bruker365 Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 Fikk pc'en i begynnelsen av Vg1, og er nå i slutten av Vg2. Så det har vel snart gått to år. Problemet er at batteriet er ødelagt, det varer kanskje i 5 minutter. Og dette kan jeg vel si går ut over læringen når jeg konstant må stresse for å ha strømledningen tilkoblet! De sier at batterigarantien kun er 1 år. Hvilke rettigheter har jeg? På denne linken står det 2,5 år. http://www.nrk.no/programmer/tv/fbi/1.5081962 Men gjelder det kun privatpersoner? Pc'en er forsåvidt eid av fylkeskommunen. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 For det første, batteriet ditt er ikke ødelagt. Et ødelagt batteri fungerer ikke i det hele tatt. Batteriet ditt har redusert kapasitet, og dette skjer med alle batterier over tid, i varierende grad. For det andre må man vite hvilket lovverk man skal forholde seg til. Som forbruker(privatperson som har kjøpt noe av en bedrift) så gjelder forbrukerkjøpsloven. Rettighetene her er ufravikelige og gir deg bla reklamasjonsrett på 2 eller 5 år(på mangler vel og merke, redusert batterikapasitet er ikke nødvendigvis en mangel). Men, slik eg forstår det så eies maskinen av fylkeskommunen og da er det kjøpsloven som gjelder, som kan fravikes ved avtale. Men for å gjøre en lang historie kort, kontakt fylkeskommunen og hør med de hva de kan gjøre og om du evnt må dekke inn et nytt batteri selv. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 Ta kontakt med systemansvarlig på skolen. De kan nok hjelp deg. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 Har batteriet alltid stått i? Lenke til kommentar
jannaae Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 Jeg har kjøpt inn en del batterier her på vår skole for elevpcer. Elever er ikke de dyktigste til å sørge for å behandle batteriene godt, så trenden er at de blir ganske dårlige etter et år til to. Gjennom vår avale med HP har vi bare ett års garanti på batteri, og den omfatter ikke batterier som mister kapasitet, kun batterier som slutter å virke. Vi har derfor kjøpt inn en del batterier hos http://www.pcbatterier.no. Svært gode priser og og lang levetid, så vi er godt fornyd med disse. Hør med itpersonalet på skolen din, de kan sikkert hjelpe deg. Lenke til kommentar
bruker365 Skrevet 23. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2009 Ta kontakt med systemansvarlig på skolen. De kan nok hjelp deg. Har gjort det, men de sier bare at jeg må kjøpe nytt. Har batteriet alltid stått i? Ja, men nå i det siste har jeg prøvd å tatt det ut når jeg har laderen i, for å "spare" batteriet. Jeg har kjøpt inn en del batterier her på vår skole for elevpcer. Elever er ikke de dyktigste til å sørge for å behandle batteriene godt, så trenden er at de blir ganske dårlige etter et år til to. Gjennom vår avale med HP har vi bare ett års garanti på batteri, og den omfatter ikke batterier som mister kapasitet, kun batterier som slutter å virke. Vi har derfor kjøpt inn en del batterier hos http://www.pcbatterier.no. Svært gode priser og og lang levetid, så vi er godt fornyd med disse. Hør med itpersonalet på skolen din, de kan sikkert hjelpe deg. Har nok hørt med dem, men jeg likte ikke det de sa, sa derfor spurte jeg her:) Synes det er litt idiotisk.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå