Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Hjelp - Muntlig Eksamen i matte - 10kl

Anbefalte innlegg

Hei!

Poster eksamensoppgaven jeg nettop har fått her, fordi jeg hadde lyst på litt hjelp. :innocent:

Det jeg tenkte litt på var diverse regnestykker man kan ha med i forold til de ulike opplysningene man får i oppgaven.

Oppgaven...

--------------

Du har fått svar på en søknad fra vgs og har bestemt deg for å gå på Melbu. Fra Holmstad til Melbu er det sirka 55km, og du må bytte buss på Sortland. Du synes det er for lang reisetid fra Holmstad til Melbu så du vil bo på hybel. Det er en privat hybel ledig, pris: 1550kr/mnd + strøm. Hybelen er 5m x 3m. Den er delvis møblert med seng, skrivebord og en liten hybelkomfyr. Du har fått lov til å male veggene på hybelen, men du må dekke kostnadene selv. Du disponerer i tilleg et eget bad på 2m x 3m. Du kan anta at strømforbruket ligger på 800 kWh/mnd. I kantina kan du betale 1650 kr/mnd og få alle måltidene der. Du må tenke igjennom hvordan du skal finansiere hybelen.

-------------

Takker for svar. :)

Endret av Daniel47
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja! Er vel sånt en skal tenke over selv, men hvis en aldri har opplevd å flytte så er det kanskje endel småting en ikke kommer på.

Engangsutgifter: Flyttebil til hybelen, litt møbler(stol, hylle, komode, skap?), inventar til kjøkken(kopper, glass, bestikk osv). Om du ønsker å male rommet, hva koster så maling for et rom som er ~2.5meter høyt og måler 3x5 meter.

Utgifter hver måned: Hva koster faktisk 800 kWh/mnd, oppkobling mot internett, mat(spiser vel ikke i kantina på skolen fredag kveld til mandag morgen?), telefon/mobilregning, penger til litt andre ting(kino, en brus i uka ...)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...