TaraldR Skrevet 16. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2009 Selv har jeg snurret og snurret, men uten å få til noe i nærheten av skikkelige sirkler på bakgrunnen. Har jeg misforstått noe? Lenke til kommentar
ozone Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Selv har jeg snurret og snurret, men uten å få til noe i nærheten av skikkelige sirkler på bakgrunnen. Har jeg misforstått noe? Har du brukt blits, og lang lukkertid, (f.eks 1/4-1/2 sek)? Lenke til kommentar
TaraldR Skrevet 16. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2009 Selv har jeg snurret og snurret, men uten å få til noe i nærheten av skikkelige sirkler på bakgrunnen. Har jeg misforstått noe? Har du brukt blits, og lang lukkertid, (f.eks 1/4-1/2 sek)? Check. Og rear/slow sync. Lenke til kommentar
jpsalvesen Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Selv har jeg snurret og snurret, men uten å få til noe i nærheten av skikkelige sirkler på bakgrunnen. Det kan være at det har vært så mørkt at du trenger enda lenger lukkertid enn 1/2 sekund? Prøv å ta et bilde uten blitz først og se hvor lang tid lysmåleren mener du trenger for å få eksponert bakgrunnen. Og selvfølgelig (tror ikke du er idiot, men jeg er også itmann og vet at man skal nevne _alt_ ) - det må være tilstrekkelig sterke lyskilder i bakgrunnen om du vil ha skikkelige sirkler. Lenke til kommentar
TaraldR Skrevet 16. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2009 Vel, jeg *er* idiot når det kommer til blitsteknikker – det er nok lyskildene i bakgrunnen som mangler, ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå