smurf12345 Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 Hei, Jeg ser ofte at folk skriver at Iphone ikke er en business telefon. Hvilken funkjsoner er det som mangler som gjør at det ikke er en business telefon? Er dette noe som har endret seg i Iphone 3? Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 Dette kommer helt an på hvilken funksjonalitet du faktisk trenger i en "businesstelefon". Den har støtte for Exchange og globale adresselister via denne (jeg kan f.eks sende mail til alle i jobbnettverket bare ved å taste navn, trenger ikke nøyaktig mailadresse), man kan åpne dokumenter i forskjellige kontorstandarder (word, pdf, excel etc) - riktignok KUN som read-only; Kan ikke gjøre endringer i dokumentene. Som jeg ser det er iPhone noe midt i mellom en underholdningsmaskin og en businesstelefon. Jeg bruker min som begge deler og er fornøyd med funksjonaliteten den har. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 Dette kommer helt an på hvilken funksjonalitet du faktisk trenger i en "businesstelefon". Den har støtte for Exchange og globale adresselister via denne (jeg kan f.eks sende mail til alle i jobbnettverket bare ved å taste navn, trenger ikke nøyaktig mailadresse), man kan åpne dokumenter i forskjellige kontorstandarder (word, pdf, excel etc) - riktignok KUN som read-only; Kan ikke gjøre endringer i dokumentene. Som jeg ser det er iPhone noe midt i mellom en underholdningsmaskin og en businesstelefon. Jeg bruker min som begge deler og er fornøyd med funksjonaliteten den har. Er det noen sprø nok til å sitte å redigere excel eller word-dokumenter på en så liten skjerm? Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 DET vet jeg ikke, men det er det eneste "minuset" jeg ser i farta som forhindrer en fra å bruke den som businesstelefon. Ellers har den jo alt som en WM har, med exchange-støtte, mulighet for å lese disse dokumentene (riktignok i kjempeliten skrift), kalender-støtte, push-mail, samt for high-tech pro computah nærds, så finnes det apps som gir deg PuTTy, Remote Desktop osv. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Dette kan ha vært løst siden v1, men to ting som utelukker(eller utelukket) den for min del er mangel på 802.1x støtte og problemer med WPA2 på en del utstyr. Lenke til kommentar
Juke Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 Det ser ut til at støtte for 802.1x kom på plass allerede i iPhone firmware 2.0: http://wifinetnews.com/archives/2008/07/ip...nterprises.html Lenke til kommentar
covah Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 Et av de største problemene med dagens Iphone, er at man ikke kan kjøre programmer i bakgrunnen. Kjører man et device management system (feks. DME som også støtter Iphone) må man altså manuelt starte programmet på Iphonen hver gang man skal gjøre noe. På andre systemer (windows mobile, symbian) kjører disse programmene i bakgrunnen, og man kan pushe ut mail, innstillinger, filer osv uten at brukeren må gjøre noe. Kjører man bare vanlig Exchange-sync, eller laster ned mail via pop/imap, spiller det vel ingen rolle, da Apples eget mailprogram kan kjøre i bakgrunnen. Håper dette endres i 3.0 Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 hlrt rykter om at det er "problematisk" med sync'ing. Vart fortalt at det var en av de største grunnene til at en kompiss gikk vekk fra iphone. Lenke til kommentar
aJens1 Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 hlrt rykter om at det er "problematisk" med sync'ing. Vart fortalt at det var en av de største grunnene til at en kompiss gikk vekk fra iphone. Opplever ingen problemer med det jeg. Bruker min iPhone i jobb og til underholdning på fritiden. Jeg har testet ut en god del forskjellige mobiler i jobb sammenheng og så langt er iPhone den beste jeg har prøvd. Sync av mail, kalender og kontakter. Vi benytter et CRM system som er integrert i Outlook og iPhone synkroniserer all informasjon vi har lagt inn om våre kunder der også, veldig praktisk når man er mye på farten. Ellers kan jeg nevne remote tilkobling til min jobb PC. Altså ingen klager på å benytte iPhone som en business telefon fra min side. Lenke til kommentar
covah Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 Altså, bruker du Exchange-sync, eller vanlig POP/IMAP mail, funker det bra (siden dette er innebygd). Bruker dere noe annet, funker det dårlig (siden det ikke er innebygd, og ikke får lov til å kjøre i bakgrunnen av Apple). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå