Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Driter blod - Går på medisiner.

Gjest Jasåntkandetgå

Anbefalte innlegg

Gjest Jasåntkandetgå

Hei.

Håper noen kan hjelpe meg ut ifra denne knipa her av angst.

Jeg går for tiden på Apocellin som er pencillin. Det er 1grams tabletter jeg går på og har nå en kur.

Jeg har vell nå gått på denne kuren i ca en uke, inntil i går (mandag) når jeg plutselig begynte å drite blod.

Blodet er lyst og det befinner seg drit i dammen av blod som ender opp i dassen. Jeg er en mann på 18 år, eller ungdom blir vell det.

Jeg har også hatt kløe i fiseringen etter jeg begynte å gå på dette.

Mer som kan tilføyes er at jeg har vært løs i magen i over 3 uker, siden jeg var i utlandet, sør-arabia, som jeg har spist masse merkelig mat som magen min blir alltid løs av. Magen min er alltid løs i utlandet av en merkelig grunn.

Etter jeg ble løs i magen har jeg vært på dritern opptil 2 ganger igjennomsnitt til dagen, av og til 3 ganger. Det begynte først med en masse, og nå er det bare diare..

Det som kansje burde tilføyes er at jeg har de siste 3 månedene gått på tabletter for ørebetennelse og hovne bihuler.

Takker for svar.

Noen av dere som har opplevd det samme ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Johanne (lege)

Apocillin er et medikament som forstyrrer bakteriefloraen i tarmen ganske grundig, noe som ofte medfører tynnflytende diare mens behandlingen pågår og en tid etterpå.

Dette kan føre til fissures (sprekker) i slimhinnen nederst i endetarmen, noe som kan fremkalle kløe/svie og blødninger som er lys på farge.

Noe som demper symptomene en del er salve eventuelt stikkpiller, eksempelvis dactacort som blant annet inneholder kortison.

Det beste er imidlertid å spise lettfordøyelig mager mat mens behandlingen pågår eksempelvis loff med magert pålegg, unngå fet mat særlig svinekjøtt og sterkt krydret mat.

Biola og lignende produkter stabiliserer til en viss grad bakteriefloraen og anbefales mens man blir behandlet med antibiotika.

At tarmsystemet kommer i ulage når man kommer til et fremmed land er noe som de fleste i større eller mindre grad opplever fordi man får i seg mat som inneholder bakterier/stoffer som kroppen ikke er vant til å handtere og ikke har naturlig motstandskraft mot, de fleste blir etter en tid aklimatisert og problemene forsvinner etter en tid.

Dersom du er bekymret vil jeg anbefale deg til å skaffe en ø-hjelpstime hos fastlege for utredning evt. behandling. :)

Lenke til kommentar
Gjest Gjest
Apocillin er et medikament som forstyrrer bakteriefloraen i tarmen ganske grundig, noe som ofte medfører tynnflytende diare mens behandlingen pågår og en tid etterpå.

Dette kan føre til fissures (sprekker) i slimhinnen nederst i endetarmen, noe som kan fremkalle kløe/svie og blødninger som er lys på farge.

Noe som demper symptomene en del er salve eventuelt stikkpiller, eksempelvis dactacort som blant annet inneholder kortison.

Det beste er imidlertid å spise lettfordøyelig mager mat mens behandlingen pågår eksempelvis loff med magert pålegg, unngå fet mat særlig svinekjøtt og sterkt krydret mat.

Biola og lignende produkter stabiliserer til en viss grad bakteriefloraen og anbefales mens man blir behandlet med antibiotika.

At tarmsystemet kommer i ulage når man kommer til et fremmed land er noe som de fleste i større eller mindre grad opplever fordi man får i seg mat som inneholder bakterier/stoffer som kroppen ikke er vant til å handtere og ikke har naturlig motstandskraft mot, de fleste blir etter en tid aklimatisert og problemene forsvinner etter en tid.

Dersom du er bekymret vil jeg anbefale deg til å skaffe en ø-hjelpstime hos fastlege for utredning evt. behandling. :)

Tusen takk for svar :-) Var litt redd dette her kunne være ett alvorlig problem.

Igjen, takk!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...