å sitte med latræva i sofaen. Ta henne i hånda og dra henne med ut bare for å gå litt. En eller annen tv-serie klarer man alltids å gå glipp av.

Som sagt. Det er viktig at dere er to om dette, slik at det ikke blir kun hennes ansvar.

Lenke til kommentar

Brus drikker hun svært lite av(et glass og to i helgene max), men chipsen er fast hver helg(om hun spiser det i ukene også, aner jeg ikke).

Hadde det bare vært noe jeg også måtte gjøre, så hadde ting vært så mye enklere(tydeligvis har jeg en annen forbrenning enn henne).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...