Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Fysikk 2 muntlig

Anbefalte innlegg

Hei, noen andre som kom opp i fysikk2 muntlig? Har dere også kun 1 time forbredelse?

Noen som vet hvordan denne eksamenen fungerer?

Er det sånn:

Du løser først oppgaven du får, mens du forklarer, deretter får du spørsmål om oppgaven og løsningen av oppgaven. Så legger du fram en del om temaet ditt for så å få spørsmål om det. Og til slutt gjør du forsøket som enten kan være knyttet til oppgaven eller temaet.

Eller sånn:

Du løser først oppgaven du får, mens du forklarer deretter legger du fram en del om temaet ditt. Så gjør du forsøket som enten kan være knyttet til oppgaven eller temaet. Og til slutt får du spørsmål om alt.

Og ang. forsøket skal vi kun utføre forsøket eller skal vi også regne ut f.eks. v, a, x osv. i kasteforsøket?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, noen andre som kom opp i fysikk2 muntlig? Har dere også kun 1 time forbredelse?

Noen som vet hvordan denne eksamenen fungerer?

Er det sånn:

Du løser først oppgaven du får, mens du forklarer, deretter får du spørsmål om oppgaven og løsningen av oppgaven. Så legger du fram en del om temaet ditt for så å få spørsmål om det. Og til slutt gjør du forsøket som enten kan være knyttet til oppgaven eller temaet.

Eller sånn:

Du løser først oppgaven du får, mens du forklarer deretter legger du fram en del om temaet ditt. Så gjør du forsøket som enten kan være knyttet til oppgaven eller temaet. Og til slutt får du spørsmål om alt.

Og ang. forsøket skal vi kun utføre forsøket eller skal vi også regne ut f.eks. v, a, x osv. i kasteforsøket?

Jeg (og 3 andre) kom også opp i fysikk 2 muntlig. Vi får 2 dager forberedelse, der vi fikk et tema idag som vi skal forberede en presentasjon på til torsdag, evt et forsøk og/eller regneoppgave. Når det gjelder forsøket, var det valgfritt, men anbefalt å ta med. Jeg forstod det sånn at vi skulle vise til et tildligere utført forsøk, og vise utregninger og prinsipper (på tavla vil jeg tro). Hvis det ikke var altfor omfattende apparatur som måtte til, så kunne vi vise praktisk hvordan vi gjorde forsøket (i kortform).

Etterpå blir det samtale rundt emnet (og ellers i pensum) i 20 min., som visstnok skulle telle mer enn selve foredraget og forsøket...

Det var visst 2 eksamensmodeller vi kunne velge mellom, og den ene er vel den du nevner her, mens den andre er den vi valgte. Fikk temaet "Felt" btw, litt usikker på hvordan jeg skal angripe dette da det er et kjempestort tema! Best å ta for seg ett felt (f.eks. gravitasjonsfelt), og konsentrere seg om dette, eller skal man snakke generelt om alle felt?

Endret av Stoksund
Lenke til kommentar

Hmm, vi fikk ikke velge vi. Jaja, tror det er like greit for meg med en time forbredelse. Eneste jeg ser på som litt dritt er at vi må gjøre forsøk, hvis jeg må begynne med datalogger og sånn er det dømt til å gå dårlig. Får håpe jeg får et greit tema og oppgave ihvertfall, håper jeg får tema fra kapittel 2, 6, 7 eller 8. Ihvertfall ikke 4 og 5.

Det var et svært tema ja, tror jeg ville snakket litt generelt om felt først (hva som er likt med gravitasjonsfelt, elektrisk felt og magnetisk felt) for deretter og fordype meg i en av de (jeg ville sikkert tatt gravitasjon eller elektrisk), men vet ikke hva som lønner seg. Ville sendt en melding til læreren din og spurt.

Lenke til kommentar
Jeg (og 3 andre) kom også opp i fysikk 2 muntlig. Vi får 2 dager forberedelse, der vi fikk et tema idag som vi skal forberede en presentasjon på til torsdag, evt et forsøk og/eller regneoppgave. Når det gjelder forsøket, var det valgfritt, men anbefalt å ta med. Jeg forstod det sånn at vi skulle vise til et tildligere utført forsøk, og vise utregninger og prinsipper (på tavla vil jeg tro). Hvis det ikke var altfor omfattende apparatur som måtte til, så kunne vi vise praktisk hvordan vi gjorde forsøket (i kortform).

Sånn jeg har oppfattet det med mitt forsøk ihvertfall, skal man bare utføre forsøket også sikkert få noen spørsmål om utregning og sånn etterpå. Og vi fikk liste over hvilke forsøk vi har gjort i år (8 forsøk). Så skal vi selv velge hvilket vi vil utføre, men det må være relevant til enten temaet eller oppgaven.

Lenke til kommentar
Hmm, vi fikk ikke velge vi. Jaja, tror det er like greit for meg med en time forbredelse. Eneste jeg ser på som litt dritt er at vi må gjøre forsøk, hvis jeg må begynne med datalogger og sånn er det dømt til å gå dårlig. Får håpe jeg får et greit tema og oppgave ihvertfall, håper jeg får tema fra kapittel 2, 6, 7 eller 8. Ihvertfall ikke 4 og 5.

Det var et svært tema ja, tror jeg ville snakket litt generelt om felt først (hva som er likt med gravitasjonsfelt, elektrisk felt og magnetisk felt) for deretter og fordype meg i en av de (jeg ville sikkert tatt gravitasjon eller elektrisk), men vet ikke hva som lønner seg. Ville sendt en melding til læreren din og spurt.

Hehe, kap. 5 har ikke vi gått igjennom engang :p Synes selv kap. 4 var vanskelig..

Snakket endel med læreren idag, og vi ble vel enige om at jeg skulle fordype i ett av feltene, men det var viktig at jeg hadde ALT på plass fra alle feltene.. Jaja, skal se til kvelds hva det har blitt til! Må vel lese endel også...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...