elwapo Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 Hva menes med bladserver-prinsippet ? Kan noen forklare meg enkelt ? Lenke til kommentar
Xmir Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 (endret) Bladserver wikipedia. Endret 9. juni 2009 av Xmir Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 Tja, en server med swaps du kan skyve inn blader med fler prosessorer, minnebrikker, etc etterhvert som man har behov for mer ytelse Brukes som oftest til virtualisering Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 Dette er dell sin bladserver. Det er en standar for utforming av en maskin som ikke er ment for desktopbruk. Ved å kjøpe flere blader kan man sette dem sammen i en rack og bare "skøte" på ettervert som man trenger mere kraft og minne og danner det man kaller for et cluster. For å drifte et cluster trenger man spesiell operativsystem. Microsoft driver å lager et slikt operativsystem, men foreløpig er Linux og Sun de store på dette segmentet. Lenke til kommentar
Varj Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 mange små maskiner som i en stor kasse deler ting som strøm, nettverk, fiber. om du vil kjøre de som helt individuelle maskiner eller clustre de er helt valgfritt. jeg vil strengt tatt hevde at det er tåpelig å clustre maskiner i samme blade-hylle, da du mister en del beskyttelse clusting er ment å gi. du kan selvsagt bruke blade-servere til virtualisering, men jeg vil egentlig hevde at de oftere blir brukt som et alternativ til virtualisering. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå