Drunken_Master Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 (endret) Hei! Jeg skal bytte Com/serial porten på en bærbar maskin, og leter etter en ny RS 232 kobling å lodde inn, problemet mitt er. Den gamle RS 232 pluggen var det ikke 4 lange og 3 korte ben, men alle 7 var like lange. Litt vanskelig og forklare, men normalt er ikke alle loddepunktene på en RS 232 på rett linje, men 4 på en linje, så 3 på en annen linje. Jeg trenger en plugg der alle loddepunktene er på rett linje. Legger også opp ett bilde for prøve å illustrere litt. Om noen vet hvor jeg finner dette blir jeg veldig takknemlig, elfa har den sikkert, men klarer ikke finne den. Takk ! Endret 9. juni 2009 av Drunken_Master Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 Sjekk 44-057-59 på Elfa Denne har da ikke kun en rad med loddeben. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 Nei, da så jeg feil. Fant ingen andre heller. Lenke til kommentar
Drunken_Master Skrevet 10. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2009 Det står jo at det er 9 poler, men bilde er det jo langt mere enn det, og heller ikke en rs 232. Kan det bare være bilde som er feil ? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 Det er jo ingen kontakt som heter "rs 232". Kontakten heter D-Sub, og den kan brukes til mange ting. Bildet er bare representativt for typen kontakt, den finnes med 9, 15, 25 og 37 pinner. Lenke til kommentar
Drunken_Master Skrevet 10. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2009 RS 232 er vel kabelen eller grensesnittet eller noe. Husker ikke helt, men sjekka litt og ser ut som du har funnet riktig D-Sub. Takk hårek Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå