Zink Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 På utedassen trives jeg godt. Der har jeg en bunke med gamle TinTin-blader, og god gjennomlufting... sitter med døra oppe. I fjor sommer satt jeg der, og ble tilfeldigvis vitne til at innboerne i fuglekassa tok verden i bruk for første gang. Fem små fluesnappere kom flagrende ut på rekke og rad. Jeg fikk sabla hastverk fordi katta var rett i nærheten, men måtte ikke lage for mye leven. Med buksene nede fikk jeg avverga en tragedie - var nesten surrealistisk I år er fluesnapperen på plass igjen, og jeg er spent på resultatet - fordi nå er det 2 katter her... Lenke til kommentar
Shikaru Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 utedasser stinker er også min erfaring av utedass Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 Min erfaring tilsier at om man holder seg til forholdsvis korte hytteturer kan man unngå utedassen helt. Noe som er flott. Lenke til kommentar
Smeltelim Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 Jeg husker når jeg var liten, da brukte vi å være på hytta til bestemor og bestefar i sverige. Der hadde de "flott" utedo, men vi barna hadde en bøttedo på ett lite rom inne i hytta vi fikk bruke, som bestefar gikk å tømte i komposten en gang i blandt. Good times! Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Utedass er the shit Når vi er på "Vinterøvelse" på hytta vår i Skjåk (i bråtådalen ikke så veldig langt fra Lom) bruker jeg stenge innedassen og tvinge alle sammen til å gå på utedassen, det er ca 30 meter fra hytta og vintertemperaturen i skjåk er på ca -20 (eller mindre). Det er en ganske forfriskende opplevelse å gå ut dit klokka 3 på natta. Jeg tar alltid med litt sterk drikke for å holde varmen. Så tenner jeg stearinlyset på utedoen dersom det blir litt kaldt. Vanligvis blir jeg så svett når jeg sitter der med stearinlyset så jeg må slukke det. Definisjonen på Vinterøvelse er forresten 10 menn/gutter i en skog, på ski, med øl og sprit. Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 (endret) Utedass lukter ikke om man bruker mye bark-greier. Beste jeg vet med utedassen på hytta er å låse den fra utsida. Jeg stikker inn på dassen, og fikler en del, til slutt klarer jeg å vippe kroken over. (det er en krok på andre sida som låser) Når døra er låst fra utsida betyr jo det at dassen er ledig. Så når noen kommer inn, aner de fred og ingen fare. Så skremmer jeg de. LOLOl. Endret 11. juni 2009 av ikkespisgress Lenke til kommentar
Dan-The-Man Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 DET er genialt det! Om det skal prøves neste gang jeg er på utedo? JA Lenke til kommentar
Spetz Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Utedass er knall, slipper vann-splasj i rumpa. =) Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Liker ikke utedass, klarer man å unngå dem, unngår man dem. Lukten pleier å være ille, men trenger ikke å være det. Man slipper splashback ja, men liker ikke den donk, lyden spesielt godt heller... opplever man noe splashback fra utedassen er det jo en tragedie da.. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Vi har allerede en liknende tråd Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Offentlig toalett og utedass er ikke det samme Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Derfor jeg skrev "liknende" Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Vi har allerede en liknende tråd Verst opplevelse på et offentlig toalett og beste opplevelse på et utedass kan ikke sammenlignes. Lenke til kommentar
Spetz Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 (endret) "Din verste opplevelse på et offentlig toalett?" "Beste opplevelse på utedassen" Jeg synes ikke de ligner i det hele tatt. Edit: Treg. Endret 12. juni 2009 av Spetz Lenke til kommentar
Martin HaTh Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 Bare man IKKE har dosete av PLAST (den blir dritkald om vinteren), så er ikke utedasser så ille. Lenke til kommentar
Dofty Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 Værre hvis det er i porselen. Plast absorberer varme mye raskere enn porselen. Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Utedoen vår har dosete av isopor Lenke til kommentar
aklla Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Utedass er the shit Når vi er på "Vinterøvelse" på hytta vår i Skjåk (i bråtådalen ikke så veldig langt fra Lom) bruker jeg stenge innedassen og tvinge alle sammen til å gå på utedassen, det er ca 30 meter fra hytta og vintertemperaturen i skjåk er på ca -20 (eller mindre). Det er en ganske forfriskende opplevelse å gå ut dit klokka 3 på natta. Jeg tar alltid med litt sterk drikke for å holde varmen. Så tenner jeg stearinlyset på utedoen dersom det blir litt kaldt. Vanligvis blir jeg så svett når jeg sitter der med stearinlyset så jeg må slukke det. Definisjonen på Vinterøvelse er forresten 10 menn/gutter i en skog, på ski, med øl og sprit. det er luksus da ingenting er som å sitte på fjellet i -20, midt på natta på ett toalett-sete med 4 bein og en pose. det er ute-do det, sitte bak ett tre å nyte stjernehimmelen, og håpe toalettpapiret er tørt, og at du har nok. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå