Gå til innhold

Lyden på pc'n forsvant

Anbefalte innlegg

Uff, nå har jeg rotet det til litt. Driver og "rydder" litt på pc'n min da jeg skal kjøpe ny og gi denne til søsteren. Men innimellom all sletting og rydding har jeg måttet kommet borti noe som har med lyden å gjøre for nå har jeg ikke lyd på maskina lenger :( Har vel sletta noe jeg ikke skulle sletta tenker jeg.

Noen som vil hjelpe meg litt og har noen forslag til hvordan det kan ordnes?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vell mest sannsynelig en lyd driver du har sletta.

Men for sikkerhets skyld kan du jo åpne volumkontrollen for å sjekke at ingen ting er dempet. Om du er litt usikker på hvordan lydkort du har og hvor du finner lydkortdrivere kan du kjøre windows update for å sjekke om den finner noe. Om ingen av disse delen funker kan du prøve å stille maskinen tilbake i tid. Filer og eventuelle programmer vil da blir gjennopprettet, men lyden vil mest sannsynelig komme tilbake. For å stille maskinen tilbake i tid går du på kontrollpanel - ytelse og vedlikehold - oppe i venstre hjørne klikker du på systemgjenoppretting.

Lenke til kommentar

Men for sikkerhets skyld kan du jo åpne volumkontrollen for å sjekke at ingen ting er dempet. Om du er litt usikker på hvordan lydkort du har og hvor du finner lydkortdrivere kan du kjøre windows update for å sjekke om den finner noe. Om ingen av disse delen funker kan du prøve å stille maskinen tilbake i tid. Filer og eventuelle programmer vil da blir gjennopprettet, men lyden vil mest sannsynelig komme tilbake. For å stille maskinen tilbake i tid går du på kontrollpanel - ytelse og vedlikehold - oppe i venstre hjørne klikker du på systemgjenoppretting.

Har kjørt både windoes update og systemoppretting, men ingen av delene virket dessverre :(

Lenke til kommentar

Har kjørt både windoes update og systemoppretting, men ingen av delene virket dessverre :(

Vel. Prøv å høyreklikk på Min Datamaskin - Egenskaper - Også innpå driver enheter. Sjekk om maskinen din leter etter drivere der.

Lenke til kommentar

Har ikke et valg som heter "driver enheter". Bare Generelt, Datamaskinnavvn, Maskinvare, Avansert, Systemgjenoppretting, Auto oppdateringer og Ekstern.

Hvilken maskin er det snakk om? Kom med mest mulig info du, så er det sikkert noen som kan sniffe opp en driver til deg.

Hva vil du vite da? Det er en Zepto znote med windows XP.

Lenke til kommentar

Du kan lagre den i første omgang. Hvis det ikke er den riktige skjer det ikke noe katastrofalt. For sikkerhets skyld kan du prøve å finne ut om det er Znote_G15a du har, og om du kan huske å ha sett "Realtek Audio" på maskinen noen gang.

Lenke til kommentar
Du kan lagre den i første omgang. Hvis det ikke er den riktige skjer det ikke noe katastrofalt. For sikkerhets skyld kan du prøve å finne ut om det er Znote_G15a du har, og om du kan huske å ha sett "Realtek Audio" på maskinen noen gang.

Nei, det er ikke en G15, min er snart 4 år gammel og da hadde de endel modeller som het "4100", "4200" etc... husker ikke akkurat hvilket nr min har. Da er det ingen vits i å laste ned og innstallere den filen eller?

Lenke til kommentar
Høyreklikk på min datamaskin - egenskaper - maskinvare - enhetsbehandling. Klikk deg inn på lyd video og spillkontroller, der skal navnet på lydkortet ditt komme opp slik at vi kan finne rett driver til deg.

Sier "Realtek AC'97 Audio" deg noe? Er det det du mener?

Lenke til kommentar

Du trykker bare på go på site 1. :) Site 1, site 2 osv er bare forskjellige sider å laste ned fra, og skal ikke ha stort å si. Den tungvindte måten å løse problemet på kunne jo vært en formatering av maskinen. Dette kunne jo vært gunstig i og med at alt blir slettet fra harddisken, i og med at du skal gi den bort.

Endret av k1mzor
Lenke til kommentar
Du trykker bare på go på site 1. :) Site 1, site 2 osv er bare forskjellige sider å laste ned fra, og skal ikke ha stort å si. Den tungvindte måten å løse problemet på kunne jo vært en formatering av maskinen. Dette kunne jo vært gunstig i og med at alt blir slettet fra harddisken, i og med at du skal gi den bort.

Får prøve dette først nå da. Tuusen takk for all hjelp :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...