Gå til innhold

Erfaring med synstest hos Specsaver....


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg anbefaler Specsavers istedet for de to andre du nevnte, men sant skal sies: de er kjappe med å si at du trenger briller! Det er jo mange som trenger det, er klar over det, men mange som faktisk ikke gjør det som får den derre "ja vil du kjøpe brillene nå eller..?", når de egentlig ikke trenger det.

Lenke til kommentar

Jeg er på årlig synstest/linsekontroll. Siste to ganger har vært på Specsavers i nærheten av der jeg bor, og jeg er så misfornøyd at jeg skal velge meg en annen optiker neste år. Inntil da kjøper jeg linser på nett ;)

 

Tidligere var jeg på årlig kontroll hos Specsavers i en annen del av landet og var kjempefornøyd. Så det er nok veldig avhengig av personen og ikke kjeden.

Lenke til kommentar

Man får det man betaler for, også når det gjelder optikere. At for eksempel Krogh optikk er dyrere enn Specsavers er sant, men servicen og profesjonaliteten når det gjelder både synstester, produktkunnskap og å finne rett produkt, overgår alt at annet jeg har vært borte i.

 

På grunn av det betaler jeg gladelig litt ekstra på Krogh i stedet for å gå til optikerbransjens svar på Rema 1000... Specsavers.

Lenke til kommentar

Enig, man får stort sett det man betaler for!

 

Min forrige optiker var i utgangspunktet ikke med i noen kjede. Etter at de ble med i Specsavers var servicen like god som før, men de fikk da "noname"-linser fra Specsavers istedenfor de gamle. Linseprisen falt, men samtidig måtte jeg betale for linsekontrollene, disse var tidligere "gratis" (sikkert bakt inn i linseprisen). Om vareutvalget ble dårligere vet jeg ikke, men jeg fikk i alle fall "noname"-linser som var til forveksling lik Dailies'ene jeg brukte tidligere.

Det hadde vært spennende å se om de klarer å følge opp servicen også etter noen år som kjedeforhandler.. :)

Lenke til kommentar
Man får det man betaler for, også når det gjelder optikere. At for eksempel Krogh optikk er dyrere enn Specsavers er sant, men servicen og profesjonaliteten når det gjelder både synstester, produktkunnskap og å finne rett produkt, overgår alt at annet jeg har vært borte i.

 

På grunn av det betaler jeg gladelig litt ekstra på Krogh i stedet for å gå til optikerbransjens svar på Rema 1000... Specsavers.

 

det blir altfor dumt å tro at det er så enkelt. Sånn varierer veldig fra butikk til butikk, og hvilken kjede det er har faktisk ikke så mye å si for servicen.

 

Jeg har selv vært linse/brillebruker i 10 år, og for noen måneder siden var jeg hos Specsavers for første gang. jeg har aldri vært så fornøyd før, og aldri noensinne fått så mye profesjonell hjelp heller hos noen annen optiker. Jeg skulle ha meg briller, og de hjalp meg skikkelig, og jeg endte opp med to nye brillepar som jeg nesten aldri legger fra meg. Linser gidder jeg ikke bruke lenger siden jeg for en gangs skyld har funnet noen briller jeg LIKER. Og det har ikke de andre optikerne noensinne klart...;)

 

Linser gidder jeg uansett ikke kjøpe i butikk uansett hvem eller hva, det er mye, mye billigere på nett, gratis synstest eller ei.

Lenke til kommentar

Specsavers er bare supert. Har selv brukt dem i 5 år nå. Hvordan man opplever service hos forskjellige opptikere er vel egentlig veldig tilfeldig. Selv har jeg hatt gode erfaringer med både Specsavers og Brilleland..

Endret av John78
Lenke til kommentar

Husk at billigkjedene har enkelte "nødvendigheter" som ekstrautstyr, f.eks er det greit å passe på at man får herdede brilleglass om man ikke vil at brillene skal få riper fort.

 

Det fins flinke og mindre flinke optikere i alle kjeder.

 

Noe av det viktigste er å gå til en optiker som tar seg tid til å finne ut hva som passer for deg. Kommunikasjon er viktig, og både med briller og linser kreves det tilpassing for å få til perfeksjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...