Vowels Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 Noen som trenger en powerpoint om den kalde krigen så er det bare å si ifra. Hadde eksamen i dag så er ferdig! Lykke til dere som har i morgen Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Post gjerne hvilke spørsmål dere fikk om perioden deres (spesielt 1850-1914 ). Lykke til!! Lenke til kommentar
Erik den Raude Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Ble 5 på meg. ALl den tid hovedambisjonen min var å bestå, kan jeg sies å være fornøyd. Førstemann ut <3 Lenke til kommentar
Vowels Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Ble 5 på meg. ALl den tid hovedambisjonen min var å bestå, kan jeg sies å være fornøyd. Førstemann ut <3 Ey! Gratulerer, fikk 5 jeg også. Hadde ikke forventet det Lenke til kommentar
ocvmelbye Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Kom opp i historie vg3 TRADISJONELL METODE, slå den Lenke til kommentar
Baba2 Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Vi har litt annerledes oppsett enn dere. Vi får bare vite om et bredt emne, f.eks. Norges historie 700-1800. Så skal vi bare lese og forberede oss i dette emnet. Så skal vi trekke en oppgave 30 minutter før eksamen. Så får den tiden til å forberede en presantasjon. Gruer meg litt, siden det er veldig mye som må leses. Lenke til kommentar
DanielvanSand Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Fikk en... wait for it... 6! For de som vil ta en titt på foredraget og powerpointen: .Doc .Ppt Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Gratulerer Dalh! Meget god ppt du har lagt også. Min er rett og slett en "wall of text" ifht det der Lenke til kommentar
Erik den Raude Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Meh, du hadde jo et uhorvelig snevert tema. Det er oss som får oppgaver som favner andreklasse OG tredjeklassepensum som er karene. Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Jeg har om hvorfor ble det ikke krig mellom Norge og Sverige under unionsoppløsningen i 1905 og har støtt på et tidsproblem … Foredraget mitt er nemlig for langt. En av følgende tror jeg jeg må kutte ut: Unionen (generell info om unionen), årsaker til unionens brudd og bruddet (hvordan det ble gjennomført). Hva tror dere jeg kan kutte? Lenke til kommentar
Erik den Raude Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Hvor mye overskrider du normert tid med da? Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 2-3-4 minutt. Snakker alltid fortere på en "ekte" framføring så holder nok kutte en eller redusere lengden på to eller alle. Lenke til kommentar
Erik den Raude Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Jeg overskred med 2 minutter eller så, det var greit - jeg ville ikke fått svart på oppgaven tilfredsstillende uten dette. Presentasjonen var i utgangspunktet på 15 minutter, da, men jeg var jævlig nervøs, som gjorde det litt langsommere. Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Da jeg tok en liten gjennomgang så stoppet klokken på 14min. På papiret står det maks 10 min, men kan la det gå ihvertfall 1-2 minutt over tiden før jeg risikerer å bli avbrutt. Lenke til kommentar
photojenny Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 (endret) Fikk en... wait for it... 6! For de som vil ta en titt på foredraget og powerpointen: .Doc .Ppt At du turte å oppgi wikipedia som kilde. Historie er jo et fag hvor man faktisk skal lære å analysere og bruke kilder på en fornuftig måte. Men gratulerer! Tviler ikke på at presentasjonen var bra. Endret 11. juni 2009 av photojenny Lenke til kommentar
DanielvanSand Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 At du turte å oppgi wikipedia som kilde. Historie er jo et fag hvor man faktisk skal lære å analysere og bruke kilder på en fornuftig måte. Men gratulerer! Tviler ikke på at presentasjonen var bra. Høh. Har aldri hatt problemer med å oppgi wikipedia som en kilde, så lenge jeg har sagt "men jeg har også brukt andre skilder i form av bøker og annet for å understreke at det som blir oppgitt på wikipedia faktisk er sant. Man må jo alltid ta det som står der med en klype salt" etc etc etc Men takk! Lenke til kommentar
Erik den Raude Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Å oppgi wikipedia-artikler som kilder er en uting. Å henvise til wikipedias kilder derimot, dersom de er troverdige, er slik det skal gjøres (i alle fall på høyere utdanningsinstitusjoner). Lenke til kommentar
photojenny Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Mitt eget triks er å bruke wikipedia mens jeg skriver oppgaven, men oppgi en annen og mer seriøs kilde. Lenke til kommentar
Erik den Raude Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Da kan du like gjerne bruke de mer seriøse, troverdige kildene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå