Garreth Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 Hei. Er litt usikker på om det jeg lurer på er mulig. Jeg prøver gjøre noen endringer på et publiseringssystem, som egentlig er ganske låst. Jeg har laget en form som poster et nettmøte-spørsmål fra nettsiden, inn i publiseringssystemet. Problemet er at jeg kun har mulighet til å fylle ut, tittel, ingress, og hovedtekst. Jeg vil gjerne kunne ha med navn. Jeg lurer derfor på om det er mulig å poste navnet sammen med ingressen, i en tag eller noe slikt, for så å filtrere dette med php på frontend. F.eks: "Ingres her, bla bla bla ::Navn Navnesen:: <- Jeg vil altså finne ut hvilket navn som står mellom :: :: . Er dette mulig? Lenke til kommentar
serrghi Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 ja dette er fult mulig med regex. Anbefaler deg å lese litt rundt dette på http://php.net/regex kanskje se nærmere på http://no2.php.net/manual/en/function.split.php Lenke til kommentar
Epower Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 $string = 'Ingres her, bla bla bla ::Navn Navnesen::'; preg_match('/\:\:(.*?)\:\:/', $string, $matches); echo $matches[1]; Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 9. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2009 $string = 'Ingres her, bla bla bla ::Navn Navnesen::'; preg_match('/\:\:(.*?)\:\:/', $string, $matches); echo $matches[1]; Se der ja! Akkuratt hva jeg var ute etter. Tusen takk! Nå trenger jeg bare en regex for å ikke skrive ut navnet i selve ingressen. Lenke til kommentar
serrghi Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 Som sagt, se på split (siste linken) Lenke til kommentar
Epower Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 $string = 'Ingres her, bla bla bla ::Navn Navnesen::'; preg_match('/::(.*?)::/', $string, $matches); $string = preg_replace('/::(.*?)::/', '', $string); echo $string; Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 9. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2009 $string = 'Ingres her, bla bla bla ::Navn Navnesen::'; preg_match('/::(.*?)::/', $string, $matches); $string = preg_replace('/::(.*?)::/', '', $string); echo $string; Hehe, jeg lagde en sjekk på 3-4 linjer for å få til det samme. Tusen takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå