nåvi Skrevet 6. mai 2003 Del Skrevet 6. mai 2003 Nettopp satt opp en RH 7.1 server. Hvilken ftp server vil dere anbefale meg? Gjør ikke noe om det er litt stress å sette opp. Er ute etter det beste av det beste Ftp verdenens apache om du vil. Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 6. mai 2003 Del Skrevet 6. mai 2003 G7's FTP er den beste som er ...eller Bulletproof FTP server som det heter etter at de kjøpte den opp Lenke til kommentar
MarcelSB Skrevet 6. mai 2003 Del Skrevet 6. mai 2003 Gå for proftpd du, den har et godt rykte på seg Det jeg er mer bekymret for er din utdaterte distro. Kanskje på tide å oppgradere? MarcelSB Lenke til kommentar
talisar Skrevet 7. mai 2003 Del Skrevet 7. mai 2003 Tydeligvis enkelte her som ikke ser at det er en linux boks du har satt opp:) Ville brukt glftpd uten tvil hvertfall. For win32 er raidenFTPD uten tvil beste alternativet:) Lenke til kommentar
WeeR Skrevet 7. mai 2003 Del Skrevet 7. mai 2003 glftpd er vel det beste.. blir mye brukt i warez miljøer og er derfor ikke veldig godt likt.. proftpd er vel for vanlige "hjemmebrukere". Lenke til kommentar
Photons Skrevet 7. mai 2003 Del Skrevet 7. mai 2003 Bruk for all del glftpd Går det ikke an å begrunne valgene man har gjort littegrann? Selv bruker jeg ProFTPD til bruk i et gaming community, og den gjør jobben. Enkel å sette opp, enkel å konfigurere - og den takler .ftpaccess filer. Hvorfor er så glftpd så bra? Begrunn... Lenke til kommentar
aschj Skrevet 7. mai 2003 Del Skrevet 7. mai 2003 Det finnes jo over hele spektret da. ProFTPD er av den enkle typen, til glftpd og hftpd som er langt mer konfigurerbar, og dermed vanskeligere å sette opp. Som mange før meg har sagt, så er nok proftpd det beste og enkleste for newbier. Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 7. mai 2003 Del Skrevet 7. mai 2003 Det finnes jo over hele spektret da. ProFTPD er av den enkle typen, til glftpd og hftpd som er langt mer konfigurerbar, og dermed vanskeligere å sette opp. Som mange før meg har sagt, så er nok proftpd det beste og enkleste for newbier. Jaja... kernel.org kjører ProFTPD... Lenke til kommentar
Photons Skrevet 7. mai 2003 Del Skrevet 7. mai 2003 Var det jeg mente. Er så teit å si at 'ProFTPD brukes bare av n00bs' uten virkelig å forklare hvorfor de tror det. Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 7. mai 2003 Del Skrevet 7. mai 2003 Les her og her. Spesielt det Dj_Offset sier. Lenke til kommentar
aschj Skrevet 7. mai 2003 Del Skrevet 7. mai 2003 Jeg sa ikke at det bare brukes av newbier. Jeg sa at det var enklere å sette opp. Ser noen forskjellen? [moral]For øvrig er det feilaktig at newbie (n00b) er et skjellsord. Det betyr bare at vedkommende ikke vet så mye om evnet. Selv er jeg newbie (n00b) i elektrokjemi uten at jeg blir så veldig mye mobba for det. Jeg er klar over at i enkelte miljøer er en newbie = en som er dårlig i CS. En burde nesten slutte å måle folk etter hvor gode de er i CS eller i noe annet for den saks skyld.[/moral] Lenke til kommentar
Photons Skrevet 7. mai 2003 Del Skrevet 7. mai 2003 Slapp av aschj, jeg vet godt hva en newbie er! Så vel at jeg misforstod deg litt, ja. Men greia er at jeg kunne tenke meg å vite forskjellen på de forskjellige FTP Deamon'sa som er å få tak i. Skal lese meg fram til det, men er alltid best å høre erfaringer. Lenke til kommentar
Rafael Skrevet 7. mai 2003 Del Skrevet 7. mai 2003 Pure-FTPd - aldri gjort det enklere. Lenke til kommentar
xeon Skrevet 7. mai 2003 Del Skrevet 7. mai 2003 Hva i all verden er det den skal være best på da? Dersom det er sikkerhet så vil jeg anbefale vsftpd.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå